11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_omvlee

Nieuw prog: Xclip

Met “”gepaste trots”” introduceert Mammoet software (de naam mag je cynisch opvatten :p) Xclip…

Het is ervoor bedoeld om alle files die je nodig hebt voor welk project/werkstuk dan ook bij elkaar te houden. Je kunt meerdere bestanden met één klik openen.
    Vooral handig is de exportfunctie:
    Deze maakt een back-up van alle bestanden, kan daar een index in de vorm van html van maken.
    Op deze manier is heel makkelijk om op andere plaatsen verder te werken met precies dezelfde files

Het is een eerste béta en is natuurlijk gratis

http://xclip.backpack-online.nl

Bijdrager
    Niet meer hier

Handig programmaatje, zeker voor werkstukken e.d.
    Maar je kan wel zien dat het nog beta is want er zitten nog vele bugs in (niet lullig bedoeld ofzo)
    ff nieuwsgierig: waar is het in geschreven?

Dr. Rengers

Bijdrager
    mr_omvlee

het is in Realbasic geschreven, helaas ben ik Cocoa nog niet machtig …
    Maar over die bugs, het is idd een beta, met de daarbij behorende fouten, maar ik zou het zeer waarderen als je zou willen doorgeven

Bijdrager
    Niet meer hier

Aha Realbasic dus.

Ik ben al lang op zoek naar een aantal dingen in RB. Toevallig zitten er een aantal in jouw programma. Weet jij toevallig het volgende:

– Hoe krijg je zo’n rond zoekveld met een vergrootglas en een kruisje erin?
    – Hoe maak je dat balletje waarmee je de splitsing tussen de 2 delen van het venster kan verslepen?
    – Hoe krijg je van die grijze listbox headers?

Alvast bedankt

Dr. Rengers.

Bijdrager
    Niet meer hier

Ik heb ook nog een aantal bugs:

1) Wanneer je het scheidingsballetje naar beneden trekt verdwijnt de tekst no selection en view

2) Wanneer de scheiding helemaal beneden is verdween bij mij de ene keer het zoekveld, maar later gebeurde dit weer niet.

3) Wanneer ik probeerde te exporteren kreeg ik de Out of Bounds foutmelding (ofzoiets, ik weet niet precies hoe hij heet) maar bij de 2e keer exporteren ging het goed

4) Soms kan ik niet in het zoekveld typen

Succes

Dr. Rengers

Bijdrager
    freshface

Als je vragen over RB hebt, dan kan je beter een nieuwe topic in de Cocoa en Carbon sectie starten.

Je proggie xClip is iets erg handig, maar zou nog handiger kunnen worden.

Je zou een tabblad moeten hebben waar je een project kan starten en zo weer alle files kan ordenen.
    Zo kan je dus met meerdere projecten tegelijk werken.

Ook zou je bestanden moeten kunnen kopieren tussen projecten.

Een controle of er nog een bestand gelinkt is in de lijst, zoniet een rood kleurtje.

Het programma zou niet mogen mogen vragen om iets op te slagen, het zou dat standaard moeten doen.
    En ook direct inladen als je het programma opent.

Bijdrager
    kenmasters

Ff snel geprobeerd en ik vind het idee heel leuk. Ik start in september weer met school en ik zie me dit wel gebruiken. Ik heb helaas alleen ff geen tijd om heel uitgebreid te beta testen, dus ik heb op dit moment geen op of aanmerkingen. Keep up the good work!

Bijdrager
    mr_omvlee
    ”konijn”

En ook direct inladen als je het programma opent.

Als je een file gesaved hebt word die de volgende keer dat Xclip opstart automatisch weer geopend.

edit

”konijn”

Ook zou je bestanden moeten kunnen kopieren tussen projecten.

opzich zou je die files zo weer uit de finder moeten kunnen slepen, maar ik zal erover denken i.c.m dat tabblad idee[/quote]

Bijdrager
    Jello

Leuk te horen dat er zoveel goede commentaar is over Xclip.

Had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht :innocent: .
    Nou, Mammoet Software doet het goed:D … Backpack , Xclip …

Bijdrager
    mr_omvlee

Had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht .

Kijk es aan, van je vrienden moet je het maar hebben :wink:

Bijdrager
    Jello
    ”mr_omvlee”

Had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht .

Kijk es aan, van je vrienden moet je het maar hebben :wink:

Door dat ik het :innocent: bedoel ik het dus positief.

En het gaat trouwens goed …
    Mammoet Software Group Rulz

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.