6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gloaming

Nieuwe apple keyboard aan de praat krijgen

Hoi,

Kocht net een USB stick bij de HEMA, klein, leuk, handig en USB 2.0, maar werkt niet via de USB poorten van het nieuwe apple keyboard (bekende low power melding). Anyway, wat ik heb gedaan is mijn USB-hub van Trust er aan te hangen (ik gebruik dat ding zonder elektriciteit snoer). En what do you know? Het stickje wordt zonder problemen gemount.
    Toen dacht ik bij mezelf, wat nou als ik er ook nog eens m’n iPod nano (8GB) er aan hang?
    Ik gelijk m’n nano in dat ding pluggen en hij deed het! Zonder problemen gesynced met iTunes en ding wordt ook nog eens opgeladen…

Vraag:
    Waarom kan ik niet zonder die USB hub mijn iPod syncen en opladen, of mijn sticky mounten…

Opmerking: DIe USB hub was aangesloten op m’n nieuwe apple keyboard.

Bijdrager
    mymac

die iPod doet het ook niet zonder de hub?

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik gok dat je hubje een voeding heeft? Dus met een 220V stekker en een adapter?
    Daarmee is dan je “low power” melding opgelost he ;).

(USB apparaten zijn meestal passief. De iPod en een stickje zeker. Die halen hun stroomvoorziening van de USB bus. Moet die natuurlijk wel genoeg power leveren.. Voor een toetsenbord of muis is dat niet zoveel maar om de harddisk van je iPod aan te sporen heb je iets meer nodig.. Vandaar dus of een USB poort direct op de machine gebruiken (heeft meer power dan het hubje IN je toetsenbord. OF een externe hub met externe power).

Bijdrager
    bassmac

hij zei dat ie geen elektriciteitssnoer gebruikte!
    Dus echt heel typisch!

Bijdrager
    anthonyNL

werkt het ook als je de hub aan je iMac zet en daaraan je keyboard vast zet en dan in de usb poorten van je keyboard je ipod/usb stick plaatst?

Bijdrager
    Gloaming

For the record…

Ik heb geen iMac (iWish, ik heb gewoon een mac mini G4)
    Die USB hub hangt aan mijn nieuwe apple keyboard.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.