11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mich

Nieuwe batterij macbook pro 13"

Het is misschien een stomme vraag, maar voor alle zekerheid toch de vraag. Zodat ik niet de verkeerde bestel
    Hier staat batterij macbook aluminium.
    Deze mag ik ook in mijn 13″ pro steken? Of niet?
    En is dit dan ook de nieuwe die 10 uur meegaat?
    Thx!

Bijdrager
    mtooster

Dat gaat niet werken!
    Welke generatie MacBook Pro heb je? Heb je een klepje aan de onderkant wat je kan openen?

Bijdrager
    Mich

De 2009 MBP, macbook pro 5,5. Waar kan ik dan die vinden voor mijn MBP?

Bijdrager
    johnkeates

Ga anders langs een willekeurige APR, ze kunnen je daar vast wel informeren.

Bijdrager
    MacAanZee

NU al een nieuwe batterij nodig voor een MacBook Pro uit 2009? Die je nog geen twee jaar hebt waarschijnlijk? Dat is echt te snel. Ook al heb je geen garantie meer, je kunt toch gaan klagen bij de APR en een beroep doen op ‘coulance’, dat is een regeling die in feite alle fabrikanten hebben voor producten die vlak na het verstrijken van de garantie te snel stuk gaan. Een goede fabrikant geeft dan vaak toch vervanging of bijvoorbeeld een grote korting op reparatie. In elk geval proberen! Ik zou er niet zomaar mee accoord gaan dat de batterij zo snel vervangen moet worden. Tenzij je iets heel doms hebt gedaan en het bewijsbaar je eigen schuld is.

Bijdrager
    Xcode

Ik vind het mysterieus waarom jij al zo snel je batterij wilt vervangen. Ik heb dezelfde MacBook Pro en die doet het toch nog minimaal 5 á 6 uur op een volle accu bij normaal gebruik. Soms iets minder natuurlijk… maar toch nog ruim genoeg. Hoe lang gaat jouw batterij nog mee en hoeveel cycli heb je op de teller staan? In theorie zou je voor normaal gebruik 1.000 cycli eruit moeten kunnen halen voor de batterij aan vervanging toe is.

De batterij die jij hebt uitgezocht, is bedoeld voor de aluminium MacBook… Qua naamgeving is dat misschien verwarrend maar het betreft een generatie eerder dan jouw MacBook Pro. De aluminium MacBook kan je nog zonder een schroevendraaier te gebruiken openen om de batterij of harde schijf te vervangen. Bij jouw MacBook Pro echter, is deze mogelijkheid vervallen… maar daar heb je een grotere batterij voor terug gekregen. Omdat jouw MacBook Pro niet meer ‘eenvoudig’ te openen is, verkoopt Apple de batterij niet los. Deze zal je dus bij een Apple Authorized Serice Provider (AASP), je kan dus volgens mij bij elke Apple Premium Reseller binnenlopen, moeten laten vervangen.

Maar zoals MacAanZee eigenlijk al opmerkte, is het niet normaal dat de batterij nu al aan vervanging toe is.

Bijdrager
    Mich

Ja i know, maar ik heb hem ook gigantisch veel gebruikt dit 1,5 jaar. teller staat op 854, maar wat @xcode zegt. 5 à 6 uur. dat heb ik echt nooit gehaald hoor, zelf niet vanaf dag 1, ik geraakte amper aan 4,5 en dit is zonder zeveren. langer lukte mij gewoon niet.

Bijdrager
    Xcode

Ah, kijk dat verklaart een hoop! Denk dat jij ‘m intensiever gebruikt dan… maargoed, ik zit ook ‘pas’ op 172 cycli dus is het geen eerlijke vergelijking.:razz:

Batterij vervangen na 850 cycli lijkt mij helemaal niet gek.

Bijdrager
    Mich

de 1000 cycli zoals Apple beweert is dan toch ook geen hele waarheid :sealed:

Dus dit betekent dat ik even zal rondgooglen, langs de “officiele” apple kanalen zal het dus niet lukken…

Bijdrager
    Vinhelper

…….. 5 à 6 uur. dat heb ik echt nooit gehaald hoor, zelf niet vanaf dag 1, ik geraakte amper aan 4,5 en dit is zonder zeveren. langer lukte mij gewoon niet.

Toevallig wel eens van kalibreren gehoord? En ja, dat moet ook op dag 1.

Als je dan naar een foutief weergegeven metertje zit te kijken, steek je de stekker er al in terwijl de batterij nog niet eens helemaal leeg is, en dan doe je vanzelf korter met 1 batterijlading.

Enfin, bij een nieuwe batterij moet je het nog maar eens proberen dan.:smile:

Bijdrager
    CedricH

Tenzij het echt nodig is dat je zo lang zonder stekker moet werken zou ik nog geen nieuwe batterij kopen hoor. Hoe lang gaat hij nu nog mee op een lading? Als je nog steeds 4u haalt zou ik daar persoonlijk geen geld aan hangen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.