8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    zulu

nieuw in macos X – meerdere vragen

Ik ben sindskort nieuw met MacOS X en mis af en toe iets;
    – hoe kan ik de datum in de menubalk krijgen?
    – hoe kan ik meer geheugen aan applicaties toevoegen als die erom vragen?
    – hoe kan ik het aantal gebruikte geheugen in de vensters (terug)krijgen?
    – Ik heb eindelijk contact met ADSL/MXstream en mij Airport 1 en mijn Powerbook G3 Pismo via PPTP-GUI, maar moet elke keer de instellingen in [internet connect] en de [network settings] opnieuw op airport instellen. Hij onthoud het niet op de een of andere manier?
    – Ik heb nieuwe plugins voor iMovie maar kan de map niet vinden waar ik ze moet plaatsen?
    – nog een hoop te doen dus…
    Roan

Bijdrager
    SvS

Op de dock staat een icoontje van system preferences (systeemvoorkeuren). Deze open je. Dan klik je bij catagorie 'systeem' op 2e ikoon: datum en tijd'. Dan klik je rechtsboven op 'Menubalk-klok', vink je 'Toon klok op menubalk' aan. Voila.

Over andere vragen ben ik ook nog niet helemaal thuis…  ???

Bijdrager
    Zout

je hebt bij OS X geen geheugen beheer meer, OS X doet dat voor jou, en die doet dat beter dan dat jij ooit zou kunnen… Waarschijnelijk heb je ook nog nooit van een OS X native applicatie gehoord dat ie meer ram nodig had. Over dat ADSL verhaal…kan ik je ook niet verder mee helpen als je een ADSL ethernet modem hebt kun je em misschien aan je AirPort Base station hangen, kan je iBook er ook mee internetten. iMovie werk ik niet mee dus kan ik je ook niet mee helpen. Ik hoop dat je er nu iets meer van begrijpt en er wat verder uit komt ???

Bijdrager
    PaulS

– Datum & tijd. Zoals Susanne al aangaf via systeem voorkeuren en dan Datum & tijd. Maar daarnaast kun je bij Internationaal aangeven of je de 24 uurs notatie wilt hebben.
    – Zoals aangegeven door Zout kun je niet zelf meer geheugen toewijzen.