7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nickdw

nieuw scherm via applecare?

Heb zojuist mijn scherm kapot laten vallen van mij iPhone 5s. Nu kan ik hem hier repareren voor 100,- of via applecare voor 147,10. Wat is de beste oplossing? Behoud mijn garantie via apple wel. Krijg je hiervoor een refurbished toestel of wordt hij gewoon gerepareerd?

Bijdrager
    Odie

Schermen worden in mijn beleving gewoon vervangen en ook nog in de Store ter plaatse. Mij mij gebeurde dat in ieder geval de laatste keer (een jaar gelden ofzo) wel…

Bijdrager
    bartb112

ik zou via apple care gaan.

Bijdrager
    Niels

Heb je geen Apple Care Plus? Want in dat geval betaal je alleen het eigen risico voor een schadegeval. Overigens worden schermreparaties tegenwoordig ook in de stores uitgevoerd, pas als dit niet lukt krijg je meestal een refurb.

Bijdrager
    McPim

En wat ook nog wel eens vergeten wordt: bij de ‘handige mannetjes’ worden zeker geen originele onderdelen gebruikt, bij de niet-Apple reparatie-shops die zeggen van wel vraag ik het mij af. Vaak vage termen als ‘originele kwaliteit’ etc. Apple levert zijn eigen onderdelen alleen aan gecertificeerde Apple service centers, in alle andere gevallen kun je het nooit met zekerheid achterhalen. En maakt dat uit? Ja, ik weet uit ervaring dat de kwaliteit glas van een namaak scherm beduidend minder is. Ze functioneren prima maar breken veel eerder dan een Apple scherm. In de categorie neppers zul je misschien goeie hebben maar ook dat valt niet te achterhalen..

Bijdrager
    Niels
    McPim op 19 augustus 2016

En wat ook nog wel eens vergeten wordt: bij de ‘handige mannetjes’ worden zeker geen originele onderdelen gebruikt, bij de niet-Apple reparatie-shops die zeggen van wel vraag ik het mij af. Vaak vage termen als ‘originele kwaliteit’ etc. Apple levert zijn eigen onderdelen alleen aan gecertificeerde Apple service centers, in alle andere gevallen kun je het nooit met zekerheid achterhalen. En maakt dat uit? Ja, ik weet uit ervaring dat de kwaliteit glas van een namaak scherm beduidend minder is. Ze functioneren prima maar breken veel eerder dan een Apple scherm. In de categorie neppers zul je misschien goeie hebben maar ook dat valt niet te achterhalen..

+1 Waarom mensen op een toestel van 900 euro ├╝berhaupt een namaakschermpje willen laten plaatsen omdat dit een paar tientjes scheelt is mij sowieso een raadsel.

Bijdrager
    pim939

Mijn zusje heeft haar scherm laten vervagen bij een of andere vage telefoon reparatie winkel. Je merkt nu echt duidelijk dat het geen echt Apple scherm is. Het scherm lijkt dikker (hij is niet mooi rond afgewerkt en daardoor zie en voel je een duidelijke rand rond het scherm) en daarnaast voelt het gals anders aan.

De keuze waar jij je scherm laat maken moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou hem zelf in ieder geval gewoon naar Apple of een gerectificeerde service centre brengen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.