4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Pasav

Nieuwe Backup Drive

We zijn toe aan een nieuwe drive , we hebben nu een AIT 1 35/70 GB drive .. Als ik alles in 1 keer wil backuppen zit ik op 86 GB Native (zonder compressie) …

Zit te denken aan de LAcie AIT 3 met 100-260 GB drive of de DLT 320 160-320 … Maar ja hiervoor had ik een DDS2 Drive (4 GB) en dat was 3 jaar gelden …

Je snapt het al … is die 100 GB wel genoeg voor de komende 3 jaar .. ik weet het nog niet …

Iemand een advies ??

Maar ja wat zijn dan de opties, een library is lastig de backup moet ’s avonds buiten de deur zijn … (verzekering)

Bijdrager
    macpro

Al eens gedacht aan externe schijven?

Ik heb begin van dit jaar 3 FireWire schijven van 250 GB per stuk in gebruik genomen voor backups.
    Kosten: €220 per stuk excl. BTW.

De backup gaat met een lekker hoog tempo en de restore al helemaal!
    Nadat de backups zijn gemaakt koppel ik de schijf los en kan ‘m dan elders opbergen.

Vergelijk deze kosten eens met de kosten van een tape-unit en losse tapes, dan zul je al snel erachter komen dat dit helemaal zo’n gek idee niet is.

Backups maak ik overigens met Retrospect.

Bijdrager
    Pasav

Heb ik ook aan zitten denken, maar om nou dagelijks met een schijf rond te gaan lopen is ook weer lastig … Vooral als er iemand anders de BackUp moet meennemen … Maar het is een overweging waart …

Bijdrager
    macpro

Het is een boterhamdoosje, met het gewicht van een paar appels.
    Valt op zich allemaal best wel mee.

En het is gewoon 1 unit!
    Niet 1, 2 of weet ik hoeveel tapes waar iemand mee moet sjouwen.
    Tapes die je om de zoveel tijd weer moet vervangen.
    Een tapedrive die je moet schoonmaken.

Ik ben zelf in ieder geval om.
    Voor mij geen tapes meer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.