4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jvanzomeren

nieuw systeem installeren

Hallo,

Aangezien ik nog steeds in het duister tast wbt het niet uitgaan van mijn computer wil ik een nieuw systeem installeren. Ik draai nu 10.3.9 en wil 10.4 installeren. De installatie dvd van die 10.4 is geleverd bij een dual core G5, ik heb een single core G5. Levert dat problemen op of kan ik hem gewoon installeren?

groeten. Jan

Hallo daar,

Mijn G5, OS 10.3.9, sluit aan het einde van mijn werkdag niet meer af. Als ik hem ’s ochtends opstart, al mijn programma’s open en daarna weer uitzet doet ie het wel. Maar als ik na een dag werken de mac uitzet sluit ie eerst alle programma’s af om vervolgens gewoon aan te blijven. Ik kan hem dan niet meer opnieuw de opdracht geven op om uit te gaan, wel kan ik gewoon doorgaan met werken (zou het een hint zijn misschien… ; )

Tevens geef mijn mail bij de verzonden mailbox steeds deze melding:

‘Het bericht van ‘……………………….’ over ‘………………………..’ is niet van de server gedownload. U moet deze account op ‘On line’ instellen om het te kunnen downloaden.’

Ik kan de betreffende verzonden mail dan dus niet bekijken. En dat terwijl ik deze mailbox regelmatig leeg.

Als iemand goede tips dan hoor ik dat graag.

groeten. Jan

Bijdrager
    Turbanus

Heu…. tig problemen daar Jan! Hopelijk komen de oplossingen snel voor je!:wink:

Moderator
    Poezenbeest

Als je het bericht eerder wel hebt kunnen lezen, dan is het bestand handmatig uit de finder gewist en denkt Mail dat het er nog steeds moet staan. Als je het bericht nooit hebt kunnen lezen is het een tip om via webmail eens naar je account te gaan en te kijken of het bericht nog op de server staat. Soms loopt de overdracht niet helemaal goed en denkt Mail het wel opgehaald te hebben, maar heeft het niet opgeslagen.

Wat betreft het eerste probleem denk ik dat je er goed aan doet om eens in de hulpprogramma’s te kijken naar Activiteitenweergave nadat je de opdracht om af te sluiten hebt gegeven. Daar kan je zien welk proces nog actief is en als dat een programma is, dan weet je aan welk programma het ligt.

Wat sowieso een tip is om eens het schijfhulpprogramma de bevoegdheden te laten controleren, het kan zomaar zijn dat het systeem niet de bevoegdheid heeft om een bepaald programma af te sluiten en dat het uitloggen daar dus op stukloopt.

Als je dat weet, dan kan je het programma opnieuw installeren, de prefs-bestanden even uit de preferences-map in de bibliotheek halen en kijken of dat iets uithaalt.

Bijdrager
    Jvanzomeren

Bedankt voor de tips! ik ga er mee aan de slag. grJ

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.