10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    navnak

Nieuw Systeem, wat is wijsheid??

Hallo iedereen.

Ik ben voornemens een nieuw systeem aan te schaffen. Ik weet alleen nog niet goed wat ik wil gezien de applicaties (Mac of PC).

Het zit namelijk zo. Op het moment maak ik gebruik van een PC. Deze PC wordt gebruikt voor de meest zware taken, te denken aan het ontwerpen (webdesign, dtp en vanalles). ik maak zelfs gebruik van bestanden die ongeveer 400Mb groot zijn. Ook gebruik ik deze PC als DAW (muziek maken). En verder gebruik ik de PC als Flight Simulator. Al met al flink wat geheugen vretende applicaties. Deze PC is nu echt aan vervanging toe daar hij toch al een jaar of 4 oud is.

Is het mogelijk om met de nieuwe generaties Apple systemen (intel processors) om Flight Simulator van MS te draaien in een virtuele omgeving? Op de Apple home page wordt het leuk gebracht.

Wat kan ik het beste aanschaffen? Een MBPro 15″ met een extern scherm, of een MBPro met 17″ of een iMac 20″. Allen met het grootst mogelijke geheugen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik stel serieuze opmerkingen zeer op prijs. Ik bedoel, ik heb een flink budget en wil dit goed besteden.

Alvast bedankt.
    Roy

Bijdrager
    mollie319

Hoi Roy,

Zover ik heb begrepen is het draaien van windows in een virtuele omgeving (bijv. Parallels)
    goed aan te raden voor de ‘gewone’ dingen. Als je een spel wilt spelen, zul je toch echt naar ‘Native’ windows moeten (oftewel middels bootcamp).
    http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Ik draai met een Macbook Pro en Parallels (met Windows XP) en dit naar volle tevredenheid en supersnel overigens, maar ik doe niet zoveel onder windows.

Ik zou voor die flight-sim. Bootcamp aanraden, en eventueel nog wat zeer grafische en zware apps misschien, de rest kun je makkelijk met Parallels doen.
    http://www.parallels.com

Hier wat leesvoer:
    http://www.macworld.com/2006/04/firstlooks/parallelsfl/index.php

http://www.applenieuws.nl/?p=502

http://arstechnica.com/reviews/apps/parallels.ars

Groeten,

marcel

Bijdrager
    Cloudsurfer

Je zou Flight Simulator kunnen draaien met BootCamp, maar ik hou daar persoonlijk liever een pc apart voor (je hebt ook Sims voor Mac, maar daar is het 3rd party aanbod lang niet zo groot voor). Al die andere applicaties zijn wel in een of andere vorm verkrijgbaar voor Mac OS, maar de vraag is of je je eraan aan wil passen of liever bij de programma’s wil blijven waar je al mee weet te werken (en je productiviteit dus hoger ligt).

Bijdrager
    HSL
    ”Cloudsurfer”

Je zou Flight Simulator kunnen draaien met BootCamp, maar ik hou daar persoonlijk liever een pc apart voor (je hebt ook Sims voor Mac, maar daar is het 3rd party aanbod lang niet zo groot voor). Al die andere applicaties zijn wel in een of andere vorm verkrijgbaar voor Mac OS, maar de vraag is of je je eraan aan wil passen of liever bij de programma’s wil blijven waar je al mee weet te werken (en je productiviteit dus hoger ligt).

maar met een mac gaat uiteindelijk de productiviteit ook flink omhoog omdat het allemaal logischer en sneller werkt.

Bijdrager
    MacBeer

De Intel Macs kunnen met Boot Camp het OS Windows XP native draaien! Dus geen virtualisatie!

Als ik jou was zou ik even afwachten totdat Apple komt met de opvolger van de PowerMac. Die zit eraan te komen. Een iMac is te licht voor jou.
    Verwacht wordt dat de Pro tower-modellen van Apple de nieuwste generatie Intel-processoren aan boord zullen hebben. En die zijn sneller als de processoren die nu in de MBP-serie zitten.

In augustus is een Keynote… je weet nooit wat Steve van plan is daar. Even wachten!!!!

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”HS-L”
    ”Cloudsurfer”

maar met een mac gaat uiteindelijk de productiviteit ook flink omhoog omdat het allemaal logischer en sneller werkt.

Uiteindelijk heb je er inderdaad wel meer baat bij, de learning curve is alleen soms wel een zure appel waar je toch doorheen zal moeten bijten. Ik ben niet zo erg bekend op het gebied van geadvanceerde video- en muziekbewerking, dus het kan zijn dat ik er naast zit.

Heb wel wat meer verstand van FS2004, en ik weet maar al te goed dat je daar flink wat rekenkracht voor nodig hebt om alles eruit te halen (zelfs al c laimt MS dat 450MHz voldoende is). Een iMac zou FS wel aan moeten kunnen, maar niet met alle sliders op hun maximum…

Bijdrager
    navnak

.. en dan moeten we ook nog even afwachten wat de systeem vereisten zijn voor de nieuwe FSX die ook binnenkort verschijnt. maar goed, dat is alleen het FS gedeelte.

Ben overigens vergeten erbij te vertellen dat ik al reeds in het bezit ben van een PBG4, dus Mac ervaring heb ik al. Ook in combinatie met windows netwerken. de leercurve is voor mij niet van toepassing.

Aangezien het webdesignen ook op het systeem moet gebeuren en dat het merendeel van de surfers gebruik maakt van Windows Internet Explorer-systemen, is het ideaal om safari en Internet Explorer of mozilla naast mekaar te hebben voor te vergelijken.

in ieder geval bedankt iedereen voor de toch al bruikbare informatie. en marcel. ik ga eens het leesvoer bekijken.

Groet
    Roy

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik hou inderdaad al mijn hart vast over de performace van FSX. FS2004 heeft zelfs nog het een en ander te verwerken op een machine van 3000MHz (toch wel 6x de paardekracht dan benodigd volgens Microsoft) dus ik ben bang dat ik tegen die tijd weer mijn portomonnee zal moeten legen om hem FSX-proof te krijgen.

Maar goed, dat terzijde. Veel succes met het kiezen van een systeem!

Bijdrager
    RDNZL

Als flightsimulator voor de Mac kan ik je X-Plane 8 van harte aanbevelen – veel realistischer wat flight physics betreft.

Versie 8.50 beta nu – prachtig spul.

Kijk hier: http://www.x-plane.com of voor de beta: http://www.x-plane.com/beta (scroll helemaal naar beneden voor wat screens).

Draait als een tierelier op onderstaande systeem (natuurlijk niet met alles maxed out maar toch…).

Bijdrager
    navnak

Hallo iedereen,

Het heeft even geduurt maar heb nu toch het uliteme systeem gevonden. Ik ben sinds een week of twee in het gelukkige bezit van een MacPro. Deze machine heeft alles aan boord wat ik me altijd al wenste. De machine heb ik uitgebreid met een extra 500Gb HDD. inclusief extra 1Gb geheugen. Ongelooflijk wat een power. ook heb ik een BootCamp lopen met Native Windows XP (voor het flight simulator gedeelte). Zowel FS9 als ook de demo van FSX loopt als een zonnetje. En dit toch al met de standaard videokaart die in het systeem zit. Super dus.

Nou jongens en meisjes. Ik wil jullie van harte bedanken voor al jullie tips. Als ik niet op dit forum terecht was gekomen dan was ik nog steeds zoekende geweest.

Bedankt
    Roy

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.