30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 348)
  • Q:

Moderator
    Mac Daddy

Nieuwe OMT site 2018

Zoals jullie zien is OMT in het nieuw sinds vandaag. Uiteraard is het wennen en is hij nog lang niet perfect, maar het begin is er. Je mag hier je mening erover uiten en erover praten met anderen, maar het liefste hebben we dat je mee helpt om de foutjes eruit te halen. Hiervoor kan je het onderstaande formulier gebruiken.

Bugje gevonden?

De komende dagen zullen er nog optimalisaties aan de werking en het ontwerp doorgevoerd worden. Heb je iets ontdekt dat niet goed werkt? Dan kun je het direct aan de ontwikkelaars melden via dit formulier.

Zodra er bugfixes zijn, zullen deze ook worden gecommuniceerd.

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    sunapple

Het ziet er allemaal gelikt uit, maar dat wist ik van de proefversie al. Ik zal actief de bugs melden wanneer ik ze tegenkom.

Klopt het dat de profiel- en omslagfoto upload functie nog niet werkt? Is in ieder geval gemeld.

Bijdrager
    Brombeer

Die page bug… In mijn vakgebied zou ik niet met met zo’n blunder aan moeten komen.

En hé, de smilies zijn weg! Moet ik weer gaan hannesen met dat altijd boven moeten liggende venster van ‘Toon emoji en symbolen’ uit de menubalk.
    Of zou het zo lukken?;) Want bewerken schijnt ook nog even niet te lukken, terwijl ik vrijwel altijd even redigeer. Dat is zeker ook iets voor ouwe lullen?

Die usertests gingen over het navigeren, maar een werkbare functionaliteit is ook wat waard.

En dan dat ‘bijdrager’. Wat een jeukwoord. Ik draag links, als je het weten wilt. Niet bij.

Verder is de regelafstand na een simpele return veel te groot voor zo’n laag invulvak. Zet die gewoon terug naar regelafstand 1.
    Nu moet ik shift-return doen, onnodig gedoe.

Gaandeweg zal ik nog wel wat meer te brommen hebben. Dat horen jullie dan wel na de winterslaap.

Bijdrager
    Lucas // ლუკას

Watte?

Bijdrager
    Lucas // ლუკას

Hoe pas ik mijn bericht aan? Zou toch leuk zijn als die basisfunctionaliteit in het forum zit zoals 15 jaar geleden;)
    Ik wou nog even toevoegen ‘Wat is er mis met The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog’?.

Bijdrager
    sunapple

@brombeer,  Volgens mij is dat met die regelafstand alleen iets binnen het tekstvakje, maar komt het er in de reactie anders uit te zien.

(1x enter) Emoticons: control + command + spatie 😇

(2x enter) Ik zou in plaats van “Bijdrager” graag user-titles zien die iets te maken hebben met je post-count.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>LucasJV op 16 januari 2018 om 19:07</p>
    Hoe pas ik mijn bericht aan? Zou toch leuk zijn als die basisfunctionaliteit in het forum zit zoals 15 jaar geleden;)

Voor die vraag kom ik ook net naar deze thread, maar ik zie dat hij al gesteld is.

Verder zou het zou leuk zijn als je bij het citeren van een bericht, ook gelijk naar het tekstveld zou springen zodat je je antwoord kunt typen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

O, en ik zie nu dat de forumsoftware er goed aan zou doen ronde aanhalingstekens binnen HTML-tags te vervangen door rechte. Rechte worden op een Mac automatisch vervangen door ronde, met dit resultaat mocht je toevallig in bijvoorbeeld een citaat iets typen:

Bijdrager
    Lucas // ლუკას

<p class=”cite”>sunapple op 16 januari 2018 om 19:07</p>
    (2x enter) Ik zou in plaats van “Bijdrager” graag user-titles zien die iets te maken hebben met je post-count

Zinloos. We weten toch allemaal al dat ik de grootste heb. 🍆

Bijdrager
    sunapple

<p class=”cite”>LucasJV op 16 januari 2018 om 19:16</p>

<p class=”cite”>sunapple op 16 januari 2018 om 19:07</p>
    (2x enter) Ik zou in plaats van “Bijdrager” graag user-titles zien die iets te maken hebben met je post-count

Zinloos. We weten toch allemaal al dat ik de grootste heb. 🍆

😏

Bijdrager
    THX-1138

Leuk

Bijdrager
    THX-1138

Zeker leuk ja

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kan iedereen tags bewerken? Want dit staat er nu in de tag lijst van dit topic:

Straks krijgen we weer Usain taferelen… :sad:

Bijdrager
    Nikita

Moet je kijken hoe enorm clean de oude interface was (in 2007). Was het helemaal vergeten!
    Niet dat ik wil zeggen dat vroeger alles beter was, maar man oh man, wat is dit overzichtelijk!
    En ik mis de podcast eigenlijk ook wel een beetje:-)

Als je dat dan vergelijkt met dit:

Beide zijn exact hetzelfde schermoppervlak (of wellicht de onderste nog ietsje meer).

En WTF met de standaard tekst in de tag-regel:-|

Moderator
    Raymon Mens

Die tags zijn wel een dingetje ja. Horen normaal alleen door de topic starter bewerkt te worden.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Raymon op 16 januari 2018 om 20:36</p>
    Die tags zijn wel een dingetje ja. Horen normaal alleen door de topic starter bewerkt te worden.

Gaan we testen…:evil:

Bijdrager
    Dick de Roos

Als ik een langlopende draad open, kom ik steevast terecht op reacties van 10 jaar geleden (b.v. de draad “Mijn ontdekkingen van vandaag”)

Ik denk dat een return met extra wit bij een lange reactie nog storender wordt.

Gelukkig is die witregel bij de plaatsing weg, maar het blijft raar.

Verder vind ik de opzet (plaatjes en fonts) groot en de achtergrond (het blad) te wit.

Straks gaat de medische stand zich hier nog tegenaan bemoeien met opmerkingen over achteruitgaande ogen, slapeloosheid en dat soort dingen.

Verder gaat het wel goed met me.

Bijdrager
    Brombeer

Die wordt dus verhaspeld.

Bijdrager
    IcyDragon68

Van mij mag je wel het macOS System Font gebruiken. Alleen dat is een gemiste vind ik.

Bijdrager
    Brombeer

Dat je een post niet meer kunt bewerken, zelfs niet als het de laatste in een draadje is, is wel heel erg storend.

Bijdrager
    Brombeer

Nog zoiets: waa r is de timestamp bij de laatste reacties in een forumoverzicht gebleven?

Bijdrager
    Brombeer

En haal even die statie weg in waa r, dat ook met een hoofdletter had gemoeten.

Bijdrager
    Brombeer

Ik bedoel spatie. Met een P.

Bijdrager
    Brombeer

Als je niet bent ingelogd en je klikt op de frontpage bij de recente reacties op de laatste reactie (in dit geval mijn vorige brombeerpost) dan krijg je slechts de eerste 15 reacties te zien, niet de post waar je voor klikte.

En zojuist merk ik dat ik nadat ik een link heb ingevoegd en ik daarna wil verder typen, dat dan alle verdere tekst ook die link wordt.

Ga in de leer bij Ravelry of ga terug naar de oude vertrouwde BB-code, die snappen we en die werkt. Ik heb geen Mac gekocht om het wiel opnieuw uit te vinden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Hoe bewerk je een bericht? Als dat niet meer zou kunnen is dat een hele domper op de vreugde.

Bijdrager
    KarelWillem

Je bewerkt je bericht NIET.

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>Waffle op 16 januari 2018 om 20:26</p>
    Kan iedereen tags bewerken? Want dit staat er nu in de tag lijst van dit topic:

Straks krijgen we weer Usain taferelen… :sad:

Bijdrager
    Eple

Ziet er erg strak uit, eindelijk meer focus op de content.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>KarelWillem op 17 januari 2018 om 07:56</p>

Wat een tegenvaller. Als er een fout instaat kun je het niet meer verbeteren. Smileys kun je blijkbaar ook al niet meer toevoegen. Macrumors is dan wel een stuk uservriendelijker. Ik denk dat ik minder zal posten.

Bijdrager
    sunapple

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 17 januari 2018 om 09:59</p>

<p class=”cite”>KarelWillem op 17 januari 2018 om 07:56</p>

Wat een tegenvaller. Als er een fout instaat kun je het niet meer verbeteren. Smileys kun je blijkbaar ook al niet meer toevoegen. Macrumors is dan wel een stuk uservriendelijker. Ik denk dat ik minder zal posten.

Zal vast weer mogelijk worden, het is niet per se definitief.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 348)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.