9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jeneverstoker

nieuw op het web: HofnaR

Mijn nieuwste projectje, HofnaR, staat nu op het web en ik ben heel benieuwd naar reacties. Zowel over de website zelf als over het idee dat er achter zit. Als je zelf een HofnaR wil maken dan ben je ook van harte welkom! Je vindt de link onderaan dit bericht.
    Voor wat betreft de website zelf: die is “ambachtelijk” met de hand gecodeerd met behulp van de Taco HTML-editor.

Hans

Bijdrager
    sally

Het idee is best leuk, maar ……
    Ik ga meteen opzoek naar de mogelijkheid om het artikel te lezen zonder eerst te moeten downloaden en knutselen..
    En ik vrees dat heel veel mensen op het web nog veel ongeduldiger en haastiger zijn dan ik.

Bijdrager
    KarelWillem

… Klare taal, kort en bondig, want ZBM-ers hebben weinig tijd…

Die knutselen dus geen blad in elkaar.

Maar het is wel een leuk idee. :wink:

Bijdrager
    sally

Even een puntje:
    Je hebt het over Zeer Belangrijke Personen, afgekort ZBM-ers..

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”sally”

Even een puntje:
    Je hebt het over Zeer Belangrijke Personen, afgekort ZBM-ers..

Ha, bedankt voor de tip! Ik heb die tekst op de site inmiddels veranderd in ZBP-ers. In een eerder concept waren het ‘managers’ en dat heb ik later omgezet naar ‘personen’, vandaar. De tekst van het verhaal zelf moet ik er nog even op nakijken.

Wat betreft de je eerste reactie (en die van KarelWilem) over het ontbreken van de mogelijkheid om de tekst op het scherm te lezen: dat is een punt waar ik over zit te aarzelen. Zelf vind ik zo’n papieren ding gewoon leuk en ook een soort eigenwijs afzetten tegen de vluchtigheid van het web. Maar de kans dat mensen wegzappen is natuurlijk ook groot….

Overigens: ik heb ook de site in jouw ‘aftiteling’ bekeken. Lekkere muziek voor de rustige momenten. Volgens mij kan je het zo op iTunes zetten;-)

Bijdrager
    sally

Zeer bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”jeneverstoker”

….Wat betreft de je eerste reactie (en die van KarelWilem) over het ontbreken van de mogelijkheid om de tekst op het scherm te lezen: dat is een punt waar ik over zit te aarzelen. Zelf vind ik zo’n papieren ding gewoon leuk en ook een soort eigenwijs afzetten tegen de vluchtigheid van het web. Maar de kans dat mensen wegzappen is natuurlijk ook groot…

Het probleem is natuurlijk dat je een ‘niet-vluchtig’ item zet op een ‘vluchtig’ medium als Internet.

De mensen die langs je site surfen zijn dus vaak per definitie al mensen die ‘gewend zijn aan/houden van’ het lezen op een scherm.

Aan de andere kant is het natuurlijk best leuk om dat nu eens te doorbreken.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”KarelWillem”

Het probleem is natuurlijk dat je een ‘niet-vluchtig’ item zet op een ‘vluchtig’ medium als Internet.

Ik heb er nog een tijdje over nagedacht en uiteindelijk besloten om *twee* versies van HofnaR op de site te zetten. Een om te lezen op het scherm en de ander om te downloaden en in elkaar te knutselen tot een papieren tijdschriftje. Ook de site is nog wat ‘herschuffeld’. Maar wat wellicht het meest in het oog springt is HofnaR #2 die vannacht on line is gegaan.

Bijdrager
    KarelWillem

En tegelijk constateren we dat ‘Werkbier’ geen optimale leesletter is voor online media.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.