17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Nieuwe batterij voor Powerbook?

Ik kon er nergens iets over vinden, dus met het risico dat het al eens aan bod is geweest toch deze simpele vraag: ik heb een vier jaar oude Powerbook G4 Titanium. De batterij is al een tijdje vrijwel onbruikbaar. Na tien minuten leeg. Ik gebruik hem meestal met de adaptor, maar nu ik een draadloos netwerk heb, wil ik ook wel eens lekker in de tuin werken. Daarom wilde ik weten wat een nieuwe accu kost en of ze nog te krijgen zijn. Maar ik kon nergens iets vinden op bijv. de site van Apple Store. Zijn er nog nieuwe batterijen voor te krijgen en wat kosten ze?

Bijdrager
    Kjartan

Ik kocht er onlangs een bij MacLine (www.macline.be), het kwam neer op zo’n 155 €.
    Ze zijn dus wel degelijk nog te verkrijgen.

Kjartan

Bijdrager
    MacAanZee

Dat is wel een flinke prijs

Bijdrager
    maarten20

tja een accu voor een nieuwe powerbook kost je 130 euro, dan valt 155
    euro nog wel mee!

Bijdrager
    maarten20

central point.nl heeft de accu voor 143,32 incl!

Artikelnummer van de batterij: MBI1302

Bijdrager
    MacAanZee

Bedankt voor de informatie.
    Is dat absoluut de goeie voor de allereerste Powerbook G4 (Titanium)?

Bijdrager
    Marc

Kijk eens op http://www.marktplaats.nl/
    onder rubriek powerbooks, daar kan je er vinden, bijna nieuw voor heel wat lagere bedragen.

Bijdrager
    MacRooyen

niet veel goedkoper maar ik heb er goede ervaringen: http://consument.chipmunk.nl/Uitbreiden/PowerBook-G4.html

Bijdrager
    MacAanZee

Marktplaats had maar 1 adverteerder, die een serie onderdelen voor Powerbook G4 aanbood.
    Ik heb gevraagd wat de accu moet kosten en hoe lang hij nog werkt. Chipmunk.nl is wel wat duurder: 156 euro.

Bijdrager
    hansje40

Mac Support in Uitgeest heeft ze in voorraad….

Bijdrager
    MacAanZee

Dat is mooi, want dat is ‘mijn’ Mac dealer. Daar heb ik mijn meeste spullen vandaan. Heb je enig idee wat ze daar kosten?

Bijdrager
    hansje40

€149.– exc. btw.

Bijdrager
    MacAanZee

Is dat dan niet erg duur? Dan komt het inclusief BTW op bijna 175 euro?

Bijdrager
    hansje40

Is de orginele Apple batterij, met garantie.

Bijdrager
    MacAanZee

OK, bedankt.

Bijdrager
    MacRooyen

volgens een collega van mij (kocht ‘m in de States, maar je kan hem ook online bestellen) een batterij met heel wat meer “power”:
    http://eshop.macsales.com/shop/powerbook/battery/g4-15inch-titanium/

Helemaal top dat ding. Waar m’n originele het nog maximaal 40 minuten uithield, als je weinig of niks aan apps open had staan, doet deze nieuwe batterijpack rond de 4 uur of net iets meer! Het dubbele van wat de originele deed toen ie net nieuw was.

Dussss, ook nog iets om rekening mee te houden:o

Bijdrager
    PoBoG4

Heb je inmiddels al een accu besteld? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ben echt toe aan een nieuwe accu…
    Ik heb deze site gezien, is dat wat?
    Ook al ga ik binnenkort een MBP kopen, dan nog wil ik de powerbook wel blijven gebruiken dus is het die 126 euro wel waard lijkt me…
    Wat vinden jullie, iemand ervaring met replacedirect.com?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.