9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Virus.exe

Nieuwe blog

Hallo,

ik ben momenteel bezig met een nieuw project om een weblog te starten over Webdesign. Er komen tools, freebies, tutorials, quicktips en meer op.

Ik had echter nog een paar vraagjes waar ik zeker van ben dat jullie er een antwoord op kunnen. Jullie moeten 2 keer je mening geven.

1) Wat lijkt jullie een goeie naam voor het blog?

2) In welke taal moet hij zijn? Nederlands of Engels.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    dspiers

Houdt de naam kort. Verder maakt het niet uit. Ik denk dat het moeilijker is een goed URL te vinden dan een goede naam.

Je moet het doen in de taal waar jij je het lekkerst in voelt. Maar meer mensen lezen engels dan Nederlands.

Success

Bijdrager
    denboris

als je het in het nederlands doet weet je dat het voor Belgie en Nederland is.
    Als je dan bijvoorbeeld een magazine of een boek bespreekt, kan je meteen laten weten of het verkrijgbaar is.

Bijdrager
    Nietzman

Ja, niet weer ergens een lamme template vandaan plukken, rebranden en er een bedrijf mee proberen te beginnen.

Inactief
    Anoniem

web&design-weetjes
    En doe waar je goed in bent.
    Liever een website in het NL waar je veel en goed post, dan eentje in het Engels die er of mager uit ziet of met veel fouten zit.

Bijdrager
    Yurgen

webdesire?

Bijdrager
    Virus.exe

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog eens nagedacht en het wordt een Engelstalig blog.

Hier zijn een paar namen die ik wel goed vindt:

– Webdesignerblog
    – Webstuff
    – Webdesignersource
    – Designersource
    – Webdesignr

Bijdrager
    Yurgen

De namen die je nu opgeeft zijn allemaal veel gebruikte termen en dus vaak lastig om bv een passende domein naam te vinden, of om als kleine startende blog op te duiken tussen de hoge zoekresultaten bij Google.

Bijdrager
    d.C.

Voor een naam te verzinnen, moet je zelf een beetje creatief brainstormen. Wat helpt is mindmappen: schrijf een aantal zaken op en begin daarop verder te denken/dingen aan te linken. Op den duur ga je misschien verbanden zien, waar je anders nooit achter gekomen zou zijn. Het is maar een ideetje.

Voor de taal: De eerste vraag die je moet stellen is: “Wat is mijn doelpubliek?”. Ga je in het Engels schrijven, dan kan je meer mensen bereiken, maar dan ben je wel een kleine speler in een wereld van grote, succesvolle weblogs. Je zal dan echt wel met serieus goede en exclusieve artikels moeten komen om wat lezers te lokken. Schrijf je in het Nederlands, dan heb je automatisch een kleiner bereik, maar misschien kan je wel een meerwaarde voor vele mensen bieden die niet graag engels lezen of het Nederlands fijner lezen vinden.

Allemaal keuzes die je zelf moet maken, maar kijk uit voor grootheidswaanzin;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.