2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Nieuwe Apple TV 3 streamt traag!!

Sinds een paar dagen heb ik de Apple TV aan mijn fonkelnieuwe televisie hangen. Prachtig ding. Echter is streamen tot nog toe een ramp! Ik heb al mijn MKV bestanden keurig omgezet met Subler in een voor Apple TV geschikt formaat (M4V) en vervolgens in iTunes geïmporteerd.

Wanneer ik dan knus op mijn bankje kruip om -eindelijk- een filmpje te gaan loeren. Begint het wachten. Minimaal 15 minuten. Voordat dat ‘meneer’ ‘ns klaar is met bufferen of wat dan ook. Heel irritant. Ik kan me dam ook niet voorstellen dat dit de bedoeling is? Kortom, hebben meer OMT’ers hier last van, zijn er wellicht oplossingen* of doe ik gewoonweg iets verschrikkelijk fout?

Ik heb geprobeerd: iTunes meerdere malen opnieuw opgestart, evenals de complete Mac. De AirPort Express (oud model) een (zachte) reset gegeven en zelfs de Apple TV opnieuw ingesteld naar de fabrieksinstellingen. Verder draait naar mijn weten op elk apparaat de laatste software update en heb ik het ‘middelste’ Ziggo Plus pakket (tot max. 60 Mbit/s).

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want dit is geen doen. Bah!!

Bijdrager
    bummenawt

Zelfde probleem hier.
    Ook al dolby surround uit gezet (suggestie andere fora)
    Aanvankelijk was het redelijk te doen, maar na een paar dagen blijft apple tv eindeloos bufferen.
    Daarbij ook vaak draaiende strandbal in itunes…
    singaal router is prima (wifi analyser getest). ander kanaal router geprobeerd.
    Maakt niet uit of ik in itunes op airplay druk of dat ik via de apple tv een film selecteer op mn imac. Het duurt een eeuwigheid!
    Alle filmpjes keurig geconverteerd naar m4v formaat.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.