6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ron op Macosx

Nieuwe 40GB HD in mijn iMac g3 333mhz boundy bleu

Hallo daar,

Zit te medderen met het aan de praat krijgen van macosx op die nieuwe harde schijf van 40gb. Een grotere zou ook trager gaan werken werd gezegd dus ik een 40 gb gekocht. Alles draaide lekker op de oude schijf (6gb) maar op de nieuwe schijf kon ik al geen systeem instaleren, er is me toen geadviseerd om dat te doen in een andere mac en dan 2 partities aan te maken, 1 kleine van 5gb en de tweede, de rest. Zo gezegd zo gedaan, alles geinstaleerd en hup schijf er weer in, kan ie geen opstartschijf vinden??????:oops:

Kan het nog met master/slave en dat andere woord (iets van cs) te maken hebben. Nu staat ie zoals een andere hd uit mijn g4. op die cs dus.

Of is het de firmware, en hoe doe ik dat. Heb weinig trek om weer alles open te breken maar dat zal wel moeten denk.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Groet,

Ron

Bijdrager

Kun je niet met de OSX cd opstarten en dan in je systeemvoorkeuren aangeven welke opstartschijf je wilt gebruiken???

Lijkt me dat dat moet lukken toch?

Succes in ieder geval.

Bijdrager
    Ron op Macosx

Gaat helaas niet lukken, goed idee trouwens want hij ziet ‘m wel en ik kan hem aanklikken maar opstarten doet ie dan weer vanaf cd, zal ‘m op master moeten zetten denk ik. Wel raar denk ik of niet? Op mijn g4 staat tiger ook op een hd die niet als masetr staat maar op dat cs en die doet het wel???

Bijdrager
    D-Smiley

Ik heb de HD in de mac gedaan zoals ik hem heb gekocht en hij kon hem bij mij ook niet vinden.

Bij het opstarten met de cd-rom krijg ik het opstartmenu en hij kon de harde schijf ook niet vinden. Ik ben naar schijf ehbo gegaan en heb hem in de schijf ehbo hulp programma in 1partitie opnieuw uitgebreid geformateerd. En daarop las hij hem wel.

Bijdrager
    Ron op Macosx

Ja, das logisch, je moet ‘m nog initialisren.

Dat heb ik allemaal gedaan maar tevergeefs, als ik opstart met cd kan ik later wel bij de opstartschijven, kiezen voor mijn hd, dus hij ziet ‘m wel maar vervolgens kan ie er niets mee?

Als ik dan herstart zonder cd, dan vraagt ie toch weer om een systeemschijf???

Bedankt, maar das de oplossing niet omdat je dat altijd moet doen.

Bijdrager
    Ron op Macosx

Alles opgelost. Harddisk op Master gezet, hielp niet, toen maar opnieuw systeem erop gezet maar deze keer kon ik het wel op de iMac zelf doen. Probleem opgelost, werkt nu als een zonnetje:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.