7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Melle

nieuw LG UltraFine display – ethernet HUB

Hoi hoi,

volgende twee vragen, met daarna wat meer uitleg en duiding van de situatie

Het LG UltraFine display 21,5 inch:

1) is dat aanstuurbaar door macbook airs en mac mini’s. (gemiddeld Intel HD Graphics 5000 1536 MB)
    (5k zal al helemaal geen optie zijn?)
    2) kan je via het scherm – via een dongle – ethernet doorlussen naar je mac?

————————————————————————–

RIP apple thunderbolt display, dus ook RIP mijn standaard IT opstelling hier op bureau.
    (we hebben nu 6 apple displays…)

Nu goed – er moet een nieuwe werkplek bij, en dus kan ik

a) op de tweedehandsmarkt op zoek naar oude thunderbolt displays (gaan nu vlotjes over de toonbank voor 690 euro !)
    b) naar een nieuw standaard scherm zoeken voor de bureau

Ik wil uiteraard gaan voor optie b, maar wel terug een richting die ik dan een hele tijd kan aanhouden.
    Ik heb al het philips USB-c scherm getest, maar niet zo tevreden van en dat gaat weg. (prijs kwaliteit wel een topper, dat wel)

Nu zijn er de nieuwe LG ultrafine schermen, aanbevolen door apple en nu zelfs met korting, dankzij apple zijn paniek ingreep op de reactie na de introductie van de nieuw macbook pro’s

Jammer dat het 21″ inch is, maar ik wil ze eigenlijk wel overwegen. (de 27″ is wat duurder, maar vooral – niet aanstuurbaar met huidige macbook airs en mac mini’s die we hebben)

Bijdrager
    Epke12

Waarom ga je niet voor bijvoorbeeld de Dell U2515H bijvoorbeeld? Aan te sluiten via een kabel en je hebt de voordelen van extra USB poorten etc?

Bijdrager
    mjalblas

U2515H is echt een aanrader. Ik maak sinds kort ook gebruik van dat type! Genieten!!

Bijdrager
    OMT-fan

DELL 2715H hier in gebruik , gekoppeld aan mijn 5K iMac 27inch…… perfecte combinatie!!

Bijdrager
    iep

Bij dat soort schermen moet je de ethernet dan wel via USB doen (let even op of dat compatible is met OS X/macOS en vergeet dan ook niet de driver te installeren). Voor een Mac mini is dat niet nodig omdat deze standaard al over ethernet beschikt. Voor een notebook is het wellicht ook handig om te kijken naar een opstelling met scherm en docking station (via Thunderbolt is het mooiste, erg stabiele oplossing zonder drivers maar wel prijziger dan USB (die wel drivers vereist, in ieder geval voor ethernet)).

Die nieuwe schermen zijn af te raden als je geen machine met USB-C hebt (waarbij je hier wel even moet opletten of je het scherm met USB of Thunderbolt koopt; USB-C is namelijk alleen een connector en bekabeling). Dan is een oplossing met een los scherm dat USB doet beter, vooral wanneer je dat combineert met een docking station.

Bijdrager
    Melle

hmmm, jullie doen mij nadenken > de Dell U2515H, ziet er inderdaad niet slecht uit ook.
    En qua prijs ook super betaalbaar: twee-en-één half voor de prijs van 1 oud tweedehands thunderbolt display!

*de DELL 2715H is net hetzelfde maar dan 27″? Vinden jullie de resolutie van 2.560 x 1.440 niet te “klein” uitvallen op een 25″ monitor? Op de apple thunderbolt displays hebben we nu diezelfde resolutie op 27″ en iedereen is daar eigenlijk wel tevreden over?)

*hoe zouden jullie die aansluiten op onze mac mini’s? Met hdmi of met mini display port? Ik zie dat er enkel een “Mini DisplayPort naar DisplayPort-kabel” bij zit, maar die die zal perfect werken met de mini’s denk ik? (dus geen extra kost nodig voor andere kabels?)

———————————————————————–

Ik zou die kunnen inzetten voor de vaste werkplekken. En er dus vier kopen, en dan ook nog vier thunderbolt displays houden van apple, voor de flex werkplekken (waar je “indocked” met je laptop, voorlopig dus nog de airs houden dan.

En als we dan de overstap maken naar nieuwe laptops, dan kunnen we ook de overstap maken van de thunderbolt apple displays, naar iets met usb-c thunderbolt 3. En dat zouden we dan kunnen doen bij de volgende update van de macbook pro naar Kaby Lake en dergelijke; en dus nog een jaartje verder gaan met onze macbook airs. (tegen dan zullen er ook al een pak meer monitors en andere accesoires beschikbaar zijn…)

Of dan zelfs nog de apple thunderbolt displays houden, en werken met een verloopje > thunderbolt 3 naar thunderbolt 2?

Bijdrager
    iep

Als je met Thunderbolt alleen een scherm, muis en toetsenbord wil aansluiten dan is wat je nu al hebt voldoende en hoef je dus alleen maar verloopjes te kopen (die zijn een stuk goedkoper dan een scherm).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.