17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    OGT

Nieuwe Airport Express verwacht?

Hallo iedereen,

mogen we een nieuwe Airport express met 802.11n verwachten? of gaan ze dit niet meer verder ontwikkelen, omdat er appleTV is? ik zou er graag eentje kopen om audio te streamen, maar weet niet of ik moet wachten op 802.11n..

en nog iets: ik weet dat enkel geluid van iTunes kan gestreamd worden, maar als je dan een filmpje afspeelt bv in VLCplayer, wordt dat geluid dan gewoon op je macbook-speakers gespeeld (terwijl op de achtergrond iTunes blijft spelen)?

Bijdrager
    iJoost

Vast wel. Maar niemand weet wanneer. Zie http://buyersguide.macrumors.com/ voor meer informatie.

En het antwoord op je tweede vraag is ja.

Bijdrager
    OGT

iJoost, dank je voor het snelle antwoord;)

Bijdrager
    LEXY

Voor audio streamen is 802.11g meer dan zat, en de Express is nu in prijs verlaagd naar €99,- dus…

Bijdrager
    edward00

99 ex. btw vergeet dat niet. Ach ja ik kocht m op 1 December 2006:P OP die kortingsdag. Jammer dat ie goedkoper is nu, maar ik kocht hem voor 108 toen (ex btw)

Bijdrager
    OGT
    ”LEXY”

Voor audio streamen is 802.11g meer dan zat, en de Express is nu in prijs verlaagd naar €99,- dus…

ok, enkel voor streamen zal 802.11g zeker in orde zijn, maar als je wat wil surfen ondertussen ook.. Niet dat dit onmogelijk zal zijn, maar iig is 802.11n daar beter geschikt voor!

op de apple store belgie staat de airport express nu €99 incl btw trouwens

Bijdrager
    edward00

Bart dat is een supergoede prijs ik zou hem NU kopen

Bijdrager
    smoothly

inderdaad die prijs is 99 inclusief btw en op 1 december heb ik er 88 euro INCL. voor betaald. Dus ik weet niet waar jij hem dan hebt besteld…. maar volgens mij ben je een beetje genept.:cry:

Bijdrager
    PietjePuk
    ”bart_h”

ok, enkel voor streamen zal 802.11g zeker in orde zijn, maar als je wat wil surfen ondertussen ook.. Niet dat dit onmogelijk zal zijn, maar iig is 802.11n daar beter geschikt voor!

Onzin, je kan perfect streamen surfen tegelijk. Alleen als je met erg grote bestanden gaat beginnnen sleuren over je draadloos netwerk dan verslikt ie zich nog al eens. Hier thuis stream ik geluid en er zitten ondertussen 4 computers op het internet (allemaal draadloos), geen enkel probleem allemaal.

Bijdrager
    CalmCruiser

opgelost

Bijdrager
    edward00

Eh mensen ff een offtopic vraagje.

Ik heb op 1 december 2006 (zwarte dag enzo )een airport expres + bluetooth mighty mouse besteld.

de prijs voor de mighty mouse weet ik niet meer. maar de aiport was 88 EX BTW, dus incl btw 108 ongeveer. Op mijn factuur staat alleen dat 108 EX btw is.. en onderaan staat dus nog een keer btw erbij. dus ik heb dubbel btw betaald geloof ik.. kan dit kloppen?

Weet iemand de exacte prijzen van deze 2 producten op zwarte vrijdag?

Bijdrager
    Nietzman
    ”PietjePuk”
    ”bart_h”

Onzin, je kan perfect streamen surfen tegelijk. Alleen als je met erg grote bestanden gaat beginnnen sleuren over je draadloos netwerk dan verslikt ie zich nog al eens. Hier thuis stream ik geluid en er zitten ondertussen 4 computers op het internet (allemaal draadloos), geen enkel probleem allemaal.

…al was het maar omdat je internet echt niet sneller is als je netwerk… :).

Bijdrager
    iJoost

Airtunes neemt gemiddeld zo ongeveer 120 KByte/sec (maakt niet uit welke bitrate de muziekbestanden hebben). Bij het begin van elk nieuw nummer ligt het heel kort wat hoger (even bufferen).

Zelfs op een 11 Mbit/sec netwerk is dat dus minder dan een kwart van de effectieve bandbreedte. Op een 54 Mbit/sec netwerk merk je er echt niets meer van. Zeker niet als het overige verkeer internettoegang is. Want dat blijft, zoals terecht al opgemerkt, in de regel daar ook ruim onder.

Bijdrager
    koen

Heb ik nu ook nog een airport basestation nodig om met een airport express te kunnen werken? Dat was me niet helemaal duidelijk uit de informatie. Op de een of andere manier moet het signaal toch van mijn Mac naar dat kastje worden gezonden door de kamer. Of ‘zuigt’ dat kastje het signaal uit mijn Mac?

Bijdrager
    OGT
    ”koen”

Heb ik nu ook nog een airport basestation nodig om met een airport express te kunnen werken? Dat was me niet helemaal duidelijk uit de informatie. Op de een of andere manier moet het signaal toch van mijn Mac naar dat kastje worden gezonden door de kamer. Of ‘zuigt’ dat kastje het signaal uit mijn Mac?

Neen, airport express is voorzien van wifi 802.11g. Als je je internetkabel erin plugt, doet het dienst als draadloze router, en kan je tegelijk iTunes streamen naar je stereo (die met een kabeltje verbonden is aan de airport express). Ook een USBprinter kan je aansluiten.. mogelijkheden zat dus!

Bijdrager
    koen

Ah bedankt, dus mijn ethernet kabel gaat in de airport express. Da’s wel jammer, want mijn modem staat nu mooi vlak bij mijn iMac en telefoon die via VoIP werkt. En mijn stereo staat aan de andere kant van de kamer. Het is ook altijd wat met die kabels… :x

Bijdrager
    Marcski

e hoeft de aiport express niet als router gebruiken..

bij mij doet hij ook alleen maar dienst om Airtunes te streamen. Op zich een dure oplossing, maar ik kreeg hem toch gratis bij mijn macbook

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.