12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wvanalem

Nieuw NL Apple toetsenbord

Beste Macerianen,

Graag wil ik vanmiddag in Aachen een nieuw Apple toetsenbord halen. Ik weet in die winkel dat ze daar naast de Duitse toetsenborden ook internationale verkopen. Mijn vraag is alleen of en zo ja waar het Euro teken zich bevindt op de specifieke Nederlandse toetsenborden (is dat op de ‘E-toets’ of gewoon, zoals op het oude toetsenbord bij de ‘2-toets’. Bij nadere onderzoek op de Nederlandse Apple site kan ik hier namelijk niets specifiek over vinden en dus ook in hoeverre een specifiek Nederlands toetsenbord afwijkt van bijvoorbeeld een internationaal.

Hartelijk dank alvast voor jullie reactie.
    Wim

Bijdrager
    Nikita

De indeling is gewoon hetzelfde als dat ‘ie altijd al was. Volgens mij zijn dat namelijk internationale standaarden; die gaat Apple niet zo even op eigen houtje veranderen (hoewel het € teken op een Windows toetsenbord op de 5 zit… :? )
    Alleen het Apple logootje op de command toets is dus vervangen voor ‘CMD’, maar da’s alles.

Bijdrager
    wvanalem

Nikita, Dank voor je zeer snelle reactie. Maar het Euro teken zit dus op de 2 toets?

Bijdrager
    Nikita

Jup, waar ‘ie altijd al heeft gezeten.

Bijdrager
    wvanalem

Prima en opnieuw bedankt, dan ga ik het toetsenbord ‘gewoon maar’ in ons eigen land halen, want ik zag dus dat op het internationale toetsenbord geen Euro teken zat.

Bijdrager
    Blieper

Niet dus, want op het toetsenbord zit het tekentje niet bij de ‘2’
    Zal inderdaad wel een ander toetscombinatie voor zijn!!

Toetsenbord van Apple

:wink:

Bijdrager
    Nikita

Da’s een US toetsenbord. Bovendien zou ik dan toch wel een unieke plank hebben met een € toets op de 2 :wink:

Bijdrager
    Blieper

Excuses… :?

Bijdrager
    Nikita

:wink:

Bijdrager
    Tommie Montana

Ik heb een Belgisch toetsenbord en het euroteken staat vlak naast de entertoets, bij de dollar $ en de asterisk *. Voor het euroteken moet je option/alt indrukken: €.

Wel jammer dat het euroteken niet standaard is in Europa en de dollar als bijkomstig teken. Of heb ik toch een ander toetsenbord?

Bijdrager
    Nikita

Jij hebt een AZERTY, in Nederland wordt een QWERTY toetsenbord gebruikt. En zoals al 2x eerder gezegd, daar staat het €-teken gewoon onder ALT-2. Op Duitse planken staat ‘ie onder ALT-E.

Persoonlijk zie ik het probleem verder niet zo dat je de ALT knop ingedrukt moet houden ervoor. Voor de dollar moet je Shift indrukken…

Bijdrager
    Tommie Montana

Ah sorry, ik wist niet in Nederland qwerty wordt gebruikt.

En ik moet dus niet shiften voor de dollar, maar zou liever niet shiften voor de euro, niet dat ik het veel gebruik maar da’s gewoon veel logischer in Europa.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.