13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jamm

Nieuw trackpad MacBook Pro vermoeiend?

IK heb de nieuwe macbookpro uitgebreid kunnen uittesten en had steeds moeite naast mijn vinger die het aanwijspijltje stuurde om niet een tweede vinger of mijn duim te laten rusten op het trackpad om te kunnen enteren.
    Als ik dat deed stopte of haperde steeds het aanwijspijltje. Ook het enteren (klikken) gaat zwaarder dan de oude trackpads.
    Vond dit beide nogal irritant en op de lange duur wat vermoeiender.

Anyway wel iets waar je aan went maar wat zijn jullie ervaringen?

Bijdrager
    joasdekker

Ik heb er een kwartiertje mee gespeeld. Vond het inderdaad wennen dat er geen button aan de onderkant meer zat, maar voor de rest (mede door de maat van het trackpad) het juist heerlijk werken.
    Hoe dit na lange tijd is kan ik niet zeggen, maar de eerste ervaringen waren van mijn kant erg positief.

Bijdrager
    Vin

ik had veel meer problemen met die scherpe rand van de case aan de voorkant!!!

Bijdrager
    Delars

Ik heb ze ook kunnen tesen in verschillen resellers. Ik vond het een hele vooruitgang. Toen ik daarna nog even de macbook air proberen merkte ik dat ik dat nieuwe trackpad fijner vond.

Bijdrager
    LEXY
    ”Graphsic”

ik had veel meer problemen met die scherpe rand van de case aan de voorkant!!!

Dat is bij de oude MacBook nog erger. Daar zitten twee van die scherpe randjes!!

Bijdrager
    Vin

van de sluiting? op mijn mbp (niet de unibody) heb ik nergens last van!

Bijdrager
    Sanjeev

In de Systeemvoorkeuren van de Trackpad kun je ook instellen dat 1 keer tikken een click is dan hoef je de trackpad niet helemaal in te drukken.

[URL=http://img222.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1xe0.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Bijdrager
    Bostie

Ik vind het fijn werken met de nieuwe trackpad, was gewend aan de aparte clickbutton, maar de trackpad maakt echt geen verschil.
    Hij klikt misschien idd iets harder.

Enige wat ik kan opmerken is dat de muis soms naar beneden schiet als ik wil klikken omdat de vinger waarmee ik klik zich richting de onderkant begeeft en zo zeer licht over de trackpad glijdt en de muis meeneemt…

Bijdrager
    joasdekker
    ”Graphsic”

van de sluiting? op mijn mbp (niet de unibody) heb ik nergens last van!

Ja het oude ontwerp van de MacBook heeft t.o.v. de oude macBookPro erg scherpe randjes.
    Ik heb er in het begin ook erg aan moeten wennen.

Bijdrager
    Sanjeev

De sluiting vind ik veel beter dan bij de oude macbook pro geen gezeur met dat knopje:P

Bijdrager
    sypie

Gister ook even bij een reseller met de MBP gespeeld. Zelf geen MacBook dus kan ook die nieuwe touchpad niet oordelen. Wat ik bij de reseller constateerde was dat het touchpad van de MBP heerlijk werkt. 1,2,3 of zelfs 4 vingers, alles met een eigen functie zoals de gebruiker het wenst. Ideaal en sneller werken dan met een normaal trackpad lijkt mij.

Bijdrager
    joasdekker

Het voordeel vind ik ook dat door het weglaten van de button de oppervlakte van de trackpad groter is geworden waardoor je er inderdaad veel meer mee kan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het probleem vind ik wel dat het trackpad ook werkelijk groter is geworden en klikt. Ik ben blindtyper en als ik met mijn handen op een gemakkelijke plaats aan het typen ben, klik ik om de haverklap de knop aan, meestal aan de rechterkant (want duim die spatiebalk bedient). Dat wordt heel snel al knap vervelend.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.