7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

OPGELOST: 'Nieuw venster openen' in Safari is weg.

Wij hebben OS X 10.6.8 (niet geüpgraded omdat we bang zijn dat Imovie 6 anders niet meer werkt)
    Nu krijg kan ik als ik Safari geopend heb geen ‘nieuw venster openen’ meer krijgen als ik er met de rechtermuisknop op klik. Ik zie alleen maar: ‘opties’ en ‘open’ staan. Ook bij Firefox is het weg. Wat heb ik gedaan dat dat verdwenen is en hoe krijg ik het terug. Op fora al wel gevonden dat ik het kan openen met cmnd+N. Maar liever heb ik het onder de rechtermuisknop terug.

Bijdrager
    GoeieDag
    MacbookTo op 12 februari 2016

…als ik er met de rechtermuisknop op klik.

Wat is ‘er’, waar klik je op?
    Als je het hebt over het Dock icoon, dan werkt het in 10.11 ook nog; rechtermuisknop geeft een menu met o.a. nieuw venster.
    Het lijkt erop dat je Safari (en Firefox) gewoon nog niet het opgestart; dan krijg je niet zoveel in dat menu.

10.6 vanwege iMovie 6… wat is er mis met iMovie 10 in OS X 10.11?

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, ik bedoel in het dock. Ik kon altijd op de rechtermuisknop klikken en dan kwam dat venster. Nu sinds een paar dagen niet meer. Hoe krijg ik dat terug. Nu kan ik Safari wel openen maar moet dan als ik een venster verkleind heb op cmnd+N klikken om een nieuw venster te openen. Lastig.
    Ook als Safari geopend is, lukt het niet.

In iMovie HD hadden we veel overgangen en kon ik veel meer dan in het nieuwe programma. Meer mogelijkheden die wij nodig hebben.

Bijdrager
    Lutjemac

Dat zit onder Archief op de menubalk bij Safari, en is inderdaad ook te openen met CMD N.
    Dit is zo bij 10.11.3 El Capitan.

Groeten Gerard

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt je rechtermuis-knop wel?

Nogmaals: als je Safari hebt afgesloten, krijg je niet het gevraagde; als jij zegt dat in het menuutje ‘Open’ ziet staan; dan is Safari afgesloten.

In Safari in El Capitan krijg je dit te zien (die Force Quit is normaal Quit; je ziet dat je zelfs een nieuw privé-venster kunt openen vanuit de Dock):

Bijdrager
    MacbookTo

GoeieDag, als ik met de rechtermuisknop op ‘Finder’ klik, krijg ik wel een heel menu te zien: o.a. Nieuw Finder venster, Nieuwe slimme map e.d. Ik heb nu dit getypt via Safari maar kan dus niet meer met de rechtermuisknop een nieuw venster openen. En dat kan belangrijk zijn als je een ander venster wilt openen en het andere venster niet af wil sluiten. Als je cmnd+N doet en je hebt net een Word document open dan krijg je daar een tweede venster van. Dat is dan niet de bedoeling.

Bijdrager
    MacbookTo

Onze zoon kwam langs en die heeft even gegoogeld en kwam het volgende tegen:

rm ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist
    killall Dock

Nu draait alles weer als vanouds en kan ik Safari weer gebruiken als vanouds. Ik heb weer de keuze uit: Nieuw venster/Opties/Verberg/Stop.
    Dank voor het meedenken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.