28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    Frank Visser

Nieuwe Apple TV kopen?

Hallo!

Hoe rendabel is het om nu een nieuwe Apple tv te kopen?
    Ik wacht al enige tijd, omdat ik dacht dat de nieuwe redelijk snel zou komen.
    Helaas wacht ik nu al een paar maandjes en wil ik er toch graag 1 kopen..
    Is het het waard om nu die 100,- uit te geven, of denken jullie wacht nog even die 2,3,4 miss wel 5 maanden?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Groet Frank

Bijdrager
    taxandria

http://www.iphoneclub.nl/317978/drie-hints-naar-een-groot-apple-evenement-in-maart-2014/

Ik zou tenminste wachten tot het volgende keynote event. Waarvan eigenlijk iedereen verwacht dat deze in maart plaats zal vinden.
    Wachttijd is dus nog max 1 maand! Misschien dat de Apple TV 3 ook in prijs zal afnemen na dit event?!. Koffiedik kijken, koffiedik kijken;)

Bijdrager
    BoniMacX

ik zou er niet op wachten, want een jailbreak hoef je niet op te hopen.
    zou zelfs daarom de 3 niet kopen maar een tweedehands ATV2.
    Maar omdat we mensen zijn verschillen sowieso de meningen daarover:

Waarom 2ehands Apple tv 2 duurder dan 3

Geblokkeerd
    Anoniem

Als ik dit (MacRumors ATV Roundup) zo lees zal er vooral in de toekomst (2015, 2016?) veel spannends gebeuren, maar ik denk dat de eerst volgende update vooral een kleine stap zal zijn in hardware t.o.v. de ATV3.. Misschien wel een grotere stap in software, maar dan hoop ik toch wel dat de ATV3 daar ook wat van meekrijgt;!

Mocht je al tevreden zijn met wat het ding nu al kan, dan zou ik hem vooral nu kopen. Als er echter duidelijke aanwijzigingen zijn dat er volgende maand een event komt dan zou ik misschien weer even wachten, maar eigenlijk kun je zo wel bezig blijven..

Kijk ook even tweedehands, kan je weer een paar tientjes schelen.

Bijdrager
    Frank Visser

@taxandria

Meestal heeft Apple 1 Apple tv te koop, echter als je de geruchten mag geloven zal deze misschien apps en meer dingen ondersteunen.
    Dan neem ik aan dat de prijs hoger wordt, of dat ze deze ernaast zullen verkopen voor dezelfde of miss lagere prijs, maar dat denk ik toch niet.
    Het blijft inderdaad altijd afwachten en zo blijf je bezig.

@bonimacx

Wat betreft de jalbreak, voor zover ik kan zien, is het enige voordeel dat je hebt dat je bepaalde films gratis kunt kijken, nietwaar? Is dit dan Engels of ook met NL ondertiteling? Niet dat ik geen engels kan, maar vindt het wel prettiger. Kijk film voor de ontspanning niet dat ik goed moet luisteren om ze te kunnen verstaan.

@sunapple
    Ik ben tevreden wat dit ding nu al kan.
    Het is koffiedik kijken, zo blijf je bezig met wachten. Maar als dat ding in maart komt wil ik best wachten. Maar ik zie het zo gebeuren dat ik wacht, en dat ze hem pas bijv. in oktober in de verkoop doen.. Het gaat mij erom dat ik regelmatig films huur via Itunes, en tv kijk op me slaapkamer via iPad of me Tv maar allebei via UPC Horizon, dit omdat ik geen kabel naar boven (kan) trek(ken). (zolder) Daardoor zit ik nu via me mac een hdmi naar me tv.. Beetje omslachtig. Ook zou ik graag de voetbalwedstrijden die ik via me iPad of iPhone bekijk willen streamen naar mijn TV toe. Zodat ik alsnog lekker op me tv kan kijken. Dat is eigelijk mijn rede voor de aanschaf. Daarbij is de Apple tv natuurlijk uiterst geschikt. Maar gewoon zonde als je nu een product koopt wat misschien of 1 a 2 maanden vernieuwd wordt.

Bijdrager
    BoniMacX

Frank: Dit is een typisch ‘Wachten of kopen’ topic waarvan er al veel eerder geweest zijn en nog veel zullen komen naargelang het jaar vordert en nieuwe producten in de pijplijn zitten.
    Zoals sunapple al schreef: eigenlijk kun je zo wel bezig blijven…

Het gaat over 100 euro voor de ATV3 (nieuw) en 200€ voor de ATV2 (tweedehands)…
    Ja, zeker zonde van de ‘oude’ te kopen als de ‘nieuwe’ er ‘ergens’ aankomt.
    Of niet?
    We blijven bezig…

– NL ondertitelde films haal ik hier: http://www.nzbserver.com

Bijdrager
    Frank Visser

@bonimacx

Dat is precies de discussie die ik wou voorkomen.
    Ondanks ik natuurlijk wel is films download, wil ik dit niet structureel. Ik ben van mening dat het gewoon niet hoort.
    Daarom huur ik ook vaak films via iTunes of via andere kanalen. Daarom is een jailbreak niet noodzakelijk voor mij.
    Het gaat erom dat ik mijn voetbalwedstrijden kan streamen, en mijn Horizon App kan streamen naar mijn tv.

Of zal dit te langzaam gaan omdat die eerst het naar de App moet streamen en daarna naar de Apple tv?
    Want de geruchten gaan dat de nieuwe Apple tv ‘Airplay direct’ of ‘Airplay +’ krijgt en dat niet meer gebeurt. Maar dat zijn opnieuw geruchten.
    Ik zal de Keynote wel afwachten en kijken of ze daar al een prijs aangeven en waneer die geleverd zal worden. Als die natuurlijk komt.

Dan is dit draadje ook weer klaar.

Bijdrager
    BoniMacX

inderdaad, dit draadje is ook weeral klaar. Je koopt de huidige 3 of wacht of de 4 die er ‘ergens’ dit jaar (waarschijnlijk) aankomt.
    Op naar het volgende ‘wachten of kopen?‘ draadje.:lol:

Bijdrager
    Frank Visser

Haha sorry daarvoor.
    Bedankt voor al je reacties!(y)

Bijdrager
    BoniMacX

Wacht, we houden de pret er nog even in, bij de buren vorig jaar in augustus: Apple TV 3 of 4? 8-)

Bijdrager
    Frank Visser

Haha,
    Heb een zelfde vraag als hem gesteld, en iedereen begint over dat die de ATV 2 moet kopen terwijl zijn vraag nu de 3 of de 4 moet wachten is. Prachtig om te zien. Echter “Don’t buy – updates soon” zegt wel wat. Wordt maar even wachten. Ook had ik al een bericht in de krant gelezen, of via hier of iCulture dat Amazon ook zegt wachten. Waarschijnlijk zal Apple dus wel vroeg in Maart lanceren en vrij snel leveren.

Bijdrager
    BoniMacX

hihi…, ja, bent niet alleen:P
    Over die ‘“Don’t buy – updates soon”, die staat er soms al meer dan een jaar hoor…
    Maar nu is het menens, de 4 komt er ‘echt’ aan…:-)

Bijdrager
    Frank Visser

Oh. dat wist ik niet.
    ‘soon’ ofterwijl bijna is een breed begrip. Voor de een is dat een dag voor de ander dus een jaar.
    Ik ben benieuwd en wacht lekker de keynote af. Die paar dagen/weken (soon) kan er wel bij:)

Bijdrager
    KarelWillem
    Frank op 26 februari 2014

,,, en mijn Horizon App kan streamen naar mijn tv. Of zal dit te langzaam gaan omdat die eerst het naar de App moet streamen en daarna naar de Apple tv?…

Nee, absoluut niet.

We streamen regelmatig HD-films (avi, mkv, etc.) van Mac naar Air Video (iPad) naar Apple TV 3.
    En dat gaat – inclusief ondertiteling – meer dan uitstekend.

Bijdrager
    computer space

Gebruik je m aangesloten op een Mac of op een iDinges? In het geval van de eerste optie blijft de ATV een hele dure draadloze HDMI kabel. Stukkie draad levert meer mogelijkheden voor een fractie van het geld.

Bijdrager
    Frank Visser

@karelwillem

Sinds waneer kan je .avi bestanden naar een ATV 3 sturen?
    Los daarvan. Wij hebben thuis 100mb/s internet. Aangezien ik op zolder zit heb ik op mijn kamer nog een router geplaatst die verbonden is met de modem via het lichtnet. Echter haal ik beneden (bedraad) wel 7 a 8 mb/s download snelheid. Maar boven ‘maar’ 1,4 a 1,6 heel gunstig. Vindt het persoonlijk geen probleem. Maar kan ik met die snelheid ook gewoon goed streamen? Om het te verduidelijken, streamen lukt altijd wel. Maar hij moet nu dubbel streamen toch? Aangezien het eerst naar een device of mac gestreamd wordt en vervolgens naar de Apple TV. Zal dit ‘dubbel streamen’ dan ook goed gaan? Bedankt voor je antwoord trouwens.

@computer space
    Begrijp je niet helemaal maar;
    Heb nu een 7meter HDMI kabel lopen vanaf mijn tv naar mijn iMac (natuurlijk met een kabeltje van HDMI naar mini displayport.
    Dit werkt verder goed, enige nadeel is dat zowel het scherm van mijn mac als mijn tv dubbel beeld geeft. Echter wil ik mobiel en lui vanuit waar ik tv wil kijken eigelijk me iPhone/iPad als afstanden gebruiken. Dus dat ik mijn iPad erbij pak Horizon App opstart of mijn Ajax app (waarmee ik live Ajax kan kijken) en dat naar me Apple tv stream. Mijn HDMI kabel is een leuke oplossing om rare film bestanden op mijn TV te kunnen weergeven.

Het gaat mij er dus om dat ik bijvoorbeeld vanuit mijn bed Apps die streamen, Horizon van UPC en Ajax op mijn TV kan zien.

Bijdrager
    taxandria

@Frank Visser, klopt, maar als Apple besluit maar 1 model te voeren verdwijnen niet ineens alle voorraden Apple tv 2(edit; moet 3 zijn) bij ondernemingen als saturn, media markt dixons etc etc.

Bijdrager
    Frank Visser

@taxandria

Klopt, het is ook niet zo dat ik bang ben dat die niet meer beschikbaar zal zijn.
    Mijn vraag is eerder of het verstandig is om nu te kopen of er binnenkort een nieuwe komt.
    En ik vindt 100,- een prima bedrag voor zo’n apparaat. Ik heb er geen poespas op nodig. Als Apple besluit vele nieuwe dingen in de nieuwe versie te gooien, zoals de geruchten klinken denk ik dat de prijs ook wel omhoog gaat. Ik wacht dus nog geduldig af.

Bijdrager
    Niels

Koop de Apple TV als:
    – Je nu tevreden bent met de mogelijkheden/functionaliteit die Apple nu via de Apple TV biedt.
    – Je de Apple TV nu nodig hebt.
    – Je echt geen zin hebt om te wachten op een mogelijke update.

Koop de Apple TV niet als:
    – Je meer functionaliteit wilt als Apple nu biedt (alhoewel er geen garanties zijn voor een grote update).
    – Je een geduldig mens bent en tot mid-eind maart kunt wachten.
    – Je het geld nu aan iets anders/nuttigers kunt/moet spenderen.
    – Je het huidige model voor een goedkopere prijs wilt aanschaffen (de prijs zal hoe dan ook zakken bij grote elektronica zaken vlak voor het uitbrengen van het nieuwe model).

Ik verwacht trouwens een ‘bescheiden’ update met:
    – nieuwe hardware:
    – processor A6 of A7, mogelijk een nieuwe remote
    – ondersteuning voor 4K-resolutie (om maar met de markt mee te gaan)
    – geïntegreerde router (dag Airport Expres)
    – geïntegreerde tv-tuner (hier gaan we in Nederland waarschijnlijk voorlopig toch niets aan hebben).
    – een nieuwe, iOS7-gebaseerde interface met:
    – een beperkte App Store met oa. games (Angry birds, etc.) die via je iPhone/iPad te zijn besturen
    – verbeterde (snellere) Airplay: denk hier richting de functionaliteit die je ook bij een WiiU hebt, dit wederom gericht op gaming.

Overigens is de huidige Apple TV3 eigenlijk een Apple TV3.2, aangezien ze de processor hebben aangepast (energiezuinigere A5, geen prestatieverschillen).

Bijdrager
    aruba

@bonimacx

Ik heb AppleTV2(jailbreak) en Apple3,als je Avi file door “Handbrake” haalt,ongeveer 6 minuten kun je deze omgezet
    naar MP4 zien in “computers” in Apple3 Tv,heel simpel….

Bijdrager
    Frank Visser

@aruba

Die ATV 2 heb jij om de jailbreak, wat vindt jij de grootste voordelen? Alleen films? Ben wel benieuwd.
    Oh wist niet dat dat programma/App bestond. Dank, zal het noteren voor als ik een ooit is mijn ATV in huis heb.

Bijdrager
    aruba

De Atv2 gebruik ik met het progamma ATV Flash,ik kan daardoor alle gedownloade content direct afspelen
    op mijn TV,ik heb dit prg.al enkele jaren en werkt fantasties.
    Handbrake is een tijdje geleden geüpdatet en kost ff meer tijd,maar je kunt bijna alle codecs
    omzetten naar MP4 =Apple.,ook ondertitels kunnen er makkelijk ondergezet worden.
    Je hoeft dan niet te jailbreaken!

Bijdrager
    Frank Visser

Dank voor je snelle en duidelijke reactie.
    Echter zal ik maar een enkele keer een gedownloade film bekijken. En dat doe ik dan via een hdmi kabel van me mac naar tv.
    Was toch benieuwd. Zoals ik eerder zei hoef ik geen jailbreak, wil de ATV alleen kopen zodat ik 2 apps kan streamen naar mijn tv.
    Was gewoon benieuwd naar jou ervaringen, nogmaals dank.

Bijdrager
    BoniMacX
    taxandria op 26 februari 2014

..verdwijnen niet ineens alle voorraden Apple tv 2 bij ondernemingen als saturn, media markt dixons etc etc.

ATV2 nog nieuw te koop dan waar jij woont?
    In België is de ATV2 al lang niet meer nieuw te koop, enkel de niet te jailbreaken ATV3.
    Vandaar ook de woekerprijzen voor een ATV2. ‘k dacht dat dit in Nederland niet anders was.

Bijdrager
    KarelWillem
    Frank op 26 februari 2014

@KarelWillem

Sinds waneer kan je .avi bestanden naar een ATV 3 sturen? … … Maar kan ik met die snelheid ook gewoon goed streamen?

AVI en elk ander filmbestand naar een Apple TV 3 streamen gaat al zolang er een Apple TV 3 (of 2, of 1) is.

Zolang je daarvoor Beamer (via de Mac) of Air Video of Air PlayIt (via iDevice) gebruikt.

Ik weet verder niet welke snelheden iets als Horizon nodig heeft. Dus daarmee kan ik je niet echt helpen.

Bijdrager
    Frank Visser

Wist ik niet, dankjewel.

Ik ook niet, echter is streamen vanaf een ander apparaat (video) icm met horizon (tv) wel gewoon goed mogelijk.
    Dus zal wel goed zitten.

Bijdrager
    taxandria

@bonimacx Excuus, uiteraard moet de 2 een 3 zijn!

Bijdrager
    BoniMacX

to taxandria: vermoedde ik al dat je een cijfertje verkeerd had.:-)

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.