8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    tijns

nieuw of refurbished

Bij een reparatie in de Apple store ging iets mis; mijn iPhone SE was net geen 2 jaar oud. De medewerker zei dat ik een andere zou krijgen. Op mijn vraag: ” een refurbished of een nieuwe?” zei hij “eh, een nieuwe”.

Het toestel ziet er vlekkeloos uit, maar kan ik ergens aan zien (b.v. serienummer of iets dergelijks) of het een nieuw of refurbished toestel is?

Alvast dank.

Bijdrager
    RoyB

Dit is een remanufactured model. Dus ja door apple refurbished dit zijn modellen die niet door de productie zijn gekomen. Naderhand worden alle onderdelen weer vervangen en worden deze toestellen uitgeleverd bij reparaties. Dus wees gerust het is geen refurbished zoals leapp of iUsed dat zal doen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@royb,

Weer een nieuwe marketing kreet “remanufactured” nooit van gehoord zeker niet van Apple “niet door productie gekomen”? waar haal je dat vandaan, het zijn in gewoon Nederlands, gerepareerde telefoons.

@tijns,

Hij zal wel refurbished zijn, ze worden nieuw niet meer aangeboden door Apple,

Wanneer die door Apple geleverd is zit die in een  nieuwe behuizing en is er geen verschil te zien met een echte nieuwe, doorgaans is het doosje niet meer origineel als bij een echte nieuwe..

Een refurbished iPhone van Apple zelf kan je wel vertrouwen, geldt niet voor elke andere verkoper, die de term refurbished van Apple hebben nageaapt en er doorgaans misbruik van maken, je ziet dan nog meer onzin zoals grade A, grade B, dit bestaat niet bij Apple.

Aan de hand van het serienummer kan je wel de “ouderdom” achterhalen, mits het het originele serienummer is..

Bijdrager
    Betatester

Rechter: Apple mag geen remanufactured product leveren bij vervanging https://www.onemorething.nl/2017/04/apple-geen-remanufactured-bij-vervanging/

Bijdrager
    RoyB

@joopjoopjoop

Volgens mij is remanufactured helemaal niet zo’n gekke term toch.

Ik citeer het volgende van iCulture

‘Remanufactured iPhones
    Apple hanteert de term remanufactured iPhones. Dit zijn in feite refurbished toestellen waarin onderdelen zijn hergebruikt. Er kan bijvoorbeeld een nieuw scherm en een nieuwe batterij in zitten. Refurbished iPhones met de goedkeuring van Apple krijgen het label Certified Pre-Owned iPhone. Deze modellen zijn verkrijgbaar via diverse webwinkels en zijn op tientallen punten nagekeken. Je weet dus wat je krijgt.’

Bijdrager
    jv65

<p class=”cite”>tijns op 12 oktober 2018 om 10:30</p>
    Het toestel ziet er vlekkeloos uit, maar kan ik ergens aan zien (b.v. serienummer of iets dergelijks) of het een nieuw of refurbished toestel is?

Alvast dank.

http://osxdaily.com/2018/01/27/determine-iphone-new-refurbished-replaced/

Bijdrager
    Shmoo

Je kan coconutBattery downloaden en dan zie je heel snel wanneer de iPhone gemaakt is.

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Kans is groot dat je gewoon een nieuwe hebt gekregen en zo niet dan een refurbished gereviseerd  wat in feite bijna hetzelfde is binnen Apple.

Voordat een gereviseerd, door Apple gecertificeerd product te koop wordt aangeboden, wordt het onderworpen aan een streng revisieproces om te zorgen dat het aan de hoge kwaliteitseisen van Apple voldoet. Het product wordt dan ook geleverd met de standaardgarantie van één jaar. En deze garantie kan nog verder worden verlengd als je AppleCare-producten aanschaft.

Verder heb ik de pagina even niet bij de hand maar producten die door Apple geresideerd worden krijgen standaard.

• nieuwe batterij
    • nieuwe covers (aluminum buitenkant)
    • nieuwe adapter + kabels + oortjes
    • nieuwe verpakking
    • ondergaan dezelfde kwaliteit + software tests die elk product ondergaat voordat ze de fabriek verlaten

Kortom, je krijgt dan zo’n beetje een nieuwe. Dat het moederbordje mogelijk iets eerder geproduceerd was en al eens in een ander toestel heeft gezeten is niet zo heel raar moederbordjes gaan vaak 10 tot 20 jaar mee. Het is allemaal gevoelsmatig, dat iets niet klopt en dat komt vooral omdat heel veel bedrijven refurbished gebruiken voor tweedehands waar zij een vochtig doekje overheen halen.

Denk aan de Leapp winkels die daar heer en meester in waren. Oude Macs opkopen, en ze dan ‘schoonmaken’ en met oude doos [ja of nee] weer doorverkopen aan mensen die het allemaal niet begrepen. Ze zijn niet voor niets failliet. Als je bij Apple een gereviseerd product krijgt dan zal dit precies hetzelfde zijn als een nieuwe. Koop maar eens een gereviseerd product van Apple. Die worden gewoon hetzelfde ingepakt als in de fabriek met doorzichtige folie en alles er omheen. Alles is en voelt als nieuw.

Het is ook niet voor niets dat zo’n gereviseerd product maar 20,- goedkoper is dan een ‘nieuwe’.

.

Bijdrager
    tijns

Dank jullie allen. Heel helder.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.