6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Blik

nieuwe batterij PB G4 van zeer slechte kwaliteit

Na een warm onthaal van mijn nieuwe batterij voor mijn PB G4, nadat mijn oude teruggestuurd moest
    worden naar Apple sloeg de vreude al snel om in onvrede. Mijn oude batterij, ten tijde van de omruil 14 maanden oud stond nog keurig op 98% aangezien ik er op een verantwoorde wijze mee omga.

Maar na een 3 tal weken staat de nieuwe batterij al op 96% !!!:x van zijn orginele capaciteit terwijl ik hem toch zeker wel op een verantwoorde wijze gebruik. Vind dit echt niet kunnen, maar wilde toch eerst even hier vragen of dit normaal is voor een nieuwe batterij. Hoor namelijk wel eens dat een batterij naar verloop van tijd (in de beginfase) in kracht toeneemt.

Wat zijn jullie bevindingen omtrekkende dit probleem.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Buzz

Niet druk om maken. Dat percentage moet je sowieso met een korreltje zout nemen. Die meting is niet nauwkeurig genoeg om uit te maken of een batterij van 96% daadwerkelijk korter meegaat dan een batterij van 98%.

Als je merkt dat je PowerBook nu nog maar drie uur met de batterij doet in plaats van voorheen vier uur, dan moet je natuurlijk wel gaan klagen bij Apple.

Bijdrager
    thijsvanzwam

hoort een powerbook dan 4 uur met z’n batterij te kunnen doen?

mijn powerbook G4 1,67GHz 15″ gaat niet veel langer dan 2 en een half uur mee op zijn inmiddels ook al omgeruilde batterij. de oude batterij deed het ook niet veel langer.

Bijdrager
    pietroman

heb je hem gekalibreerd ? best de eerste weken regelmatig op -en ontladen (opladen wanneer hij uitgeschakeld / in sluimer staat), mijn nieuwe batterij (van ibook G4) gaat na een paar weken ook wel eens tot 97%.

Bijdrager
    GIJay

Zeikerd.. het gaat hier om een miezerige 2 % verschil.:P

Als die nou ontploft was of nu al op 20 % stond zou ik zeggen.. sure man.

Het blijft elektronica he, de ene gsm, powerbook, tv gaat langer mee dan de andere. Er zijn een hele boel factoren die zoiets bepalen. Als het om iets ergs gaat kan ik snappen dat je er boos om bent, maar 2 %… hahaha… als je smorgens je schoenen niet dicht krijgt ga je dan ook wenen?:D

Bijdrager
    Buzz
    ”thijsvanzwam”

hoort een powerbook dan 4 uur met z’n batterij te kunnen doen?

Mijn 12″ 1.5 GHz gaat wel vier uur mee. Dan moet ik de Airport en BlueTooth uitzetten en niet veel meer doen dan een beetje tekstverwerken.

De calibratie kan inderdaad ook veel uitmaken op de weergave van de batterij-capaciteit. Maar zelfs al is je batterij steeds goed gecalibreerd, dan nog moet je je niet blind staren op drie of vier procentpuntjes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.