9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tegels

Nieuw Installatie OSX

Er is al veel over geschreven maar ik kan nog niet de juiste info vinden.

Ik zit met een compleet lege harde schijf in mijn iMac 27″ late 2009, vraag me niet waarom dit zo kwam…;-)

Ik heb een recovery USB met El Capitan. Als ik de iMAc opstart met de ALT key kom ik bij de USB om OSX te installeren. De harde schijf waar hij op moet komen is zichtbaar en goed geformatteerd. Als ik dan OSX wil installeren, geeft hij snel aan dat de versie niet gecontrolleerd kan worden en/of er met het programma is geknoeid. De eerste hits op mijn zoektocht leiden naar een mogelijke onjuiste datum in terminal; deze staat echter goed…
    Wat kan/moet ik doen om OSX wél te kunnen installeren?

Inactief
    Anoniem

En met de bijgeleverde installatie dvd, http://www.mac-helpdesk.nl/mac-opnieuw-installeren/

Bijdrager
    iDEOwen

Als je zeker weet dat iig de datum goed ingesteld staat, dan kan het liggen aan de USB stick met de installer. Probeer het eens met een andere stick en / of download de El Capitan installer opnieuw.

Bijdrager
    Blieper

Kijk HIER maar eens…

of

Internet Recovery

Let wel even op, want bij sommige Mac’s moet je de CMD toets indrukken of Alt CMD

Bijdrager
    Tegels

Heren bedankt zover!
    Helaas kom ik niet verder. Internet Recovery was ik ook al tegengekomen op mijn zoektocht alleen reageert de iMac niet op de opstart toetsen… Moet er voor de Recovery ook niet ‘iets’ nog op de schijf staan? De harde schijf is echt compleet leeg…

Ook de DVD was een idee van mij maar ik kan deze nergens terugvinden…. Argh!!

Nog meer ideeën die ik kan uitvoeren? Ik pruts ondertussen verder!

Bijdrager
    Blieper
    Tegels op 14 juli 2016

alleen reageert de iMac niet op de opstart toetsen…

Ik gaf al aan dat dat inderdaad niet goed op de site van Apple is aangegeven, omdat ik in het verleden ook dit euvel heb gehad dat het niet werkte.

Probeer anders alleen de Alt toets nog eens… i.p.v. de andere die ik al aangaf…

Bijdrager
    Tegels

Ook geprobeerd maar helaas…..
    Wel inmiddels de oplossing gevonden! Ik heb mijn installatie DVD teruggevonden en ben bezig met installeren! Mijn kamer is nu wel een groot slagveld, het lijkt wel of er een bom ontploft is…. Mijn vrouw is nu minder blij!;-)

Bijdrager
    Blieper

Ach ja, dat ruimt ook vaak op…;-)

Laat sowieso even weten of het uiteindelijk gelukt is, maar dat kan eigenlijk niet meer missen. Haha

Bijdrager
    MrBelloNLD

als je voordat je ging installeren de mac los gekoppeld had van internet, tijd/datum handmatig 1 jaar had teruggezet, opnieuw vanaf externe installer was gaan draaien kwam ie er waarsch wel doorheen.

anders:
    als je je Mavericks / Yosemite / El Capitan installer verwijderd uit de programma – map, en opnieuw download vanuit de App-Store en je je bootable installer opnieuw aanmaakt (of installatie gestart zou hebben) had dat waarsch ook gefunctioneerd

(beiden werkten bij mij in ieder geval wel..)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.