8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    brechtiejj

Nieuwe ATV en audio/airplay oplossing

Hoi

Ik wil heel graag de nieuwe ATV aanschaffen vanwege de nieuwe App Store. Op de nieuwe ATV is er geen optical audio aansluiting. Ik heb dus een probleem.

Momenteel heb ik de 3e versie ATV met daarop aangesloten een Philips soundbar (type HTL2101A) via optical audio kabel. Ik gebruik deze heel vaak om muziek af te spelen vanaf mijn MacBook, iPhone en iPad via AirPlay zonder dat mijn gewone televisie aan staat, om op die manier stroom te sparen. Ik begrijp dat dit niet meer mogelijk zal zijn met de nieuwe ATV omdat er enkel een HDMI aansluiting zal zijn.

Ik heb een thuis netwerk gebaseerd op een Time Capsule. Kan ik deze inschakelen als AirPlay apparaat om via usb muziek op de soundbar af te spelen? Of op een andere manier? Ik deed dit vroeger ook met een AirPort Express.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik had graag mijn huidige ATV verkocht. Deze houden enkel voor muziek draadloos af te spelen is jammer.

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem
    brechtiejj op 15 september 2015

…Heeft iemand hier een oplossing voor?…

HDMI Audio Extractor.

http://goo.gl/uUTzub

HDMI (Apple TV) in > HDMI uit (TV), Optisch uit (Soundbar).

Ik heb een thuis … een Time Capsule. Kan ik deze inschakelen als AirPlay apparaat om … muziek … af te spelen?

Nee.

Bijdrager
    fixar

Als je je oude Airport Express nog hebt kun je die daar (weer) voor gaan gebruiken, de Time Capsule beschikt helaas niet over Airplay functionaliteit.

Als ik mij niet vergis zijn er ook verlopen in de handel die HDMI weer kunnen opsplitsen in HDMI en S/PDIF (optical)

Je zult even kijken of onderstaande item voor dit doel volstaat
    http://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1218636/delock-hdmi-stereo-51-channel-audio-extractor.html?gclid=CPy5z9WL-ccCFckSwwodop0MZw

Blijft natuurlijk wel sneu dat Apple de nieuwe ATV op dit punt gewoon weer schaamteloos uitgekleed heeft.

Bijdrager
    fixar

hahaha KW was net 30 seconden sneller;)

Bijdrager
    KarelWillem

:)

Bijdrager
    qazwsxedc

Onbegrijpelijk, dat schrappen van de optische uitgang. Ik had gewacht om de nieuwe Apple tv te kopen, maar heb nu ‘bij gebrek aan beter’ maar de oude versie gekocht. Werkt prima.

Ik zou gewoon lekker deze houden voor audio. Nieuw kost zo’n ding maar 8 tientjes, dus het is niet de moeite om hem op Marktplaats te zetten. Van wat hij oplevert kun je misschien net zo’n splitter voor kopen om een probleem op te lossen dat er niet hoort te zijn…

Bijdrager
    brechtiejj

Ik denk dat ik de “oude” ATV ga houden (een convertor kost meer dan dat ik voor mijn oude ATV zou krijgen). Als ik beide ATV’s in dezelfde kamer heb staan gaat dit dan geen problemen geven met de twee verschillende remote’s?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of je besteld er één in China.

Op zich is het gemak van slechts één Apple TV natuurlijk wel iets fijner dan twee losse Apple TV’s.

http://www.dx.com/nl/p/hdmi-to-hdmi-audio-converter-audio-separation-hdcp-decoder-black-303316

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.