11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis

Nieuwe externe harde schijf…

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe harde schijf te kopen en m’n oog is gevallen op de
    Maxtor OneTouch II 200Gb 7200rpm 8Mb,USB/Firewire. Ik heb deze gevonden
    voor 195 euro, maar ik wou vragen of er nog betere externe harde schijven zijn
    voor rond die prijs. FireWire moet erop zitten (want ik heb geen USB 2.0)
    Hebben jullie nog goed advies voor mij?

Met vriendelijke groet,
    Dennis

Bijdrager
    Tigre

LaCie is een goed merk, en past trouwens ook mooi bij elke mac
    en overal te koop.

Kijk hier eens:

http://www.ragus.nl/product_info.php?products_id=19147044038

Bijdrager
    marty1_99

Ik ben groot fan van Maxtor. Crasht niet, is snel, stil, en niet te duur.

Bijdrager
    snorder

krijg je ook studentenkorting bij aankoop van een LaCie in een apple store of is die korting alleen bestemd voor apple producten?

Bijdrager
    Peppie

Dennis,

Ik vind hem vrij duur, je kunt hem ook zelf maken.
    Namelijk een HD kopen van 200 GB Western Digital (€89,95) plus een Firewire HD case voor €40 en je bent voor €130 klaar.
    Ik heb hetzelf ook gedaan en ben er erg tevreden over.

Peppie

Bijdrager
    servir frais

heb mij laten vertellen dat de lacie harde schijven van maxtor zijn correct me if I’m wrong….

Bijdrager
    Deskman

Een externe HD is een combi van een kastje en een stukje electronica een de HD. Het is niet allemaal lood om oud ijzer. In LaCie D2 kastjes zijn tot nu toe door mij alleen Seagate en Western Digital schijven aangetroffen, maar voor hetzelfde geld zit er Maxtor in. Dat maakt tegenwoordig ook niet zo heel veel meer uit. Er zijn nog maar een handvol fabrikanten overgebleven… En die zijn allemaal goed. En ja, alles kan stuk. Dat is amper van het merk afhankelijk.

Er wordt wel eens iets getest. Vrij veel info over dit onderwerp op http://www.barefeats.com

Bijdrager
    Richard5

Als je voor een los kastje en HD gaat mag ik dan de Samsung Spinpoint serie aanbevelen. Deze bevalt mij erg goed, is erg stil, snel en tot nu toe erg betrouwbaar (ruim 1 jaar in gebruik). Ik heb slechte ervaringen met WD schijven (na 2 jaar kapot) en Maxtor vond ik teveel lawaai maken.

Bijdrager
    Dick de Roos

De Maxtor Maxtor OneTouch II 250 GB 7200rpm 16MB Cashe,USB/Firewire bevalt goed.
    (ik heb geen ervaring met de USB-aansluiting)
    Soms vergeet ik de schijf uit te zetten, maar dan herinnert het blauwe knipperlichtje mij eraan dat de schijf nog een uitknop heeft.
    Volgens mij is de 250 GB versie de enige met 16 MB cashe.

Bijdrager
    dennis
    ”Dick

De Maxtor Maxtor OneTouch II 250 GB 7200rpm 16MB Cashe,USB/Firewire bevalt goed.
    (ik heb geen ervaring met de USB-aansluiting)
    Soms vergeet ik de schijf uit te zetten, maar dan herinnert het blauwe knipperlichtje mij eraan dat de schijf nog een uitknop heeft.
    Volgens mij is de 250 GB versie de enige met 16 MB cashe.

Bedankt allemaal voor de informatie, ik heb ook voor de bovenstaande gekozen!
    Het zal wel even wennen worden, heb nu precies 772,4 MB ruimte over:P

Thnx! Dennis

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.