10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

Nieuwe batterij, "drastisch" capaciteitsverlies na 5 cycli..

Ik heb sinds kort een nieuwe batterij in een macbook pro unibody (13), na 6 cycles heb ik al een capaciteitsdrop van 5 % .. Kalibratie hielp niets, evenmin SMC / PMU reset.

Iemand nog andere tips om hem terug op volle capaciteit te krijgen? o.O (liever geen reacties als “dat is normaal”, dankjewel!)

Bijdrager
    SunKeeper

Capaciteit neemt niet evenredig af met het toenemen van het aantal cyclussen.

Maar probeer iets minder exact naar de cijfertjes te kijken, en gewoon de batterij te gebruiken. Verder (dacht ik) dat je de garantie kreeg dat de batterij op 80% of hoger moet blijven, gedurende 2 jaar, als je onder de 1000 cyclussen blijft.

Bijdrager

Na 19 cycles heb ik 96% over. Dat is normaal. Het neemt gewoon iets af na een paar keer.
    Je moet inderdaad wat minder naar cijfers kijken. Je batterij doet het voor de rest toch na verwachting?

Tip: Volledig opladen, en daarna bij 20 procent weer opladen.

Bijdrager
    hansiedejong

Dat is inderdaad heel normaal. Ga je er dan ook niet ‘druk’ over maken. Deed ik in het begin ook, het went… :sarcastic:

Bijdrager
    Ouw

Tja, wat is normaal?
    Hier, op MacBook, na 598 cycli 95%.

Bijdrager
    Macosxachist
    deSpaanseRente op 30 augustus 2011

liever geen reacties als “dat is normaal”, dankjewel!)

Nou dan niet. Maar het is pas abnormaal als het na tien cycli nog veel verder is gezakt.

Bijdrager
    deSpaanseRente

mm, ok! Zal em nu dan wel maar een periode gewoon gebruiken zonder als een gek te zitten letten op de cijfertjes en binnen een maand of zo nog eens kijken hoe het ermee zit :o).

Bedankt voor de reacties:)

Bijdrager
    Furbz

Ik begrijp het idee, dat je jouw product wilt monitoren.
    Maar het levert zoveel irritatie op: die procentjes.
    Kijk liever naar de tijd die je er daadwerkelijk mee kunt werken.
    Doe ik ook sinds kort..

Bijdrager
    joke_name

Mijn macbook pro 17 inch uit 2009 heeft er nu 212 cyclus opzitten en een batterijpercentage van 92(laatste calibratie 2 weken gelden).

Dus dat is helemaal top….

Bijdrager
    SunKeeper

Voordat er nog een heel rijtje mensen met dezelfde melding komt: het past hier eigenlijk beter.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.