15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Zwamy

Nieuwe batterij snel leeg

Hallo,

Ik had problemen met mijn batterij van mijn Macbook Pro. Hij liep zeer snel leeg. Op 5 minuten zal er ongeveer ook 4 à 5% zijn afgegaan.
    Dacht dat dit allemaal aan de batterij lag, dus heb ik er een nieuwe gekocht en heb deze ook vervangen. Nu lijkt het met deze nieuwe hetzelfde probleem. Weet iemand waaraan dit ligt? Het gaat op een Macbook Pro Medio 2010 met een A1321 batterij.

Bijdrager
    MacKevin11

Je kan met coconutbattery (applicatie) zien hoeveel stroom jouw Mac op dat moment gebruikt (als je de adapter loskoppelt, de app openen en dan zie je hoeveel watt de batterij aan jouw Mac levert).

Bijdrager
    makasa

heb je Apps die continue actief zijn op de achtergrond? Kijk onder systeemvoorkeuren, internet accounts

Bijdrager
    Zwamy

/uploads/community/619bc76883c397fd869108bad46571c2e3e0164c_81093.png

Dit is wat de app te zeggen heeft over mijn computer.
    Veel apps heb ik ook niet open staan. Als ik bij internet- accounts ga kijken is het juist iCloud en Mail dat actief is.

Groeten,
    Samuel

Bijdrager
    MacKevin11

Je batterij is wel erg heet.
    Als ik aan t gamen ben in Bootcamp en mijn processoren op z’n hardst werken worden die wel 90 graden, de videokaart wordt dan 80 graden celcius.
    De batterij is nog nooit boven de 34 graden gekomen. Mij lijkt 40 als je nauwelijks iets doet ontzettend veel.

Ook geeft de app aan dat er meer als 100% opgeladen is (188mAh teveel), ik weet niet of dat erg is maar ik denk dat dat niet gezond is.
    Blijkbaar is dit dus niet erg, en is je batterij gewoon nog iets groter dan dat hij volgens de technische specificaties zou moeten zijn.

28.2 watt gebruik is redelijk denk ik. Niet extreem veel.
    Maar als je niet veel aan het doen bent is het aan de hoge kant volgensmij.

Hier:
    20 watt gebruik bij:
    Internetten (via 5GHz WiFi), chatten via iMessage en Skype, Mail, activiteitenoverzicht, agenda en iTunes open. Scherm op 100% helderheid, toetsenverlichting uit. (+ 1 lasermuis aangesloten via usb)

Bijdrager
    SunKeeper
    MacKevin11 op 21 mei 2014

Ook geeft de app aan dat er meer als 100% opgeladen is (188mAh teveel), ik weet niet of dat erg is maar ik denk dat dat niet gezond is.

Er is niet meer dan 100% opgeladen, de huidige capaciteit zit momenteel boven de fabrieksspecificatie.
    Als ik het zo lees is het een nieuwe batterij, dus niets aan de hand.

Qua temperatuur, zorg voor een plat oppervlak zodat er koele lucht onderdoor de Mac kan. Met de huidige omstandigheden zou je rond de 25-35 ºC moeten zitten, let op dat dit de interne temperatuurmeting is. De omgevingstemperatuur is in het ideale geval 5-10 graden lager, dit hangt van het gebruik van de batterij af.

Welke versie van OS X wordt er gebruikt?

Bijdrager
    Zwamy

Er staat momenteel Mavericks op. Ligt het dan aan de software? Het kan toch niet dat de batterij van mijn Macbook van de éne dag op de andere ineens heeeel warm wordt. Ik ben hem niet voor andere zaken of in andere omstandigheden gaan gebruiken als ervoor.

Bijdrager
    MacKevin11

Heb je iStat Menues geinstalleerd?

Anders zou je dit eens kunnen doen:
    – Laad je batterij volledig op.
    – Ontkoppel de stroomkabel en laat de batterij leeg lopen.
    (Ondertussen gewoon ‘normaal’ werken zoals je normaal ook doet).

Dan kun je een grafiek van de batterij-temperatuur weergeven.

Bijdrager
    Zwamy

Heb ik eens gedaan. Dit is het resultaat:

Bijdrager
    MacKevin11

Het is handig als je hem zo een uurtje laat ‘leeg lopen’ en dan een screenshot plaatst, zodat we kunnen wat de temperatuur dan doet.

Bijdrager
    Zwamy

Ok. Had uit je vorige post afgeleid dat ik hem helemaal moest laten leeglopen. Excuses

Bijdrager
    MacKevin11

Excuses, ik bedoelde:

Installeer/start iStat Menues
    Laad de batterij helemaal op
    Laad hem nu (bijv 30 of 45 minuten) leeg lopen
    Die grafiek die je ziet gaat namelijk over een periode van 1 uur.
    Dus dan zien we in het eerste deel van de grafiek (eerste 15min bijv) dat je hem oplaadt en daarna (bijv 45min) dat hij leeg loopt.
    Zo kunnen we zien wat dat met de temperatuur doet.

Bijdrager
    Zwamy

Ok heb het eens gedaan. Heb hem 30 minuten laten leeglopen en dit is het resultaat:

Op die 30 minuten is mijn batterij ook van 100% naar 79% gegaan. Wat mij dus geen goede prestatie lijkt voor een gloednieuwe batterij.

Bijdrager
    Zwamy

Iemand een idee?

Bijdrager
    Zwamy

Ik zou dit toch graag opgelost krijgen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Het is een gloednieuwe batterij, dus daar ligt het al niet aan. Heb ondertussen eens een clean install gedaan in de hoop dat dat iets ging veranderen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.