16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Nieuw slimmer type Apple phishing

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Zoek de verschillen:

Moderator
    Night

Alleen al het ‘undisclosed receipients’ zou al vraagtekens op moeten roepen! Apple stuurt facturen altijd gericht aan één persoon/mailadres.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Shmoo

Natuurlijk zouden wij hier niet instinken omdat wij professionals en geweldenaren zijn maar je kunt niet ontkennen dat dit niet een heel stapje verder is qua professionaliteit dan de mailtjes die we voorheen zagen opduiken. Waar direct gevraagd werd naar je AppleID en om ergens in te loggen omdat er was geprobeerd in te loggen of omdat je AppleID binnenkort verliep.

Dit is een melding waar je veel sneller op reageert. Zeker als je kinderen hebt en je geen idee hebt wat ze allemaal doen in hun spelletjes.

Moderator
    Night

Da’s waar. En als je die twee niet naast elkaar kunt leggen, ziet het er inderdaad bedrieglijk echt uit – zoals zoveel phishing mails tegenwoordig.

Bijdrager
    GoeieDag

Is dat dan nieuws onder de zon? De hele lay-out wordt toch gewoon één op één gekopieerd van een echte naar een spam-mail?! Da’s nou het gemak van de digitale wereld, is het niet?

Moderator
    Night

Alleen jammer dat ze tóch telkens weer fouten maken (taal, afzender, links, etc)

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, het blijven koekenbakkers, die frauderende Nigerianen.
    Gelukkig zijn genoeg mzungu die nog grotere koekenbakker blijken te zijn, en graag geld overmaken naar de arme medemens.

Moderator
    Night

Helaas zijn dat dan vaak de goedgelovigen doch minder bedeelden onder ons, die ook ’s avonds na 10 uur de deur gewoon open doen voor “mensen” met een vlotte babbel, of denken dat ze écht die onbekende loterij hebben gewonnen…

Bijdrager
    whaha

Inderdaad…
    Wat ik me nu al jaren afvraag, is waarom die phising mailtjes, zoals genoemd, níet een een-op-een kopie zijn, waarbij ze enkel de linkjes vervangen. Dat is technisch gezien toch goed mogelijk?

Bijdrager
    jasper050

Ik krijg net dit via de mail:

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 10 augustus 2017 om 23:13
    Helaas zijn dat dan vaak de goedgelovigen doch minder bedeelden onder ons.…

Ik heb een goedgelovige kennis die meer dan 12.000 euro (ja, echt!) over heeft gemaakt naar een Amerikaanse militair, die ‘anders niet meer thuis kon komen.’

Die mensen zijn echt niet dom, en gelukkig ook niet heel erg ‘minder bedeeld’.

Maar snappen doe ik het niet.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ik nu ook niet meer :-O

Bijdrager
    whaha

Dat is wel hele goede phishing.

Als je net Youtube Red hebt aangeschaft…

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  whaha. Reden: spellcheck

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>Night op 10 augustus 2017 om 16:15</p>
    Alleen al het ‘undisclosed receipients’ zou al vraagtekens op moeten roepen! Apple stuurt facturen altijd gericht aan één persoon/mailadres.

En dat ronde icoontje rechtsboven, die is met A van Apple. Bij de nepper (het bovenste plaatje) is het OR van Order Receipt.

Goed te weten dit! Iets voor de voorpagina?

Bijdrager
    SvS
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.