2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    JanPeter VanDijk

Nieuwe Appleserver opzetten

Beste OMT’ers,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een Appleserver op een middelbare school.
    Ik moet twintig werkplekken inrichten om filmpjes te bewerken en te uploaden naar een server.
    Hiervoor heb ik de beschikking over 20 iMacs en een Mac Pro (deze moet nog aangeschaft worden). Welke Mac Pro Server kan ik hier het beste voor kiezen, zal het instapmodel hier voor volstaan? Of is het verstandiger voor een duurdere versie te kiezen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    fredmatrack

Ik zou kiezen voor een goedkopere MacMini server, dat werkt ook prima! Eventueel kan je nog een thunderbolt harde schijf aansluiten als je nog meer performantie wil op dat vlak.

De vraag is hoe je één en ander gaat opzetten: gaan de leerlingen lokaal inloggen op de computers of gaan ze met een netwerk account inloggen. Dat laatste kan, maar dan moet je zeker mappen redirecten naar de lokalen harde schijf. Met iMovie gaat dat, maar het is niet eenvoudig!
    Wat bedoel je met uploaden? Het afgewerkte resultaat (gerenderd) kopiëren naar een gedeelde map of …?

Ter info: ik beheer hier zelf ongeveer 500 macs op een middelbare school met een 10-tal Mac OS X Servers achter. Wij kiezen nu voor MacMini servers met een pegasus raid R4 of R6 die via thunderbolt is aangesloten. Werkt prima om homefolders via het netwerk op te roepen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.