11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mappel

Nieuw leven oude iMac via macbook? Hoe?

Hallo

Heb een werkeloze iMac staan, omdat de HDD kapot is.
    Kan iemand mij vertellen hoe ik de iMac een nieuw leven in kan blazen, bijvoorbeeld de scherm en geluid te gebruiken van de iMac, maar de HDD van de Macbook??

Graag tips

Bijdrager
    Renzsz

je kan ook overwegen om een nieuwe HDD in de iMac te zetten! (weet niet welke iMac het is maar er zijn genoeg guides om je te helpen bij dat klusje!)

Bijdrager
    1234

en het kost ook geen donder!

Bijdrager
    AdriaanB

Kijk even op sites als Alternate en koop daar een interne HDD, vervolgens zet je er Leopard op en gaan met die banaan!

Het openmaken is een beetje moeilijk bij bepaalde iMacs, maar daar kom je wel uit met de guides die op internet staan! Dit is in ieder geval makkelijker dan je iMac als een soort docking station gebruiken!

Adriaan

Geblokkeerd
    Anoniem

En om je op weg te helpen:

Wat voor iMac heb je?

iMac G4 en G3
    – ATA (ook wel IDE) HD
    – 3.5″ formaat
    – De G3 iMac kan naar mijn weten alleen HD’s aan met een grootte tót 128GB

iMac G5
    – SATA HD
    – 3.5″ formaat

iMac Core Duo
    – SATA HD
    – 3.5″ formaat

Let wel op dat als je een iMac Core 2 Duo hebt, de HD’s vervangen een
    klus is waar je even geduld voor moet opbrengen, want het is niet ’t makkelijkst
    om dit zelf te doen. Het kan wel hoor, maar neem even je tijd ervoor.
    Ditzelfde geldt voor iMac G4’s overigens.

Mvg,
    Joram

p.s.: Een beetje grote HD kost enkele tientjes, dus de kosten zijn het niet:)

Bijdrager
    RJ

In geval van een zilvere iMac kan je hier vinden hoe je hem moet openschroeven tot de HD: http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/iMac-20-Inch/658/1

Bijdrager
    t-kom

Voor even kun je ook de macbook opnieuw opstarten met de “T” ingedrukt te houden.
    een firewire kabel er tussen de mac opnieuw op starten met de “alt” (ook wel option genoemd)
    en de gele fire wire schijf selecteren.

voor waarde om problemen te voorkomen is dat de imac ook een intel is net als de macbook.

En waar om zeg ik “voor even” om dat opstarten over firewire aanzienlijk langzamer werkt als gewoon.
    maar het kan zeker geen kwaad.

maar een nieuwe hd in bouwen kan altijd hou de schroefjes mooi apart en het enige wat je dan nodig hebt is,
    een schroevendraaier en een beetje durf.

met groet bart

Bijdrager
    –help

Je zou als je hem niet open wilt maken ook kunnen opstarten van een externe HDD:) ?

Bijdrager
    Mappel

de iMac is een G4 17″ flatpanel. Zegmaar de scheerspiegel.

Nu zit ik te twijfelen wat voor HD ik erin zou kunnen zetten. Tenslotte word mij verteld dat niet iedere HD kan en dan het volgende probleem is de OSX erop te krijgen. (maar Tiger heb ik nog bewaard in zijn mooie zwarte doos)

Bijdrager
    Mappel

goeie vraag BMW master, ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
    (zou veel geschroef schelen)

Lid
    Pepperonie

Vanaf een externe HD werken is duidelijk merkbaar langzamer dan vanaf een interne schijf. (tenzij je esata hebt, maar dat heeft de G4 niet)
    Dus als ik jou was zou ik gewoon de interne HD vervangen, het is goed te doen. Je moet alleen oppassen dat je de schroefjes niet door elkaar gooit.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.