22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Nieuw (meer) ram geheugen, maar nog altijd te weinig..?

Hey!

Vandaag 8GB Ram (1x 8GB Corsair Vengeance 1600mhz) in mijn Macbook 2012 gezet, maar als ik kijk bij activiteitenweergave, dan heb ik nog steeds evenveel ram geheugen vrij, terwijl ik maar een programma meer open heb staan t.o.v. toen ik 4gb erin had. Hij geeft wel aan dat ik 8GB erin heb zetten, maar gebruikt staat op 7700MB en ik heb nu nog maar 150MB vrij.

Is dat dus normaal? Traag wordt ie nog niet, maar ik vind dat aantal zo laag.

(off topic. Ik had hiervoor 2x 2GB 1600mhz Apple original erin. Zal ik dit erbij zetten om dan 8+2gb Ram te hebben?)

Activiteitenweergave:
    Beschikbaar 126MB
    wired: 1,44 GB
    actief: 3,24GB
    inactief: 3,17gb
    Gebruikt: 7,8GB

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s niet aan te raden, dat laatste. Apple raadt aan om gelijke modules op gelijke hoogte in je Mac te stoppen. Dat zorgt voor een stabiele werking van je RAM geheugen.

Je kunt (bij een iMac) wel: 2 + 2 en 4+4 doen maar niet 2 + 4. Net zoals je bij een MacBook beter 8 + 8 doet, dan 8 + 2.

Bijdrager
    Vilscon

Ok, da’s dan duidelijk. Dacht dat al, maar vroeg maar voor de zekerheid! Nu nog antwoord op de hoofdvraag;)

Bijdrager
    AppleStef
    Blackvibes op 21 augustus 2012

Traag wordt ie nog niet

Wat is dan het probleem?

No offence, maar als je er niet zoveel verstand van hebt, ga dan ook a.u.b. niet in programma’s als Activiteitenweergave zitten neuzen en je zorgen zitten maken.

Je hebt nog 3,30 GB vrij, niet “maar 150 MB”.

[s]PS: Waarom die wiki post? Die is nergens voor nodig…[/s] EDIT: Het is ondertussen al verwijderd door een moderator. :thumbsup:

Bijdrager
    GJ Bevers

Werkt probleemloos, al is het misschien niet ideaal……..

Bijdrager
    @Mathijss95

Ik neem aan dat je de standaard configuratie hebt. Ik heb zelf ook 2×2 in mijn MBPnR 15″ 2012. Twee tips: Mountain Lion en de volgende is iets duurder. Ik heb zelf van wat vrienden gehoord dat de harde schijven langzamer zijn. Je kunt er nog zoveel ram in zetten, als de harde schijf 5400 RPM is (wat de standaards hebben) dan kan dit nog vertragend werken. Klopt, veel RAM helpt inderdaad, maar de volgende stap kan een nieuwe harde schijf zijn van 7200 RPM of SSD. Misschien helpt dit je wat;)

Bijdrager
    Yggdrasil

@ GJBevers… Dat bedoelde ik met mijn reactie. Ik heb dezelfde opstelling in mijn iMac. Ik bedoel maar dat je niet moet gaan mixen door een 4 GB module naast een module te steken van 2 GB.

Bijdrager
    Koning Frank

Mijn eerste mac had 512mb geheugen, dat is minder dan die 3gb die jij nog vrij hebt.
    Dus zeur niet.

Bijdrager
    TheBigZ
    Niiiiiickk op 21 augustus 2012

Da\’s niet aan te raden, dat laatste. Apple raadt aan om gelijke modules op gelijke hoogte in je Mac te stoppen. Dat zorgt voor een stabiele werking van je RAM geheugen.

Geef dan maar eens een link naar het recente Apple artikel waar dit in zou staan, want je verhaal klopt niet (meer). Alleen voor Mac Pro’s geldt dit nog. Voor MacBooks etc maakt het geen bal uit.

Bijdrager
    Yggdrasil

Het is niet mijn verhaal maar dat van Apple zelf.;)

Extra

Gebruik voor de beste prestaties dezelfde geheugenmodules voor beide sleuven.

Bron: http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    SunKeeper

Geen idee wat nou het probleem is.

Een topic had je sowieso geopend. Als het dit niet was, is het wel “Help, ik heb nieuw RAM gekocht maar mijn Mac gebruikt het niet!”

:innocent:

Bijdrager
    TheBigZ

@Nick: :thumbsup:

Bijdrager
    Dennissimeau

@Nonames… Wat is dat nou weer voor niet-volwassen reactie?

Je kunt natuurlijk ook heel makkelijk zien in de activiteitenweergave welke programma’s aan het snoepen zijn. Wat staat daar dan ?

Bijdrager
    Yggdrasil

Niet-volwassen noemen ze ook wel eens onvolwassen.:lol: /off-topic

Maar zonder dollen; voor de meeste leken (incluis mezelf) is die activiteitenweergave echt niet zo duidelijk hoor. Je hebt enerzijds ‘ongebruikt’ geheugen en ook geheugen die kennelijk ook niet gebruikt wordt maar dan een andere categorie krijgt toegestopt.

Bijdrager
    Dennissimeau

Ja toen ik toenet op Facebook aan het surfen was, viel me dat opeens in haha. Toch bedankt voor de tip, Nick:P .

Bijdrager
    jobz

@TS, kijk hier eens naar de eerste post…

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    Yggdrasil
    Dennissimeau op 21 augustus 2012

Ja toen ik toenet op Facebook aan het surfen was, viel me dat opeens in haha. Toch bedankt voor de tip, Nick:P .

Graag gedaan, ben blij dat je het goed opvat!

Bijdrager
    Koning Frank

Je kunt natuurlijk ook heel makkelijk zien in de activiteitenweergave welke programma\’s aan het snoepen zijn. Wat staat daar dan ?

?
    Meneer Blackvibes is hier aan het zeuren terwijl hij nog 3gb vrij heeft, luxe probleem dus.

Bijdrager
    Vilscon
    No_Name op 22 augustus 2012

Je kunt natuurlijk ook heel makkelijk zien in de activiteitenweergave welke programma\\\’s aan het snoepen zijn. Wat staat daar dan ?

?

Meneer Blackvibes is hier aan het zeuren terwijl hij nog 3gb vrij heeft, luxe probleem dus.

‘Meneer Blackvibes’, oftewel ik, zeur niet om een luxe probleem, ik vraag naar informatie hoe het komt dat activiteitenweergave die scores aangeeft. Ik wilde weten waarom gelijk ‘al’ mijn ram geheugen wordt opgesnoept terwijl voorheen hij dat niet deed.

Om maar even het laatste woord te hebben:)

En ohja: Arrogante reacties? Nee bedankt.

Voor alle anderen: Bedankt voor de info!

Bijdrager
    jobz

Ik wilde weten waarom gelijk ‘al’ mijn ram geheugen wordt opgesnoept

….en weet je het al?

Moderator
    unSOUND

Het is vrij simpel. Als je meer geheugen hebt, gaat OS X ook gewoon meer uitdelen aan de openstaande programma’s. Anders zou het ook zonde zijn om zoveel te hebben… Starten er meer programma’s op, gaat OS X het vanzelf anders verdelen, naargelang de software dat nodig heeft.

Applestef heeft een punt: Niet lullig bedoeld, maar als de machine goed werkt, en je ( blijkbaar ) niet de getallen van het Activiteitenweergave-programma kunt interpreteren, waarom dan toch naar die getallen gaan staren ? Je gaat je ( zoals nu dus blijkt ) uit onwetendheid druk maken om niks…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.