11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

nieuwe airport expres bedraad aansluiten (lukt niet)

mijn airport extreme hangt achter mijn ziggo modem en verzorgt het wifi in huis.
    Nu heb ik daar een airport express bijgehaald en deze heeft 2 ethernet poorten.

nu heb ik een ethernet kabel naar de express getrokken om hem bedraad aan te sluiten maar dat werkt op beide poorten niet?

het hele wifi klapt er dan uit.

kan een airport express niet bedraad worden aangesloten en waar zijn dan evt die beide poorten voor???

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je dan wel de documentatie gelezen die erbij geleverd wordt als je die laatste vraag niet kan beantwoorden?

Bijdrager
    jobz

Is er een reden dat je bedraad wilt aansluiten? Waarom niet draadloos, via de lucht?

Bijdrager
    ermo

ik las een artikel dat je, daar waar het mogelijk is bedraad moet aansluiten.
    de express is nu puur voor printer deling en het versterken van het wifi.

hier:
    http://www.macworld.com/article/1167395/new_airport_express_a_tiny_wi_fi_base_station_powerhouse.html
    las ik dat hij wel bedraad zou moeten kunnen worden aangesloten maar dat lukt me niet…

Bijdrager
    jobz

Hier staat toch het antwoord op je laatste vraag in!:-)

Ik zou draadloos doen wat je wilt. Maar dat ben ik. Zie het voordeel niet van bedraad. Kan die wel bedenken, maar als je het niet per sé wilt zou ik lekker draadloos werken.

Bijdrager
    fred44nl

als je de kabel vanaf het ziggo modem op de wan-poort hebt aangesloten, dan moet je de Airport Express eerst nog instellen met het Airport-configuratie programma.
    de AE moet daarmee in brugmodus gezet worden, d.w.z. geen DHCP en ook geen NAT.

Bijdrager
    App69

Wifi versterken?
    Fabels.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik pak mijn trouwe documentje er maar even bij:

http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Volgens deze regels instellen, en bedraad aansluiten lukt prima. Ik heb hier ook de AirPort Express met de twee poorten (nieuwste) en ook die werkt prima bedraad volgens deze manier.:smile:

Bijdrager
    ermo

tnx.
    @sunkeeper, handig docje indeed !!

Bijdrager
    Domtoren
    jobz op 06 augustus 2012

Zie het voordeel niet van bedraad.

Ik heb in mijn huis een bedraad netwerk: veel sneller en minder storingsgevoelig. bij de laatste verbouwing lagen alle vloeren toch open dus twee kabels trekken naar elke kamer was niet veel extra werk.

Bijdrager
    Macnie

Heb veel moeite gehad met intern netwerk. Alles klapte er steeds uit. Het enige wat werkt met al mijn apparaten is een 5ghz netwerk aanmaken met Airport express en vervolgens deze draadloos netwerk uitlaten breiden. Doe ik dit laatste bedraad dan is mijn internet foetsie! Haal snelheden draadloos van 117 mbits. Heb daarvoor de Airport express wel uit de meterkast gehaald en in de hal geplaatst. De vaste pc’s zijn allemaal wel bedraad en zo ook de Apple tv’s. Zelfs bij Apple kwamen ze er niet uit en na veel proberen heb ik nu een stabiel netwerk met hoge snelheden. Tenminste vooralsnog;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.