16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Lucide-B

nieuwe batterij nodig?

Ik heb een refurbished iPhone 7 gekocht maar als ik bij ‘battery health’ kijk staat er bij ‘battery health’: ‘Service’ ookal is de health 100%. Er staat ‘significantly degraded’. Dien ik de batterij te vervangen?

Significantly Degraded

Bijdrager
    Shmoo

https://coconut-flavour.com/coconutbattery/

Ga er maar vanuit van wel.

Met deze app kun je zien hoeveel cycli te batterij heeft gemaakt en de leeftijd van de telefoon.

Bijdrager
    krisrock

Of er is geen originele batterij geplaatst.

Bijdrager
    Lucide-B

Shmoo op 14 januari 2019 om 23:18:
    https://coconut-flavour.com/coconutbattery/

Ga er maar vanuit van wel.

Met deze app kun je zien hoeveel cycli te batterij heeft gemaakt en de leeftijd van de telefoon.

Hee cool! Ziet er best goed uit dus:

coconut battery

krisrock op 15 januari 2019 om 04:00:
    Of er is geen originele batterij geplaatst.

Dat lijkt er wel op maar is dat erg?

Bijdrager
    Pietje13

Ken je die borden langs de weg die je snelheid aangeven met een smiley? Als jij 60 rijdt op een 50 weg en er staat :-(, bel je dan ook zelf de politie op om om een bekeuring te vragen?

Als jij een biertje hebt gedronken en je komt rijdend in je auto langs een poster met “de Bob heeft 0% op”, stap je dan uit en loop je verder naar huis?

Als je een mailtje krijgt waar staat dat je de vastzittende Nigeriaanse prins vast zit en je hem kan helpen met 1 bitcoin, waarvoor je later 100 bitcoins terugkrijgt als hij uit de cel zit, zoek je dan direct je wallet credentials en maak je het over?

Als jij van mening bent dat je prima 60 kan rijden op een 50 weg: niets dat je tegenhoudt. Als jij met een biertje op wilt autorijden: niets dat je tegenhoudt. Als jij besluit dat die Nigeriaanse prins lekker in de cel moet blijven rotten: jouw keuze. Wat ik duidelijk wil maken: ik hoor nergens klachten over jouw batterij. Waarom “dien” je de batterij te laten vervangen omdat dat toevallig op je schermpje staat? Valt ie random uit als je nog 40% lading hebt?  Doe je maar 6 uur met een batterijlading? Merk je snelheid lags die worden veroorzaakt door je batterij? Valt je telefoon als het buiten koud is? Doe je hem wel eens in de lader en sprint ie opeens naar 100%?

Je hebt net meer dan 300 euro uitgegeven voor een refurbished iPhone. Daar staat in de kleine letters dat batterijen worden vervangen als ze onder de 85% of 90% zijn. Als je batterij slecht is en 1 van bovenstaande kuren vertoont moet je GRATIS met GARANTIE terug naar de partij waar je de iPhone kocht. Als je batterij geen kuren vertoont zou ik je aanraden de melding van Apple lekker te negeren, die €49,- lekker in je zak houden en je druk gaan maken over andere dingen:-)

Bijdrager
    Hyrax

Grote kans dat er een niet-originele batterij in zit als dat er staat

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Alleen een door Apple gerefurbisde iPhone is echt “gerefurbished” verder wordt er van deze term door anderen misbruikt gemaakt met de reputatie die Apple hiermee heeft opgebouw.

Ik zou hem direkt terug brengen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou ‘m gewoon eens flink aan de stroom laten hangen. Zelfs al staan beide balkjes op 100% van coconutBattery.

Kans is aanwezig dat de batterij nog zo ontzettend nieuw is ( nul cycli ) dat de software van Apple er niets mee kan.

Bijdrager
    Lucide-B

Ookal is die batterij gaar en gaat mijn iPhone haperen kan ik toch gewoon naar de Apple store gaan en en een nieuwe batterij in laten zetten? Kost 50 euro voor een echte Apple batterij en dan heb ik nog steeds een goedkope iPhone 7.

Op hun webssite staat dat al hun refurbished producten altijd voorzien van hoge kwaliteit Apple-onderdelen en ik tot drie jaar garantie heb.

Wil toch wel even weten wat er nu aan de hand is. heb er melding over gedaan en ik word terug gebeld.

Wat wel heel raar is is dat ik helemaal geen bevestigings e-mail heb gehad. Ook geen aankoop bon heb gekregen en geen ordernummer heb. Best wel raar en zorgelijk eerlijk gezegd. Daar had ik al eerder over gebeld en zou ik over teruggebeld worden maar niets meer gehoord.

Bijdrager
    GoeieDag

Vertel dan nou eens waar je de iPhone heb gekocht.

Bijdrager
    Lucide-B

http://www.refurbished.nl

Orderbevestiging en factuur is alsnog gekomen.

Ik kan de iPhone kosteloos opsturen voor het accu probleem.

Heb er alweer een beter gevoel over:)

Bijdrager
    Shmoo

Voor dat soort prijzen mag dat ook wel!  Een iPhone 6 voor 240,- 🤦‍♂️

Maar ik zou eerst eens aankijken of er wel een probleem met je accu is. En met probleem bedoel ik dat je telefoon geen dag meegaat op een volle lading. Dat zijn problemen, niet als ergens in de software iets staat dat mogelijk niet klopt. Apple is ook nog altijd Apple met dit soort dingen.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Lucide-B op 15 januari 2019 om 10:32</p>
    Ookal is die batterij gaar en gaat mijn iPhone haperen kan ik toch gewoon naar de Apple store gaan en en een nieuwe batterij in laten zetten? Kost 50 euro voor een echte Apple batterij en dan heb ik nog steeds een goedkope iPhone 7.

Nee, op het moment dat de batterij is vervangen door een niet-geautoriseerde partij, dan zal Apple de iPhone aanmerken als ‘BER’, ofwel Beyond Economical Repair. Ze zullen hier geen service op verlenen.

Bijdrager
    hen3

@TS: misschien ook maar vragen of ze de oude/vervangen accu mee willen sturen?

Ik heb dat jaren geleden gewoon eens gedaan bij reparatie van een videorecorder. Printplaat zou zijn doorgebrand. Na mijn verzoek bleek ‘ineens’ dat die printplaat niet het probleem was en viel de rekening flink wat lager uit.

Bijdrager
    Lucide-B

Het apparaat is retour

Bijdrager
    Lucide-B

Krijg ik mijn geld terug gestort.

Op de website is de telefoon nu ineens 50 euro duurder.

In de verpakking zaten ook geen lader/oortjes/kabel en verloopkabeltje die je bij alle andere refurbished shops er gewoon wel bij krijgt.

Zeer slechte ervaring dus met dit bedrijf en heb er nu elders eentje gekocht.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.