15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    xionix

nieuw model mcb pro en dr bott 2 kabel werkt niet

ik heb een nieuw model mcb pro 13″ de mc374.
    deze zou volgens apple via de mini displayport zowel audio als video moeten verzenden.
    De dr. bott 2 kabel is 1.1a standaard, dat betekent dat hij zowsel audio als video kan verzenden van mini dis naar hdmi.
    Dit wordt zo ook door apple zelf gezegd, je moet een 1.1a kabel hebben. Het stond ook op de achterkant van de verpakking.

Nou heb ik me die vandaag gekocht, maar kreeg helaas geen geluid. Wel beeld, heel mooi beeld maar ik miste toch het geluid. Ik had ook bij uitvoer apparaten gekeken maar zag daar alleen de interne speakers staan, via welke ik ook geluid kreeg en niet de televisie dus.

Is er iemand op het forum die het wel werkende heeft gekregen met deze kabel of een andere kabel? Zo ja, hoe en welke kabel? Wel graag alleen kabels die niet nog een extra lus zoals usb/plug hebben maar alleen via de mini dis werken.

Bij de APR waren ze er trouwens zeker van dat deze zou werken, maar helaas!

Moderator
    Night

Ik kan er echter niets over vinden in de specs:

Oftewel: ’n ‘zuivere’ video output EN ’n zuivere audio-output (maar niet uit één output-port)
    Er zijn overigens wel kabels die een audio-jack + DVI aansluiting aan de ene kant, en een HDMI video+audio aansluiting aan de andere kant hebben.

Bijdrager
    xionix
    Night op 27 juni 2010

Ik kan er echter niets over vinden in de specs:

Oftewel: \’n \’zuivere\’ video output EN \’n zuivere audio-output (maar niet uit één output-port)
    Er zijn overigens wel kabels die een audio-jack + DVI aansluiting aan de ene kant, en een HDMI video+audio aansluiting aan de andere kant hebben.

check dan maar even de website van apple zelf:
    http://support.apple.com/kb/ts3065

die kabel die zij zelf aanbevelen werkt tevens gewoon niet.

Bijdrager
    1984
    xionix op 27 juni 2010

Dus deze adapter functioneert niet …?

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens de beschrijving van de link van 1984:
    “Werkt met MacBook Pro 13-inch met unibodybehuizing, medio 2009”

Bijdrager
    Pieterr

Zie ook dit topic en dit topic. Daarin worden een aantal kabels genoemd die het wel schijnen te doen (audio doorgifte aan HDMI via MiniDP).
    .
    Moshi Mini DisplayPort to HDMI Adapter (with audio).

Moderator
    Night

Kan dit dan het probleem zijn?

Note: Audio output through HDMI may not function properly with the Mac OSX 10.6.4 update. Please do not update to 10.6.4 until Apple has resolved this issue.

Bijdrager
    xionix
    1984 op 27 juni 2010
    xionix op 27 juni 2010

Dus deze adapter functioneert niet …?

idd die werkt niet….de mensen bij apr waren er wel overtuigd van aangezien deze door apple als werkende wordt aangeboden. Heb gisteren nog even op die kabel gegoogeld en schijnt een bekend probleem te zijn dus het ligt niet aan mij gelukkig.

Bijdrager
    xionix

Zie ook dit topic en dit topic. Daarin worden een aantal kabels genoemd die het wel schijnen te doen (audio doorgifte aan HDMI via MiniDP).
    .
    Moshi Mini DisplayPort to HDMI Adapter (with audio).

weet je mayb ook of zulke adapters in NL te koop zijn? Bestel liever niet ergens in het buitenland heb al aardig wat slechte ervaringen daarmee gehad.

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik je OS X 10.6.4? Ook op de Moshi website lees ik dat iemand geen audio meer heeft na de upgrade naar 10.6.4.

Bijdrager
    xionix

Gebruik je OS X 10.6.4? Ook op de Moshi website lees ik dat iemand geen audio meer heeft na de upgrade naar 10.6.4.

die heb ik nu erop inderdaad.
    maar het moet toch ook mogelijk zijn om dan als nog je geluid door te sturen lijkt mij? Kan me niet indenken dat apple eerst zegt ja het kan nu gewoon en dan alles dichtgooien met een update, toch? Of zijn er mayb nog tricks om zulke kabels die weigeren als nog aan het werkt te krijgen?

Bijdrager
    Leo5061

Ik zag op de Moshi website dat ze 2 uitvoeringen met en zonder audio.

Bijdrager
    xionix

ik denk dat we hierin aan de genade van apple overgeleverd zijn:oops:

Bijdrager
    eroplos

Zie ook dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-mid-2010-naar-tv

Ik heb verder nog geen mini-display naar HDMI met audio kabels gevonden in NL. Iemand wel al gevonden?
    BTW die van Dr Bott doet het niet! Zelf getest en nog een x bij een APR en toen maar terug gegeven..

Bijdrager
    paard

Heb vorige week de Dr Bott Minidisplay naar HDMI adapter gekocht, gewoon bij a-mac in Utrecht.

Deze werkt prima met een Mid 2010 Macbook Pro 13 (Os 10.6.5) en een Philips 231T1SB HD TV Monitor.

Ik heb wel 2 instellingen moeten wijzigen:
    Op de MBP 13, instellingen, geluid, uitvoer, wijzigen van interne luidsprekers naar HDMI
    (Keuze alleen beschikbaar als kabel is ingeplugged).

Op de Philips HDMI keuze van automatic naar graphic.

Daarna geen problemen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.