13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    tomhhw

Nieuwe app gemaakt

Hey iedereen,

inhoud verwijderd

Bijdrager
    TheBigZ

Als je boft maakt Raymon er een nieuwsbericht van!:-D

Bijdrager
    Usain

Hmm leuk, maar Apple gaat jullie app sowieso killen en deze functie in iOS 8.2/9 bouwen.
    Mijn tip: Zorg dat je op zoveel mogelijk Apple gerelateerde sites terecht komt, spam overal. En probeer er dan zoveel mogelijk aan te verdienen nu het nog kan. Die app waarmee jij je iphone kon opnemen met je mac en daarop gesprekken kon voeren heeft toch 40k opgeleverd.

Bijdrager
    MEEUW
    Usain op 03 december 2014

Hmm leuk, maar Apple gaat jullie app sowieso killen en deze functie in iOS 8.2/9 bouwen.
    Mijn tip: Zorg dat je op zoveel mogelijk Apple gerelateerde sites terecht komt, spam overal. En probeer er dan zoveel mogelijk aan te verdienen nu het nog kan. Die app waarmee jij je iphone kon opnemen met je mac en daarop gesprekken kon voeren heeft toch 40k opgeleverd.

Wat een slechte tip. (kots)
    Kots nu al van alle spam.
    Weg met reclame.

En even btw regels zijn regels :

Reclame
    One More Thing is geen promotiemedium voor initiatieven of aanbiedingen, buiten de voorbestemde advertentieblokken. Berichten die fungeren als reclame voor een website of ander initiatief worden verwijderd.

Niet voor niets, om OTM schoon en mooi te houden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik vraag me toch af hoe het werkt. Als je Mac wachtwoord op je Mac staat en hem kan unlocken door je vinger te scannen op een ander apparaat, hoe kan een ander apparaat dan je Mac unlocken?

Is de beveiliging van de Mac zo slecht dat de app die omzeilt of uitschakelt?

Just wondering.

Bijdrager
    tomhhw

@Dr. User

Als je de Mac app instelt, vraagt hij of je je Touch ID vingerafdruk wil scannen op je iPhone/iPad. Als je dit doet, gaan er gegevens van de iPhone naar de Mac. De Mac app slaat deze unieke gegevens op (per iPhone verschillen deze gegevens). De tweede keer als je weer je vingerafdruk scant, dan vergelijkt de Mac app de data dat hij van de iPhone heeft gekregen met de data die hij tijdens de setup heeft ingesteld. Als deze gegevens matchen, dan is de authentication voltooid en kan de Mac ontgrendelen met het wachtwoord wat hij lokaal heeft opgeslagen. Matchen deze gegevens niet dan weet hij dat het een andere iPhone is met andere gegevens en weet dat hij niet mag ontgrendelen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dus als ik het goed begrijp kan een third-party app bij het wachtwoord van de Mac?
    Of het wachtwoord omzeilen en hem zelf ontgrendelen?

Trouwens, de gegevens die naar de Mac worden gestuurd via bluetooth, zijn die telkens anders of zou die vaker gebruikt kunnen worden? Dus als iemand deze data opvangt kan hij daar dan de Mac nogmaals mee unlocken?

Ben wel benieuwd!

Bijdrager
    tomhhw

Nee, dit zou een heel groot lek zijn in een besturingssysteem zo groot als OS X.
    De gebruiker voert het wachtwoord in in onze app, deze gebruiker moet ons zodanig vertrouwen dus om dat te doen. Als het bluetooth signaal dan word opgevangen, voert de app het wachtwoord in dat de app heeft gekregen van de gebruiker.

Verder, als het mogelijk zou zijn om deze data op te vangen, dan heb je nog steeds niet echt waardevolle data in handen, want je hebt ook nog een bepaalde uuid nodig om weer met de mac app te connecten.

Het is vooral erg gecompliceerd en moeilijk uit te leggen. Wat we wel kunnen zeggen is dat het meer vertrouwen moet schenken naar de gebruiker omdat het wachtwoord de mac niet verlaat. Het is daarom ook veiliger om te gebruiken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En als je de Apple keychain gebruikt in de app, is dat sowieso al veilig opgeslagen.

Bijdrager
    Shmoo

Ziet er allemaal wel goed uit alleen vraag ik mij af hoeveel toekomst zoiets zal hebben omdat iedereen hier wel een beetje kan invullen dat Apple dit soort systemen ook zal testen maar dan alleen niet met een iPhone.
    Apple zal denk ik eerder met een toetsenbord, trackpad of unibody MacBook komen waar een eigen scanner in verwerkt zit.

Bijdrager
    KarelWillem

Als bij elke app gedacht zou worden ‘what should Apple do’, dan hadden we nu niet zo heel veel apps gehad.

Daarnaast is Apple ook niet bepaald van de snelle beslissingen.
    Dus de eerstkomende maanden (jaren) zal de app nog wel ‘veilig’ zijn.

De concurrentie zal van andere app-ontwikkelaars komen, niet van Apple.

Bijdrager
    koen

Nieuwe apps, altijd leuk:grin:

Succes met juliie project!

Moderator
    Pete.Z

Sorry, vast een prima app, maar reclame is verboden op OMT.
    Uit de huisregels:

Reclame
    One More Thing is geen promotiemedium voor initiatieven of aanbiedingen, buiten de voorbestemde advertentieblokken. Berichten die fungeren als reclame voor een website of ander initiatief worden verwijderd.

Vandaar bericht verwijderd en een slotje.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Het onderwerp ‘Nieuwe app gemaakt’ is gesloten voor nieuwe reacties.