30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Nieuwe 27 inch Imac (die dunne) verkopen…

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe 27-inch Imac (zo’n dunne weet je wel). Deze bevalt niet. Nu heb ik begrepen, dat ik deze Imac op dit forum niet te koop mag zetten, dat doe ik dus ook niet. Maar weten jullie een goede site (geen marktplaats) waarop ik deze kan zetten?

bvd

Bijdrager
    Pivni Pes
    Bijdrager
    Rickje

Beste Sanne,

Mag ik jou (uit nieuwsgierigheid) vragen wat er niet bevalt aan de computer?

Bijdrager
    Shmoo

http://www.macfreak.nl/

Heeft ook een afdeling waar je Mac spullen mag verkopen en daar kijken-/reageren ook wel mensen op.
    Het probleem is alleen dat als je daar nog geen lid bent dan komt het een beetje raar over als je iets wilt verkopen, nieuw lid, een zo goed als nieuwe iMac ..

Bijdrager
    sannepanne

Nadelen:
    Traaaaaaaaaag
    Magicmouse is een prima RSI-generator
    Toetsenbord is een drama (zie ander draadje)
    Parallels (Windows) loopt niet lekker
    Ik mis de DVD-speler
    Mijn laptop kan niet aangesloten worden. (2e Scherm!)

Voordelen:
    Het oogt mooi…

Bijdrager
    Robbie122

Traag? Ik heb ook de nieuwe en die is helemaal niet traag, de snelste iMac die er is!
    Welke specificaties heeft jouw iMac als ik vragen mag?

Bijdrager
    Shmoo

Zonde…

Bijdrager
    sannepanne

@Robbie122: je zegt het juist: de snelste Imac, maar er zijn snellere machines van een ander merk…

Voor de rest ga ik niet in op je vragen, want het is niet de bedoeling, dat ik hier een hele discussie ga voeren over de pro’s en contra’s. Ik heb reeds (oa) de nadelen opgenoemd en dat vind ik genoeg.

Mijn vraag is alleen: is er een goede site waar veel Apple-freaks kijken/zoeken voor tweedehands Apples…

Bijdrager
    Robbie122

Ja hoor die site’s zijn er genoeg, al in de reactie van Pivni Pes staat een prima site.

Bijdrager
    Rickje

Hmm bedankt voor je reactie Sanne. Ik heb ook even je reactie-geschiedenis gekeken, persoonlijk denk ik dat je wellicht baat kan hebben van iemand die jou persoonlijk 1 op 1 kan helpen met je Mac en de vragen die jij daarbij hebt. Ik krijg het gevoel dat sommige dingen voor jou niet goed werken door onwetendheid of de Windows manier van denken en doen, zoals je altijd gewend bent geweest(?).

Verder wil ik me er niet teveel mee bemoeien en laat ik hierbij, maar ik zie zelf al een paar verbeterpuntjes die relatief eenvoudig op te lossen kunnen zijn…

Maargoed, succes met de verkoop.

Bijdrager
    basiel

Pm me even met specs prijs en locatie. Mss ben ik wel geïnteresseerd.

Bijdrager
    Chorro
    sannepanne op 18 juli 2013

Nadelen:
    Traaaaaaaaaag Software dat is aangepast op de hardware, in combinatie met hardware die vrij stevig is kan bijna niet traag zijn. Zeker niet op de lange termijn
    Magicmouse is een prima RSI-generator Heeft ermee te maken hoe je hem vasthoudt, al is het inderdaad niet de meest ergonomische muis. Een andere muis kan daarvoor een oplossing zijn, anders is het wat mij betreft het volle-asbak=nieuwe-auto principe
    Toetsenbord is een drama (zie ander draadje) Kan inderdaad een punt zijn
    Parallels (Windows) loopt niet lekker Klopt, maar bootcamp wel. De best Windows-draaiende machine is een Mac
    Ik mis de DVD-speler Heb je een punt
    Mijn laptop kan niet aangesloten worden. (2e Scherm!) Voor zo ver ik weet, kan een 27″ iMac dienen als tweede display

Voordelen:
    Het oogt mooi…

Voor de rest is het aan jezelf of je hem weg doet, de manieren die ik zou kiezen zijn marktplaats of zoals Pivni Pes al zegt: tweedehandsmac.nl.

Bijdrager
    Bianco

Ik heb een paar maanden geleden een tweedehands mac gekocht via marktplaats, echter zit daar heel veel troep tussen, zowel bij de kopers als bij de verkopers. Je moet echt wel weten van de hoed en de rand om daar spullen (zeker met dit soort bedragen), te kunnen kopen of verkopen.

Je zult niet de eerste zijn met problemen. Let dus goed op! Boter bij de vis zoals gezegd.

En wellicht ten overvloede deze regels, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Bijdrager
    sannepanne

Parallels (Windows) loopt niet lekker Klopt, maar bootcamp wel. De best Windows-draaiende machine is een Mac

Ik heb reeds Windows8 draaien mbv Parallels. Kan ik dan Bootcamp daarnaast installeren?

Bijdrager
    Rtaal

Hmm, dat de iMac niet bevalt vind ik hooguit vreemd maar goed zoals je al zei, in die discussie heb je geen zin dus daar zal ik het bij laten voor wat het is. Ik zou zeggen 2de hands mac of marktplaats inderdaad. Verder zou ik tot op zekere hoogte op marktplaats uitkijken met wie je te maken hebt. Ik wil geen racistische uitspraken oid doen maar iedereen heeft er vaak wel een bepaalde ideeën bij en let er ook vooral op hoe er gevraagd word naar het product. Word dit rustig gedaan en is dit voor een zoon van iemand dan zal er naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel aan de hand zijn. Krijg je iemand aan de lijn die gebrekkig Nederlands spreekt en volgende week naar zijn land van herkomst terug gaat om er daar mee te hannesen en achter jou gegevens wil komen dan moet je natuurlijk uitkijken. Verder is het aan te raden de iMac te herstellen met een externe DVD speler (welke een optie zou kunnen zijn geweest maar daar ga ik verder niet op in) en daarmee Mac OS X terug te zetten en de hardeschijf te formatteren. Hierdoor ben je er niet zeker van dat alles weg is maar word het een stuk lastiger. De hardeschijf vervangen in de iMac is niet echt een simpel karweitje en dit zou ik niet proberen. Verder wens ik je succes met de verkoop en hoop dat je iets met deze informatie kunt.

Bijdrager
    Rtaal

En ik zie nu je reactie over bootcamp, ja deze kun je naast parallels gewoon installeren.

Bijdrager
    Rickje

Om toch maar even een klein ding ook toe te voegen; dvd’s kun je met met een usb-superdrive afspelen..
    http://store.apple.com/nl/product/MD564ZM/A/apple-usb-superdrive

Bijdrager
    Chorro

Ik heb reeds Windows8 draaien mbv Parallels. Kan ik dan Bootcamp daarnaast installeren?

Je kunt hooguit problemen krijgen met je licentie van Windows omdat je die niet of niet altijd twee maal kunt gebruiken. Dat het overigens niet goed draait kun je als je het mij vraagt ook bij Windows 8 neer leggen. Ik ben geen Windows hater, maar Windows 8 is wel te slecht voor woorden.

Bijdrager
    Pivni Pes

Parallels met Windows is ook verschrikkelijk k.t.
    Ik heb winXP in Virtual Box draaien en dat draait soepel en snel (Virual Box is gratis)
    Maar misschien is mijn vergelijk erg scheef, ik gebruik Windows dan ook alleen maar voor mijn ESXI en heel soms om een wachtwoord van een PDF er uit te slopen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Beste sannepanne, als je google nog niet eens kan vinden, kan ik me voorstellen dat geen ene pc of mac goed voor je is;)

Bijdrager
    computer space
    MEEUW op 19 juli 2013

Beste sannepanne, als je google nog niet eens kan vinden

Lieve meeuw, als jij denkt dat Google een zoekmachine is, moet je eerst eens bij jezelf te rade gaan. Volg alle recente aanpassingen aan Google en van de zoekmachine die het ooit was is niet veel meer over. Google kan zichzelf niet eens meer vinden. Laat staan zinnige antwoorden, en al helemaal niet in het Nederlands.

Even een beknopte uitleg van Google: Tekst op internet doorgronden is A heel moeilijk, B voor Google niet interessant. Google is een reclameboer, dat geld verdient van adverteerders. Niks ander dan Zondagsnieuws, de Ster of JC Decaux. Wat is dan het makkelijkste om te doen: Tellen wie op welke link klikt na het intypen van een zoekterm. De mensch heeft sneller gezien of de drie regels getoonde tekst zinvol zijn, dan dat de computer van Google van ons Nederlands kaas moet maken. De meest geklikte, is hws het meest relevant, en daar krijg je er WOW WEL DRIE van te zien. Daarbij worden bovendien nog 93% betaalde links ingevoegd, net niet zoveel dat we gillend wegrennen, want ondanks de monopoliepositie moeten we niet allemaal op zoek gaan naar iets anders. Recent onderzoek laat zien dat Google en Bing maar 7% organic results tonen!, mensen met een adblocker zien net iets meer. Oftewel, op Google kijk je naar een “schreeuwende MediaMarkt folder” met een klein wit vlakje waarin 3 suggesties staan op basis van gebruikers-gedrag! Enige nadeel welk deel het schreeuwende deel is valt amper te zien.

Een forum met lieve gebruikers heeft een veel hogere kans op een goed antwoord dan gebruik maken van Google Meeuw. Sanne stelt dus een terechte vraag hier.

Bijdrager
    Bas

Google werkt eraan dat je overal reclames ziet (kijk maar naar YouTube) of waar je uiteindelijk overal voor moet betalen. In Amerika moet je voor sommige YouTube kanalen al betalen. Apple had terecht de YouTube app in iOS staan zodat je geen reclames had.

Bijdrager
    Rickje

Ik vind dat Meeuw zijn naam eer aan doet. Pfff.

Bijdrager
    mfduffel

toch bizar dat sannepanne de imac traaaag vindt: zou hij een te licht model gekocht hebben voor wat hij wil doen? Photoshop, internet, mail om maar enkele te noemen zijn supersnel. vm’s heb ik vroeger nooit gebruikt op windows, omdat die extreem traag waren, sinds m’n imac is het een plezier om tests uit te voeren in vm’s. (en m’n laatste windows pc, vervangen na 1jaar, had me even veel geld gekost als m’n imac)

Bijdrager
    Rickje

Ik vermoed eerder dat sannepanne een vrouw van 57 jaar is die totaal andere verwachtingen heeft van het apparaat en onvoldoende kennis heeft over het apparaat/systeem, waardoor zij tegen allemaal merkwaardige problemen aan loopt die een ander niet heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

…Maar weten jullie een goede site (geen marktplaats) waarop ik deze kan zetten?…

Als je persé Marktplaats e.d. wilt mijden is alleen http://www.tweedehandsmac.nl een eventuele optie.

Ik zou echter even door de zure Apple heen bijten en hem op Marktplaats zetten.

Je krijgt er meer voor, je verkoopt hem sneller en je hebt gewoon veel meer publiek voor je advertentie.
    Die paar idioten prik je er wel tussenuit.

Maar eigenlijk zou het verkopen van die iMac een domme actie zijn…:)

Inactief
    Anoniem

Google werkt anders wel.

Bijdrager
    Rickje

Alleen zijn zoekresultaten van iedereen anders, hè

Bijdrager
    Dwerghertje

Bij mij draait Windows 7 op een iMac 27″ uit eind 2009 via Parallels…als een zonnetje.

Bijdrager
    Dwerghertje

Vannacht luisterde ik naar een podcast, MacRoundtable. Daar kreeg ik te horen: ‘De beste computer voor Windows is de iMac 27″!’

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.