9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Nieuwe contacten syncen niet meer

Ik had dit probleem ook al in de beta van iOS 5, maar nu is het nog altijd hetzelfde.

Wanneer ik contacten aanmaak op mijn iPhone worden deze gesynct met iCloud, ik kan ze gewoon zien op icloud.com.
    Maar ze worden niet gesynct met mijn mac, niet via iTunes en niet via iCloud.

iCloud op mijn mac staat correct ingesteld.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Bijdrager
    kingofdub

Bij mij zijn in ene alle verjaardagen twee keer vermeld in de agenda op de iPhone. Niet op de iCal van m’n computer. Iemand daarover ’n idee?

Bijdrager
    baziel

Je moet bij Adresboek op je Mac iCloud ook nog handmatig aanzetten:)

Bijdrager
    kingofdub

Dank Baziel!

Ook mijn probleem is opgelost. Overal de iCloud aanzetten en de andere lokale agenda’s uit en dan werkt het.

Bijdrager
    kingofdub

Komen toch weer nieuwe problemen. Berichtencentrum geeft dingen dubbel weer terwijl ik nog maar één agenda op m’n mac en iPhone heb staan. Ik vind de iCloud en synchronisatie niet goed.

Bijdrager
    kingofdub

Aha, nu heb ik het wel in de gaten. De sync via iTunes stond nog aan en zorgde voor dubbelingen. Al met al snap ik heel goed waarom tot nu toe voor het vorige systeem (wired) gekozen is. Dit nieuwe systeem gaat ’n hoop vragen en gedoe opleveren. Eigenlijk een beetje niet apple achtig.

Bijdrager
    Frunk

Kost inderdaad wat gezeur met instellen.
    Waarom kan je eigenlijk lokaal niet meer wissen? (- teken is doorzichtig), Als je namelijk kijkt op bijvoorbeeld je iPhone naar groepen staat daar zowel lokaal als iCloud.

In iCal kan je je “lokale” punten verwijderen en ook op een iDevice kan dat.

Inactief
    Anoniem

Thanks Baziel, nu worden mijn iCloud contacten ook gesynct, enkel nogal vervelend dat nu bijna al mijn contacten dubblen in mijn adressbook en op mijn iPhone staan.

Bijdrager
    baziel

Ik heb mijn lokaal opgeslagen contacten van de Mac verwijderd en iTunes synchronisatie van mijn contacten uitgezet. Op die manier wordt enkel je iCloud lijst gesyncht over de ether.

Analoog heb ik dit gedaan voor iCal. Werkt perfect:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.