30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 636)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Nieuwe Apple laptops wel heel erg goedkoop in Engeland

Sta op het punt een MBP te kopen. Zag op het nieuws dat het Engelse pond historisch laag staat.
    Ben even gaan zoeken en rekenen.

De resultaten.

Engeland (excl verzendkosten wisselkoers 1,07)
    MBP 2,4 Ghz Alu 1389 €
    MB 2.0 Ghz Alu 963 €

Nederland
    Prowarehouse MBP 2,4 Ghz Alu 1708 €
    Prowarehouse MB 2,0 Ghz Alu 1162 €
    Bij prowarehouse.nl krijg je er nog enkele % ervan af als je een offerte aanvraagt.

USA (incl 9% NYtax, wisselkoers 1,44, excl smokkelkosten)
    Apple USA NY apple store MBP 2,4 Ghz Alu 1500 €
    Apple USA NY apple store MB 2,0 Ghz Alu 975 €
    Amerika kan nog goedkoper maar dan met mail-in rebate bonnen en dat is redelijk lastig om te verzilveren.

Voordeel van Engeland zou kunnen zijn,
    Geen gezeik met douane (binnen EU) , kan zelfs met de post opgestuurd worden vanuit Engeland naar NL.
    Geen onverwachte tax zoals in the USA.
    Veel dichterbij dan New York.
    En wellicht direct te versturen naar je huisadres in NL, Mocht dit niet mogelijk zijn, dan naar een kennis in engeland sturen en deze stuurt hem door, of door iemand op laten halen in regent street (maar dat zijn weer andere prijzen dan hier boven)

Nadeel.
    Weet niet of je in Engeland bij de goedkopere sites ook de laptops custom kunt upgraden
    Iets ander toetsenbord alleen de ” zit op een andere plek
    Witte NL stekkers bij de bouwmarkt kopen

Hier een site met prijzen
    http://macworld.pgpartner.co.uk/search_attrib.php/page_id=13

happy x-mas

gr de kerstman

PS het lijkt wel of het Engelse pond in een vrije val is. Vijf dagen geleden 1,11 nu nog 1,07
    op naar de 1 op 1 en een aankondiging dat op de macworld de prijzen van apple met 10% omlaag gaan :-)

Shit !!! kijk op http://www.xe.com afgelopen 30 minuten koers gezakt van 1,073 naar 1,06634, ga niet meer opnieuw rekenen, jullie snappen de strekking van dit verhaal

Bijdrager
    Zeekomkommer

Jammer dat alle elektronica webshops in de UK niet verzenden naar het vasteland. Of weet iemand er een?

Inactief
    Anoniem
    ”cles”

Shit !!! kijk op http://www.xe.com afgelopen 30 minuten koers gezakt van 1,073 naar 1,06634, ga niet meer opnieuw rekenen, jullie snappen de strekking van dit verhaal

Het Engelse pond is gewoon op weg naar pariteit met de euro… dus begin alvast maar met £1 = €1 te rekenen.

Bijdrager
    Xserve

Dan kunnen ze de pond gelijk afschaffen:P

Let er trouwens wel op dat er in Engeland andere stopcontacten zijn dan hier, dus je moet nog een adapter of een nieuwe Magsafekabel bij de prijs rekenen… Ik denk dat je winst uiteindelijk niet meer zo groot gaat zijn.

Bijdrager
    d.denkers

Het zal ongetwijfeld aanlokkelijk zijn, maar besef je dat je een omvormer moet hebben( Engelse stekkerdozen zijn anders) en dat je een Engels toetsenbord krijgt….

Bijdrager
    ATT
    ”d.denkers”

… en dat je een Engels toetsenbord krijgt….

En dat dus later doorverkoop lastiger zal zijn.

Bijdrager
    TheM4inframe

En via de Apple online store, je kan dingen laten verzenden naar welk adres dan ook binnen Europa, gratis. Misschien kan je hier ook nog een ander toetsenbord instellen.

Bijdrager
    calvin

UK keyboard is niet heel anders dan US of NL, is best wel te leren.
    Azerty is weer iets heel anders.

In de UK store kun je sowieso het keyboard op US laten bestellen.

De MB2.4 is dan maar 1125 pond dus Euro!

Bijdrager
    Oppie
    ”Xserve”

Let er trouwens wel op dat er in Engeland andere stopcontacten zijn dan hier, dus je moet nog een adapter of een nieuwe Magsafekabel bij de prijs rekenen… Ik denk dat je winst uiteindelijk niet meer zo groot gaat zijn.

Duh… een kabeltje van 2 euro voldoet!

Bijdrager
    Tjeu

In de Online Store van UK krijg je voor 1536 Pond dit:
    2.4GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM – 2x2GB
    320GB Serial ATA @ 5400
    SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
    Backlit Keyboard (French) & User’s Guide (French)

Dus een Frans (AZERTY) toetsenbord voor België

Dit is slechts 1650 euro

Mogelijk om dit officieel naar België te laten versturen?

Inactief
    Anoniem
    ”Tjeu”

Mogelijk om dit officieel naar België te laten versturen?

6. Delivery of Your Products

6.1 Orders will not be accepted and products will not be delivered to any address outside the mainland United Kingdom, Northern Ireland or the Isle of Man. Orders and deliveries will not be possible for residents in the Channel Islands or the Isle of Wight.

Nee… natuurlijk niet.

Bijdrager
    Plutarchus

Nu ik je topic lees bedenk ik me dat ik nog 20% korting op een MBP kan krijgen via mijn Apple Developer Connection. Nu heb ik al een macbook, dus zou ik die korting best op een of andere manier willen doorgeven/verkopen aan iemand? Zou dat kunnen?

Bijdrager
    reneo

Ik typ dit op een iers macbookprootje en het viel wel mee. Het toetsenbord is engels, maar dat zie ik alleen terug in een pond teken ipv het hekje bij shift-3. En die losse stekkers zijn bij de meeste nederlandse resellers voor maximaal een paar tientjes te koop…:-)

Bijdrager
    gngstr
    ”Oppie”

Duh… een kabeltje van 2 euro voldoet!

Jep, gewoon even vragen bij een Apple Reseller (of nog goedkoper: Marktplaats) naar een duckhead. Kost je max 5 euro. Of als je maar 2 euro te besteden hebt:cry: dan doe je het zo:

Bijdrager
    AAPL
    ”TheM4inframe”

En via de Apple online store, je kan dingen laten verzenden naar welk adres dan ook binnen Europa, gratis. Misschien kan je hier ook nog een ander toetsenbord instellen.

Maar kan je met een Nederlandse creditcard in de UK online store betalen?
    Anders is een mac mini wel interessant;)

Inactief
    Anoniem
    ”TheM4inframe”

En via de Apple online store, je kan dingen laten verzenden naar welk adres dan ook binnen Europa, gratis.

6. Delivery of Your Products

6.1 Orders will not be accepted and products will not be delivered to any address outside the mainland United Kingdom, Northern Ireland or the Isle of Man. Orders and deliveries will not be possible for residents in the Channel Islands or the Isle of Wight.

Ik zou toch nog maar een keer de voorwaarden van de Apple Store lezen…:?

Bijdrager
    AAPL
    Inactief
    Anoniem
    ”AAPL”

hij bedoeld dit http://store.apple.com/uk/browse/campaigns/cross_border?mco=MjU2ODMzNg

How do I order a product to be delivered to another country?

Click the appropriate link on this page to visit the Apple Online Store of the country you want to deliver to. For example, if you live in London and want to deliver to Paris, visit the Apple Online Store for France. Then, shop for the products you want and pay for your order with a credit card.

Maar daar heb je dus geen flikker aan, want dan winkel je gewoon in de Nederlandse Store.:roll:

Bijdrager
    GNL

SUPER ADVIES.

Ben toch regelmatig in de UK voor m’n werk, dus zodra er eens een MBP uitkomt met mat scherm koop ik ‘m daar wel;-)

Bijdrager
    cles

Een nieuw adapter : wat een onzin. Koop bij de bouwmarkt een witte stekker en zet die erop kost 80 eurocent.

En als je op wikipedia kijkt naar de toetsenborden
    nederlands
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#Dutch_.28Netherlands.29
    engels
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#UK

zie ik alleen maar dat de leestekens anders zitten
    letters zijn allemaal hetzelfde (nedrlands toetsenbord is eigenlijk het internationale toetsenbord (USA) met de €)

Bijdrager
    beach

Ik vind de afhandeling en professionaliteit van een zaak als prowarehouse ook wat waard.

Ze zijn qua levertijd ook snel. Ik had bij een i-mac geen verzendkosten.

Bijdrager
    sven-
    ”beach”

Ik had bij een i-mac geen verzendkosten.

Bij de online Apple Store betaal je ook geen verzendkosten..

Bijdrager
    GNL
    ”beach”

Ik vind de afhandeling en professionaliteit van een zaak als prowarehouse ook wat waard.

Ze zijn qua levertijd ook snel. Ik had bij een i-mac geen verzendkosten.

Prowarehouse niks dan lof over ! Ga liever naar deze jongens dan naar de gemiddelde Apple store.

Bijdrager
    sven-

Kan iemand de verschillen tussen een MacBook Pro uit Engeland en eentje uit Nederland opnoemen (dus behalve het andere toetsenbord en andere adapterstekker) ?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen?

Bijdrager
    sven-

Oke, dat idee had ik zelf ook al..

Het is namelijk inderdaad erg voordelig om nu in Engeland (met de huidige koers) een laptop te halen. Het toetsenbordverschil is heel klein, en de adapterstekker valt ook wel aan te passen:D

Bijdrager
    Ross

Kan je nu gewoon in Engeland een laptop of camera of welk ander electronisch snufje kopen en zonder bij de douane een cent voor invoer of btw te betalen meenemen?

Inactief
    Anoniem

Yep… Engeland is lid van de Europese Unie, er komen enkel vervoerskosten bij als je het laat opsturen.

Bijdrager
    Sander.

De Macbooks zijn pas goedkoop als je ze tax-free op het vliegveld koopt :o ! Kijk maar eens op http://www.dixonstaxfree.co.uk/index.cfm?fuseaction=computing.home&section=computing&group=1012,1211,1212&title= , jammer dat ze het 2,53 model van de Macbook Pro nog niet hebben. daar zou je 1556,86 euro voor betalen dan (gekeken op de UK store naar het bedrag excl. VAT). 1556,86 vs 2200,- euro :|. Volgens mij heb je van die korting je vliegticket er zelfs uit :x .

Bijdrager
    KarelWillem

Maar kan je tax-free kopen als je binnen de Europese Unie blijft?
    Dat zal toch niet?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 636)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.