30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees G

Nieuw model iMac?

Binnenkort wil ik een nieuwe iMac kopen, een 24 inch 2,8 Hz.
    Nu vernam ik een gerucht dat er een nieuw model aanstaande is.
    Is dat gerucht bekend ? Hoelang zou ik moeten wachten ?
    Op zich heb ik geen haast om een nieuwe te kopen. Ik kan mezelf redelijk redden met mijn G5 1,8 hz single processor (die ik wil inruilen) en mijn MacBook.

Kees

Bijdrager
    Afroman

Ik geloof dat de nieuwe iMacs op MacWorld zullen worden gepresenteerd. Eventjes wachten tot 5 januari dus.

Bijdrager
    DutchMac

geloven doe je maar in de kerk:D

we willen bronnen zien

Bijdrager
    Mono1
    Bijdrager
    Blixa

Hopelijk geen uiterlijke vernieuwing. Deze aluminum iMacs zijn schitterend en het design bestaat toch nog niet zo heel lang?

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”Blixa”

Hopelijk geen uiterlijke vernieuwing. Deze aluminum iMacs zijn schitterend en het design bestaat toch nog niet zo heel lang?

Ik verwacht het niet. Dit uiterlijk is inderdaad nog kort op de markt. Aangezien de nieuwe MacBooks meer zijn gaan lijken op de iMac denk ik dat deze lijn nog wel even door wordt gezet.

Maar zeker weten doe ik het niet… :?

Bijdrager
    dspiers

Er zijn geruchten dat er op 11 November iets zou kunnen gebeuren. Kleine update voor de iMac en de Mini wellicht.
    Misschien een andere GPU van NVidia? Nieuwe Display Adapter? Hopelijk houden de iMac’s de FW ports. Anders is het wel een stap achteruit.

Maar het zijn geruchten, geloven doe je in de kerk. Maar het licht wel voor de hand dat nieuwe iMac’s de laatste NVidea GPU krijgen en de nieuwe display port adapter. Het enige waar ik benieuwd naar ben is de FW poort, blijft die, of gaat die weg?

Bijdrager
    BloomPod
    ”mr.x

Ik geloof dat de nieuwe iMacs op MacWorld zullen worden gepresenteerd. Eventjes wachten tot 5 januari dus.

5 Januari, dat is niet lang meer. Ik dacht dat het rond juni was, of het ik het over het WWDC?

Bijdrager
    me.com

Juni is meestal de WWDC inderdaad.

Bijdrager
    dspiers

Maar ik denk wel dat de iMac’s nog voor kerstmis een update zien,

Wat we op 5 Januari zien is weer een ander verhaal. Mmm, wat zou dat kunnen zijn? Meer Snow Leopard misschien? Bijna alle andere product lines hebben recente updates gezien.

Bijdrager
    Ganymedus

Hoort deze niet thuis in de topic ‘roddels’?

Opzich is het natuurlijk wel te verwachten dat er binnenkort nieuwe imacs en mac mini’s komen. Maar of het daadwerkelijk op een dergelijk kort termijn is, dat je er op moet wachten… geen idee.

Bijdrager
    bartje

Kleine updates ja.. nieuwe videochip, CPU, standaard geheugen/HD dat soort meuk vast wel.

Bijdrager
    ivan92

Tijdens de Q&A van het “notebook” event heeft Steve losgelaten dat de iMac voor het einde van dit jaar een upgrade krijgt, maar alleen qua specs.

Bijdrager
    Buzz
    ”ivan92″

Tijdens de Q&A van het “notebook” event heeft Steve losgelaten dat de iMac voor het einde van dit jaar een upgrade krijgt, maar alleen qua specs.

Nee hoor, volgens mij (en volgens MacWorld) heeft hij daar helemaal niks over gezegd.

Bijdrager
    demandiebakt

Koop in godsnaam een mac als je er een nodig hebt, en kijk daarna een half jaar niet meer op een mac geil forum, daar wordt iedereen n.l. opgewonden van een model met 0.2 Ghz meer snelheid of iets dergelijks.
    grappig genoeg zijn de mensen die daar het meest nerveus van worden mensen die hun mac niet echt gebruiken waar hij voor is.
    m.a.w. heb je er een nodig koop er dan een, ik heb met mijn Imac G3 meer dan 5 jaar gewerkt dus dan gaan die paar maanden het ‘m echt niet doen.
    en en 1e model in een nieuwe lijn stemt mij ook nooit gunstig;)

Bijdrager
    Soulshaker

Ik verwacht bij die nieuwe release van imacs (& mac mini’s) dat de apparte keybords ook van kleur gaan veranderen

nu zijn alle nieuwe macbooks met dezelfde zwarte toetsen

Dit is nog wit, past niet in het rijtje, je krijgt dit toetsenbord bv bij de zwart aluminium imac
    Ook de mac mini gaat volgens mij een zwart/alu kleur krijgen, de laatste desktopmac die nog wit is

Bijdrager
    Vai Martino Vai
    ”demandiebakt”

…daar wordt iedereen n.l. opgewonden van een model met 0.2 Ghz meer snelheid of iets dergelijks.
    grappig genoeg zijn de mensen die daar het meest nerveus van worden mensen die hun mac niet echt gebruiken waar hij voor is.)

Ehm, en waar is een mac dan voor? Wat een generaliserend stuk tekst zeg. Of wordt hier de mac geclaimd door de grafische professional?

Bijdrager
    prullenbak
    Bijdrager
    BloomPod
    ”Soulshaker”

Ik verwacht bij die nieuwe release van imacs (& mac mini’s) dat de apparte keybords ook van kleur gaan veranderen
    nu zijn alle nieuwe macbooks met dezelfde zwarte toetsen
    Dit is nog wit, past niet in het rijtje, je krijgt dit toetsenbord bv bij de zwart aluminium imac
    Ook de mac mini gaat volgens mij een zwart/alu kleur krijgen, de laatste desktopmac die nog wit is

Lijkt mij niet. Die zwarte toetsen gaan dan ongelofelijk mooi staan bij de huidige iMac. Maar beeld je eens in ( want dat toetsenbord gaat ook los verkocht worden ) hoe zo’n toetsenbord bij een eerste generatie MacBook staat, iMac,…
    Dat is net het mooie aan het huidige toetsenbord, door de witte toetsen past ‘ie nog bij iedere Mac. Net zoals de Mighty Mouse.

Bijdrager
    koekiewous

Van mij mogen ze iig snel komen, dan gaan de huidige tenminste droppen in prijs, en we weten inmiddels allemaal wel waar we ze dan het beste kunnen gaan halen.

Bijdrager
    Soulshaker

bij Pro warehouse :D

En als ze dan toch veranderen van kleur hoop ik echt dat ze ook een draadloze variant maken met numpad, ik zou een van de eerste zijn die ze zou kopen

Bijdrager
    Ganymedus

Tja misschien komt er in de nieuwe imac wel het core i7 platform, en met led verlichting en een beter scherm.. om even wat extra olie op het vuur van speculaties te gooien.

Bijdrager
    AST

Ik moet zeggen dat een nieuwe extern toetsenbord (zwarte toetsen) mij toch wel erg aanspreekt. Ik vind de witte keyboards niet zo mooi namelijk bij een alu iMac.. Ik zou hem iig kopen.

Bijdrager
    dewit
    ”Jeroen-W”
    ”Blixa”

Ik verwacht het niet. Dit uiterlijk is inderdaad nog kort op de markt. Aangezien de nieuwe MacBooks meer zijn gaan lijken op de iMac denk ik dat deze lijn nog wel even door wordt gezet.

Maar zeker weten doe ik het niet… :?

ook de nwe cinema display gaat die kant op. misschien wordt “de baard” iets kleiner en mag er “ademend lampje” achter het appeltje bij de sluimer stand??

Bijdrager
    Man on Fire

Ik denk dat dat hele gedoe met zwarte toetsen niet een heel raar idee is hoor. Tenzij Apple de nieuwe desingrichting niets vind zou het dom zijn het niet door te zetten. Ook de muis zal dan veranderen maar hoe dat eruit moet zien :P?

Overigens denk ik persoonlijk dat de performance een boostje zal krijgen en zoals te lezen in de nieuwsberichten de mogelijkheid voor een quad core/het topmodel zal hier waarschijnlijk wel mee worden uitgerust.
    Echter denk ik dat dat niet zo belangrijk is. Als we even denken aan dat hele filmpje rond de “unibody” werd gezegd van ja nVidia kwam naar ons toe (vraag ik me af maar goed :P, denk andersom) en vroeg/vertelde dat ze graag high performace desktop chips wilde ontwikkelen voor Apple. Dan glijdt het af naar de macbooks en al dat gebabbel, maar ik denk dat Apple express niets heeft gezegd over hoe die gesprekken met nVidia zijn gegaan omdat ze iets in petto hebben voor de iMac. Ik bedoel, lets face it, de iMac is leuk hoor, maar dat pas in 2008 een videokaart mogelijk was (8800GS) voor een scherm dat full hd kan vertonen moet toch iets hebben getriggerd bij Apple van, heee, misschien he, heeeel misschien moeten we daar es wat meer energie in steken. Stiekum hoop ik dat ze dat hele “nieuwe games” offensief met EA enzo nog wat verder doordrukken gepaard met die nieuwe iMac.

Ik ben zelf nogal be├»nvloedt door dit alles omdat ik zelf ook in de markt ben voor zo’n nieuwe iMac, maar ik zou dit geen domme aanpak vinden. Bedenk; als de Holiday Season verkopen zijn afgezakt kan je op die manier mooi je game merchandise nieuw leven in blazen.

Mijn gok voor de nieuwe iMac, iig het topmodel:

3,2 Ghz Duo of 2,83 Ghz Quad (met bijbetaling of course)
    Standaard 750Gb HDD (nu 500)
    Geheugen; waarschijnlijk nog steeds “maar” 2 Gb maar misschien in de vorm van DDR3 (mag welles)
    Videokaart; misschien iets met die “dual kaart” techniek cq Hybrid-Sli met de mogelijkheid om beide kaarten te gebruiken;
    dit zou dan tegelijk mogelijk worden gemaakt voor de MacBooks want iedereen weet in tussen dat het kan, maar Apple doet er nog niets mee.
    Schermgrootte; 24″ obviously, mogelijk wordt het model eronder een 21/22″er

Mijn 2 euricentjes…

PS graag comments op wat jullie denken van dit idee over Apple’s strategie

Bijdrager
    stel maar

ik denk dat ze gewoon bij 20″ en 24″ blijven.

Bijdrager
    Afroman

Videokaart; misschien iets met die “dual kaart” techniek cq Hybrid-Sli met de mogelijkheid om beide kaarten te gebruiken;

Ik zie daar geen voordeel in op een desktop. Op een notebook scheelt dat weer qua accuduur namelijk.

Bijdrager
    sven-

Geen voordeel? Wat dacht je van hogere prestaties ??

Bijdrager
    Man on Fire

Zeker waar van die videokaarten, maar Apple mag wel met iets krachtigs komen dan voor in de iMac om te zorgen dat de macbook pro niet sneller wordt dan de iMac. Dat heet denk ik in de voet schieten

Bijdrager
    Afroman

Ja een sterkere videokaart zeker wel. Maar ik zie geen voordeel in het hybride-techniek in een iMac.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.