28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Nieuwe Elgato EyeTV 250

zie hier de nieuwe EyeTV 250

Lekker compact en mooi vormgegeven…!

Bijdrager
    kaiser pro

die is inderaad een stuk mooier niet dat lelijke teken orange teken op de bovenkant:)

Bijdrager
    Sachin

Mooi en interessant toestel! Helaas ziet de afstandsbediening er erg standaard en lelijk uit:(

Bijdrager
    stylo

Wat is het verschil met de vorige 200?
    Een lagere prijs :evil: ??? hopelijke:?

Bijdrager
    SeaTrue

laat deze het werk door je computer doen? of doet hij het werk zelf?

Bijdrager
    vegeta
    ”samheijens”

laat deze het werk door je computer doen? of doet hij het werk zelf?

Zelf:)
    Als je hun FAQ leest zie je hier de verschillen tussen deze, eyeTV200 & eyeTVEZ;)
    http://faq.elgato.com/index.php/faq/more/389/

Een USB aansluiting, wil dat nu zeggen dat firewire ten dode is opgeschreven ?

Bijdrager
    Buzz

Fantastisch!

Hij kost 200 Euro, in plaats van 329 voor de EyeTV 200.
    Je krijgt de EyeTV 2 software er gratis bij (ik heb laatst mijn EyeTV 1.8 software die bij de 200 zat geupgrade voor 50 Euro).
    Het kastje is een heel stuk kleiner, en het ontwerp lijkt geinspireerd op de Mac mini.

Nu nog integratie met Front Row, en dan is ie perfect.

Bijdrager
    A

Wouw dat ding is mooi ! Echt veel kleiner dan de Eye-TV 200. Maar kan je er wel hetzelfde mee doen als met de Eye-TV 200 ?

Bijdrager
    LEXY

Zou je met die bijgeleverde remote ook andere zaken van de Mac mini Intel kunnen bedienen?
    Dan is de noodzaak voor een (draadloos) toetsenbord ook weer minder. Zo wordt de aanschaf van deze combinatie als gebruik voor een media center wel erg aanlokkelijk.
    €850,- is redelijk!

Bijdrager
    rainman

Let op : EyeTV 250 uses a power adapter, which is supplied.

Bijdrager
    Rullemus

Weet iemand of hij in Nederland te koop is?
    In de nederlandsche applestore kan ik hem niet vinden.

Ron

Bijdrager
    LEXY

Ook niet in de Nederlandse? hihihi

Bijdrager
    J. Radstake

Staat er idd niet bij, maar je kunt ‘m ook rechtstreeks via de fabrikant bestellen.

Hoe zit het met de zenders eigenlijk? Heb je nog een aparte decoder nodig of abonnement of kun je gewoon de Nederlandse zenders ontvangen?

Bijdrager
    J. Radstake

*kuch*

(de vraag geldt nog steeds)

Bijdrager
    Buzz

Het werkt hetzelfde als bij de EyeTV 200. Als je dus gewoon een abonnement op de kabeltelevisie hebt dan pikt hij de zenders automatisch daarvan op. Er zit dus gewoon een tuner in, net als in een videorecorder en een tv.

Je krijgt er een abonnement op tvtv bij, waarmee je via de software overzichtelijk kan zien welke programma’s er komen. Daarin kan je ook aanklikken welke je wil opnemen.

Je kan ook andere videobronnen aansluiten en opnemen via een s-video kabel.

Bijdrager
    face

Ik heb sinds eergisteren de EyeTV 250 in huis. Ik vind het echt een wonder dat je gewoon het journaal kunt pauzeren om even naar de wc te gaan….

Er zitten ook wel een paar nadelen aan:
    – meegeleverde afstandsbediening is heel slecht, je moet echt direct richten op het apparaatje. Het schijnt dat de software ook geschikt is voor de ATI remote wonder maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
    – beeldkwaliteit is niet geweldig (als ik mn kabel direct op mn tv aansluit is het beeld beter). Je ziet geen sneeuw ofzo maar het is wel een beetje korrelig
    – je kunt niet RTL4 opnemen en Nederland 3 kijken. Dat lijkt me een van de belangrijkste features van een video….. Ik heb hier al een mail over gestuurd naar de helpdesk (want nergens terug te vinden), maar nog geen reactie gekregen. Heeft iemand dit toevallig al uitgevogeld?

Ik twijfel nog steeds over digitale televisie. Ik vraag me af of ik ook zo’n signaal via de eyetv250 kan laten lopen… iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    Buzz
    ”face”

- je kunt niet RTL4 opnemen en Nederland 3 kijken. Dat lijkt me een van de belangrijkste features van een video….. Ik heb hier al een mail over gestuurd naar de helpdesk (want nergens terug te vinden), maar nog geen reactie gekregen. Heeft iemand dit toevallig al uitgevogeld?

Er zit maar één tuner in de EyeTV, dus als je een kanaal aan het opnemen bent kan je inderdaad niet tegelijkertijd via EyeTV een ander kanaal bekijken inderdaad.
    Ik heb een kabelsplitser aangebracht bij mijn kabelaansluiting. Eén kant gaat naar de eyeTV, en één kant gaat naar de tv. Als ik dan op de eyeTV opneem dan kan ik altijd via de tuner van de tv nog alle andere kanalen bekijken. Zo werkt het precies als met een ouderwetse videorecorder.

Bijdrager
    LEXY

Dat is idd de beste manier van aansluiten.
    En @ face, volgens mij kun je de beeldkwaliteit van opnames instellen.

Bijdrager
    face

Thanks voor de info en tips. Ik ga maar es aan de slag met een splitter.

Beeldkwaliteit heb ik geoptimaliseerd maar het blijft onvoldoende…

Bijdrager
    J. Radstake

Heb je een paar screenshotjes misschien?

Bijdrager
    Buzz

Gaat het alleen om de kwaliteit van de opnamen, of ook om de beeldkwaliteit van de live tv? In het laatste geval ligt het misschien eerder aan de signaalsterkte van je kabelaansluiting dan aan de EyeTV.
    Je kan natuurlijk ook geen DVD kwaliteit verwachten via de kabeltelevisie, en bovendien zie je op een scherp computerscherm veel beter de onvolkomendheden van televisiesignalen dan op een televisie.

Bijdrager
    HSL

ik heb digitale tv can de kpn, hoe kan ik dat via mijn computer laten lopen zodat ik ook het e.e.a. kan opnemen?

Bijdrager
    1984

Zover ik weet hoef je alleen het ontvangstkastje van de digitale tv aan te sluiten op de S-Video van de analoge modellen zoals de EyeTV250 (bron Applestore, zie Evolution TV van Miglia)

Bijdrager
    HSL

ik had wel begrepen dat er een kaart adapter was, want ik ga natuurlijk niet 3 TV tuners achterelkaar zetten:-)

Bijdrager
    1984
    ”HS-L”

ik ga natuurlijk niet 3 TV tuners achterelkaar zetten:-)

Wel handig als je 3 zenders tegelijk wil opnemen:mrgreen:

Bijdrager
    FreEmAnacID

og een voordeel van de EyeTV250 is de snelheid van het signlaaoverdracht, waardoor je ook je gameconsole op je 20″ iMac kan aansluiten *teehee*

Bijdrager
    kontheur
    ”face”

– meegeleverde afstandsbediening is heel slecht, je moet echt direct richten op het apparaatje. Het schijnt dat de software ook geschikt is voor de ATI remote wonder maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Wat bij deze afstandsbediening kan helpen is dat je de knopjes iets langer moet inhouden.
    Het probleem hierbij is dat deze afstandsbediening om de ±1,5 sec. een signaal zendt. Een normale zendt een constant signaal uit.

Je moet evengoed ff een beetje richten maar ik heb gemerkt dat als je hem dus iets langer inhoud dat hij het een stuk beter doet! SUCCES!

Bijdrager
    kino

sorry voor de off-topic,
    maar, HS-L, wat is dat een prachtig katje..
    Mag ik vragen wat voor ras het is?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.