8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Psmiles

Nieuwe email Apple ID, komt niet door op iPad 3 [OPGELOST]

Ik heb om praktische redenen mijn primaire email gewijzigd voor mijn Apple ID. Op de MacPro en mijn iPhone 5s levert dat geen probleem op.

Maar op mijn iPad 3 wordt nu steeds gevraagd om in te loggen op iTi=unes en iCloud met mijn oude emailadres.

Het rare is dat het nieuwe emailadres in de Contactgegevens wel als het AppleID adres wordt vermeld, maar zodra ik weer terugkeer naar de Instellingen, komt mijn oude mailadres weer tevoorschijn.

Ik heb al meerdere keren de iPad uitgezet en weer opgestart: geen verandering.

De vraag is: hoe kan ik dit oplossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Psmiles.

Bijdrager
    Moriarty

Staat er niet toevallig een update voor een app klaar die je met je oude ID hebt gekocht?

Dan krijg je popups die inderdaad vragen om de gegevens van je oude ID.

Bijdrager
    Psmiles

Ja, er stonden updates klaar. Nu nog.

maar weet je ook hoe ik dit kan oplossen? Heb automatische updates net uitgezet. Is dat voldoende?

Bijdrager
    Moriarty

De apps die zijn gekocht met de oude ID verwijderen van de iPad, dan heb je daar geen last meer van.

Eventuele apps die je graag weer wilt hebben zul je voor de nieuwe ID opnieuw moeten aanschaffen of elkaar in de family zetten, weet alleen niet zeker of dat lukt.

Bijdrager
    Psmiles

Nou, het is gelukt.

De apps verwijderen had niet veel soelaas, omdat de App Store hardnekkig blijft aangeven dat er een app geupdate moet worden. Welke was niet zichtbaar.

De oplossing is geweest, dat ik via apple.nl en vervolgens Apple ID mij van de iPad heb uitgelogd. En vervolgens ook op de iPad ben uitgelogd – met de oude ID maar het nieuwe wachtwoord.

En vervolgens ben ik weer ingelogd met mijn nieuwe Apple ID.

Over het ooit spreekwoordelijke gebruiksgemak van Apple gesproken. Je email van je Apple ID veranderen kost je drie dagen.

Bijdrager
    Moriarty

Fijn dat het nu weer werkt, ik kan me de frustratie goed voorstellen.

En inderdaad, Apple maakt er met Apple ID’s een zooitje van…

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Moriarty. Reden: typgriep!

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, huilen hè? 3 volle dagen, het is me wat!

Er hangt ook echt helemaal niks aan zo’n ID; moet toch niks betekenen zo’n verandering.

Bijdrager
    Psmiles

@GoeiDag Dank voor je hartverwarmende bijdrage. Waarom noem jij jezelf eigenlijk GoeieDag?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.