17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Alicia

Nieuwe contacten komen niet meer in iCloud

Hallo,
    Mijn nieuwe contacten die ik op mijn iPhone opsla worden niet meer naar de cloud verzonden. Op mijn telefoon heb ik bij iCloud Drive wel contacten aanstaan. Echter als ik op internet inlog op mijn iCloud verschijnen ze daar al lange tijd niet meer. Weet iemand hoe ik nieuwe contacten weer in de cloud krijg?
    Alvast bedankt voor het beantwoorden.
    Groeten, Alicia

Bijdrager
    Shmoo

Vreemd en andersom?

Stel je maakt een test-contact aan in de browser via iCloud.com – wordt deze dan wel zichtbaar op je iPhone?

Bijdrager
    Alicia

Hallo Shmoo,
    Ja andersom werkt het wel. Test contact in cloud aangemaakt en deze verschijnt wel op m’n iphone.

Bijdrager
    Alicia

Ook ‘alle iCloud’ staat aan op mn iphone via contacten, groepen.

Bijdrager
    Targaryen

Al eens uitgelogd op je iPhone en opnieuw ingelogd?

Bijdrager
    Shmoo

Precies dat..

Even uitloggen van iCloud op je iPhone en dus ook je contacten functie deactiveren en daarna de boel weer activeren dan haalt je iPhone opnieuw alle contacten uit de cloud.
    Waarschijnlijk kun je daarna weer gewoon contacten toevoegen op je iPhone en dan zijn ze ook weer zichtbaar op al je andere plekken.

Bijdrager
    Alicia

Ik kan inderdaad het knopje van contacten bij instellingen even uitzetten en daarna weer aanzetten. Maar het gaat er juist om dat mijn contacten maar gedeeltelijk in de cloud staan. Dus ik kan ze niet vanuit de cloud naar m’n iPhone zetten, maar het moet juist andersom. Van m’n iPhone naar de cloud.

Bijdrager
    Beech

Staat iCloud als standaardaccount ingesteld bij Instellingen/Mail,Contacten,Agenda/Contacten ?

Bijdrager
    Alicia

Als ik naar ‘mail, contacten, agenda’ ga staat bij accounts o.a. iCloud. Bedoel je dat?

Bijdrager
    Alicia

Ik zie wat je bedoelt. Heb het standaardaccount nu op iCloud gezet. Dit stond op hotmail. Maar als in inlog op mijn iCloud staan mijn nieuwe contacten er nog steeds niet.

Bijdrager
    Alicia

Ik heb een test contact toegevoegd op mijn iphone. Die verschijnt nu ook in de cloud. Dus dat werkt nu. bedankt! Beech, weet je ook hoe ik oudere contacten in de cloud krijg? Want de toegevoegde contacten van dit jaar staan er nog niet in.

Bijdrager
    Shmoo

Wat @Targaryen en ik bedoelen is dat je iCloud + contacten deactiveert op je iPhone, als het goed zal dat al je contacten doen verwijderen van je iPhone. Daarna activeer je weer iCloud en de contacten optie waardoor je iPhone aan iCloud vraagt om een laatste contacten-update.

Op die manier krijg je weer al je contacten op je iPhone en zal het probleem opgelost zijn dat je geen contacten meer kan toevoegen vanaf je iPhone in de iCloud.

Dit zijn van die kleine bugjes die in het systeem sluipen waar je zelf niet veel aan kunt doen dan even de hele zooi herinstalleren/activeren. Bij een Windows computer zou zoiets te vergelijken zijn met een herstart en bij Appel doe je eigenlijk ongeveer hetzelfde alleen mag dat geen herstart heten want dan lijkt het net alsof wij hetzelfde doen als Windowsklanten en dat kan natuurlijk niet.:wink:

Bijdrager
    Alicia

Ok, ik begrijp het principe. Al zijn er al ruim een jaar geen nieuwe contacten in de cloud gezet. Als ik dan de contacten van mn iPhone verwijder, ben ik dan niet straks al mijn recente contacten kwijt als dit niet werkt. Omdat die recente verder nergens staan opgeslagen.

Bijdrager
    Targaryen

Heb je geen Mac? Anders kun je kijken of je contacten in de Adresboek wél volledig zijn. Dan kun je die exporteren via het menu. Maar… Als je al een jaar dat probleem hebt, waarom stel je dan nu pas de vraag of er oplossingen voor zijn? Je kunt in elk geval vóór je uitlogt op je telefoon deze oplossing proberen: http://www.idownloadblog.com/2014/03/22/how-to-export-iphone-contacts/ . Als dat lukt zijn je contacten op je telefoon veiliggesteld en kun je uitloggen en opnieuw inloggen.

Bijdrager
    Alicia

Hee Targaryen, ik heb een Mac. Ook in het adresboek stond dezelfde onvolledige lijst. Ik heb de twee apps uit het artikel waarnaar je linkt gebruikt en het is opgelost. Door het Downloaden van de app Backup Contacts + Share kon ik de contacten naar mijn adresboek op m’n mac importeren. Vanuit daar zijn ze automatisch naar de cloud verstuurd. Dus super bedankt voor je tip!

Bijdrager
    Targaryen

Graag gedaan! :- )

Vergeet niet om nu eens uit te loggen vanop je telefoon om het synchroniseren in de toekomst vlotter te laten gaan. Volgens mij zat daar het probleem.

Bijdrager
    Beech

Nee, het probleem zat in het feit dat in Contacten de standaardaccount op Hotmail stond i.p.v. op iCloud.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.