20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Welk toetsenbord moet ik kiezen?

Zoals de titel al zegt wil ik ene MacBook Pro 13″ kopen, maar op de apple site kan je kiezen tussen verschillende toetsenborden.
    Volgensmij is Nederlands het nederlandse toetsenbord veel anders dan het internationale toetsenbord. En ik wil graag het internationale toetsenbord.
    Maar nu is mij vraag, moet ik dan Internationaal Engels toetsenbord kiezen of US toetsenbord?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Typ je veel?

Ik zou als ik jou was sowieso even naar een mechanisch toetsenbord kijken. Je zult wel even moeten zoeken naar welke switches je het fijnst vind om op te typen. Persoonlijk zweer ik bij de Alps Cream en MX Brown (op een Apple Extended Keyboard II en Das Keyboard Model S respectievelijk).
    Er wordt zelfs nog een ‘geüpdatet’ versie van de Apple Extended II verkocht als de Mathias Tactile Pro. Deze gebruikt geen Alps switches, maar wel een hele goede namaak daarvan. Ik heb er een aantal jaar terug eventjes op mogen typen en destijds vond ik het een heel lekker typend toetsenbord. Het uiterlijk van de Tactile Pro ervan is ondertussen wel weer een beetje dated, helaas, maar hij is wel wit, heeft een numeriek gedeelte én USB-poorten. Wat wil je nog meer?:wink:

De vervanger van de Das Keyboard Model S (die ik heb) is de Das Keyboard Model 4. Deze is niet wit, maar heeft wel USB (3.0) poorten en het numerieke gedeelte. Daarnaast heeft het Das Keyboard ook media controls, waaronder volume, iTunes controls een een standby knopje. Oh, en een liniaal.:lol: Om wat voor reden dan ook wil Das ons Macgebruikers dit keer géén echte Cherry switches geven, maar een namaakversie daarvan. Ik heb er nog geen klachten over gehoord, maar wellicht vind je dat toch prettig om te weten.

Je zou ook naar een PC mechanisch toetsenbord kunnen kijken. Deze zijn doorgaans goedkoper omdat ze in veel grotere oplages worden gemaakt en verkocht. Het klopt dat je de command, option en control toetsen kan toewijzen (System Prefs > Keyboard > Keyboard (tab 1) > Modifier Keys), maar houd er wel rekening mee dat deze dan ook de verkeerde plek zitten. Zo zul je de alt toets als command moeten aanwijzen als je je Mac layout wil aanhouden. De hele layout is ook anders dan een Mac toetsenbord, zo zit de alt (op de Mac command) toets vaak dichter onder de Z dan onder de X (zoals op een Mac toetsenbord).

Bijdrager
    computer space

Bijdrager
    mowat

Die Mathias tactile lijkt me wel iets . Spijtig dat er geen versie met Azerty bestaat.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb een ergonomisch mechanisch Windows toetsenbord

Werkt uitstekend met OSX

De Windows toets komt overeen met de CMD toets bij Apple

Ik heb in een jaar vier Apple numerieke toetsen bordjes gehad.

Wat een kl.te dingen

In overleg met Coolblue de koop laten ontbinden

Gr

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@iMac Lover

Misschien is het handig om dat ook even te melden welk toetsenbord dat dan wel niet precies is.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik had een numeriek bedraad toetsenbord van Apple

Al deze vier toetsenborden gingen terug naar Coolblue in reparatie

Na de vierde keer, kreeg ik bij Coolblue mijn geld terug

Misschien lag het aan mij, maar misschien ook niet

Ik werk nu met een ergonomisch toetsenbord van Microsoft. Met mechanische switches

Een toetsenbord van bijna vijftien jaar oud, een numeriek toetsenbord.

Kijk eens bij Mediamarkt of Coolblue

Lees de reviews wat anderen er van vinden

Het is aan jouw of je een mechanisch toetsenbord of een soort elektronisch toetsenbord koopt

Persoonlijk kies ik na mijn slechte ervaring voor een mechanisch toetsenbord

Ik wens je een fijne avond

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik vroeg je niet je hele verhaal opnieuw te doen, maar om het model toetsenbord wat je nu hebt. Daar hebben we wat aan. Naar mijn weten heeft Microsoft nog nooit een mechanisch ergonomisch toetsenbord uitgebracht, dus nu ben ik wel heel benieuwd.

Bijdrager
    iMac Lover

Mijn Windows toetsenbord is minimaal vijftien jaar oud
    En ook niet meer te koop

Bij oa Coolblue verkoopt men ergonomische toetsenborden van zowel van Microsoft als bijvoorbeeld Lochitech

Prijzen tussen de fijftig en honderd euro

http://www.computerstore.nl/product/67216/category-102217/microsoft-natural-ergonomic-keyboard-4000-qwerty.html

€ 54,99

Hier heb je veel plezier aan

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ach, laat ook maar.

Bijdrager
    iMac Lover

Bijdrager
    iMac Lover

Ik kan helaas geen foto uploaden van mijn iPad

Ik zal het morgen het doen vanaf mijn Mac mini

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik hoef geen foto hoor, ik wilde alleen het modelnummer. Ik kan me namelijk niet herinneren dat Microsoft ooit een mechanisch ergonomisch toetsenbord heeft gemaakt. Wel een hoop andere (rubber dome) ergotypplankjes.

Bijdrager
    iMac Lover

M/N E0601OOMB

Of

X03 51764 of X03 30785

Het bordje koste plus minus 100 gulden

Gr

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Aha. De Microsoft Natural Elite dus. Die is niet mechanisch helaas. Maar wel prima plankjes ja, vanuit een ergonomisch standpunt gezien. Microsoft maakt nog wel toetsenborden binnen die lijn, wellicht kan de TS daar nog even naar kijken.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb dit bordje gekocht toen ik examen deed in Utrecht

Volgens mij BPS of een module van AMBI I1 of I2

Examen instituut EXIN

Ik ben hiermee gestopt omdat ik werk zocht binnen KPN

Ik deed in een jaar tijd Novell 3.12 en Windows Nt netwerk beheer

Dit toetsenbordje is bijna 20 jaar uit

Een Mercedes onder de toetsenborden en hij doet het nog perfect

Hier kan Apple niet tegen op

Bijdrager
    iMac Lover

Ik sprak dus midden jaren negentig

1995 of 1996

Gr

Bijdrager
    mowat

iMac Lover
    Ik heb 2 numerieke bedrade origineel door Apple bijgeleverde toetsenborden bij mijn 2 iMacs. Die worden de hele dag door 3 tot 4 personen gebruikt en deze twee toetsenbordjes hebben nog nooit iets gemankeerd alhoewel ze van early 2007 en mid 2008 dateren . Dus jij hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad ( of ik veel geluk).:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

In 99% van de gevallen werken die mediatoetsen zonder problemen ja.

Bijdrager
    iMac Lover

Over volume knoppen gebruiken op een niet Apple toetsenbordje

Kun je software matig oplossen
    Ik had ooit eens better touch programma geïnstalleerd
    Waardoor je met bepaalde toetscombinaties een soort macro kon maken, extra functie toetsen op een niet Apple bordje

Het was een lange tijd gratis, tegen woordig moet je er voorbetalen

Bij mij begint de gratis verzie constant te mopperen dat ik moet upgraden naar de nieuwste betaalde versie
    Dus bijna niet meer bruikbaar hierdoor

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.