6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Wammes

nieuw soort gegevensdrager ?

Ik loop kennelijk achter. Van een relatie die foto’s naar mij zou sturen op een USB stick, kreeg ik iets wat helemaal niet op een ‘ouderwetse’ US stick liijkt en waarvoor ik ook geen ingang op mijn iMac heb. Het is een soort creditcard, met aan 1 van de korte zijden een inkeping waarin een storage device schijnt te zitten, met code 8G8. `met inkeping bedoel ik dat het misschien de bedoeling is om dat ding los te breken en in je computer te steken maar ik zie niet hoe. Het lijkt niet Mac-specifiek te zijn. Wie?

Geblokkeerd
    Anoniem

Zoiets? Gewoon in je USB prikken.

Bijdrager
    KarelWillem

Je buigt dat stukje naar buiten, en het vormt dan een heel platte USB-stekker.

Bijdrager
    janvanes

Je hoeft in de regel niks ‘los te breken’, je draait het gewoon zodanig dat je het in een USB-poort kunt steken (zodanig dat de 4 contacten op de kaart de 4 contactjes in je poort kunnen raken). Het “stekker”-gedeelte is in feite een USB-aansluiting gereduceerd tot het minimum, dus zonder metalen afscherming e.d., met de geheugenchip eraan vast.

Die hele “kaart” die eraan vastzit is verder nauwelijks functioneel, is vooral bedoeld om reclame-boodschappen op te zetten e.d. (en om niet kwijt te raken, het “werkzame” deel is zo klein dat het bijv. makkelijk uit een envelop zou kunnen vallen).

Zulke hele kleine, dunne USB-sticks zijn niet echt iets nieuws, ik heb er hier nog een liggen van vijf of meer jaar oud (Sony). Ik kan hem nu effe niet vinden maar ongetwijfeld een veel kleinere capaciteit dan die 8GB van jou (dat is tegenwoordig een beetje een minimumcapaciteit). Ze worden op beurzen nogal eens weggegeven, bijv. met een pdf van de productcatalogus van een bedrijf.

Bijdrager
    Pivni Pes

Snelheid hoef je niet echt te verwachten, het is het goedkoopste van het goedkoopste prut wat je kan krijgen.

Bijdrager
    Wammes

bedankt allemal

heb de inhoud van de stick intussen bekeken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.