8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    beach

Nieuwe externe harde schijf wordt soms wel en soms niet herkend.

Ik heb vanmorgen een nieuwe externe harde schijf gekocht. 2 Tb Seagate Expansion.

Op de doos staat de Windows logo’s. Dat komt wel vaker voor, dan moet je hem opnieuw formatteren.

Ik heb hem aangesloten op mijn mac mini. (laatste model) geen externe schijf zichtbaar.

Vervolgens heb ik hem aangesloten op een windows notebook met windows 10, bestaande partitie weggehaald en opnieuw geformatteerd. (Ext) Vervolgens weer aangesloten op de mac Mini op kantoor. Wederom geen harde schijf.

Vervolgens thuis op een tien jaar oude Macbook Air, werkt prima (versie OS 10.6.8) en de externe schijf is zichtbaar Op de Mac Air heb ik hem nog geformatteerd (OSX Journald) Daarna geprobeerd op een Imac van twee jaar oud. (OS 10.8.5) geen externe harde schijf zichtbaar.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hem zichtbaar krijg op de andere Mac’s ?

Bijdrager
    beach

update, indien ik de schijf sluit op mijn oude airport router is hij wel weer zichtbaar.., ik kan hem nog niet benaderen maar hij is wel zichtbaar. Op de imac en mac mini dus niet.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb veel gebruik gemaakt van schijf hulp programma afgelopen dagen
    Dus de vraag is, je schijf hulp programma herkent je nieuwe external drive ook niet?

Bijdrager
    beach

Nee. Ook met Diskutil (terminal) onder 10.8.6 niet. Maar weer wel onder 10.6.8

Moderator
    Night

Heb je de USB poort waarop je de schijf op de Mini hebt aangesloten ook al eens getest met een ander USB device?
    Heb je ook al eens een andere USB kabel geprobeerd?

Bijdrager
    Nextweb

..

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Nextweb.

Bijdrager
    beach

Night, het was de kabel. Een nieuwe kabel welke bij het apparaat zat. Blijft toch raar dat hij het op sommige apparaten wel deed, en op andere niet.

Dank jullie voor jullie hulp !

Moderator
    Night

Een kleine breuk die zich manifesteert als de kabel op een een bepaalde manier gebogen wordt, kan dit soort rare resultaten inderdaad geven.

In ieder geval fijn dat je het probleem hebt kunnen tackelen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.