7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iceskater77

nieuwe 15" MBP Retina binnen, alleen maar 1 gb video geheugen?

Heel blij met mijn nieuwe MBP! Donderdag al binnen gekregen en echt super snel.

Ik heb de 15″ retina, 2,3 Ghz i7 gekocht met 512 GB flash en 16 GB geheugen.

Volgens de specs op de site (http://store.apple.com/nl/buy-mac/macbook-pro) moet er een Nvidia Geforce GT 750M videokaart met 2 GB geheugen in zitten, echter zegt mijn systeem info dat er maar 1 GB in zit.

Is dit een fout in de specificatie of heb mis ik gewoon geheugen?
    Of is er misschien een defect?

Bijdrager
    jochems

Jouw macbook komt overeen met het eerste model incl een upgrade naar een 2,3 ghz processor 8gb extra werkgeheugen.

Weet je zeker dat je het 2de model hebt besteld en niet het eerste met uitbreiding?

Bijdrager
    Douwie

Bij Videokaart staat: Intel Iris Pro 1024MB. Dit is de Intel videokaart die er ook in zit (jouw MacBook heeft 2 videokaarten), maar waarom de 750M er niet staat weet ik niet..

Bijdrager
    AppelJuice

Misschien omdat het de “kaart” is die als eerste wordt aangesproken? Kijk eens verder bij systeemoverzicht > Hardware > Video/Beeldschermen staat de Nvidia daar ook niet bij?

Bijdrager
    gtalien

In dat venster staat de videokaart die op dat moment actief is. Die van mij geeft normaal ook die van Intel aan, maar zodra ik iets open dat de Nvidia kaart gebruikt dan staat er gewoon de Nvidia kaart in dat venster (wel venster even sluiten en opnieuw openen, lijkt niet vanzelf te verversen).

Bijdrager
    SunKeeper

Ga hier maar eens een video kijken:

http://www.rtlxl.nl/

Open daarna het venster nogmaals, dan zie je de andere grafische kaart. (neem ik aan, correct me if i’m wrong)
    De reden is dat de Iris Pro standaard wordt ingeschakeld is omdat deze krachtig genoeg is voor normale taken en zuinig met energie omgaat. (lange batterijduur, minder warmteontwikkeling) Grafisch zware apps of toepassingen schakelen de krachtigere GPU in omdat die efficiƫnter met zware taken om kan gaan.

MBP Early 2011:

Bijdrager
    iceskater77

Bedankt voor de antwoorden. Bij grafische toepassingen wordt inderdaad de 2e videokaart met 2 GB aangesproken.
    In het systeemoverzicht > hardware staat inderdaad ook de Nvidia genoemd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.