11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MJNZ

Nieuw @icloud adres maken

Hallo, ik kom er even niet uit. Ik heb een apple id welke mijn gmail adres is. Ooit heb ik een iCloud adres gemaakt maar dat is een beetje een gekke naam, deze staat ingesteld als alias op mijn apple id.

Nu wil ik graag een nieuw @icloud adres maken welke ook mijn Apple ID wordt en dus ook de mail in de mail app komt.

Het enige wat ik kan vinden is een heel nieuwe apple id maken, maar dat is niet mogelijk gezien mijn data op deze apple id staat.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het is mogelijk je Apple ID te wijzigen.

Bijdrager
    Shmoo

Je kan (bestaande) mailadressen toevoegen of verwijderen aan je AppleID.

Dat doe je via:  appleid.apple.com

Echter nieuwe @icloud.com adressen geeft Apple niet meer uit omdat ze niets meer met mail als een dienst doen. Gmail en Outlook.com zijn daar duuzend maal beter in, dus daar valt niks te verdienen voor Apple. 😊

Bijdrager
    GoeieDag

Huh? Als je een iCloud account aanmaakt, krijg je er een @icloud adres er vanzelf bij.

Bijdrager
    GoeieDag

@MJNZ: het @icloud adres kun je idd niet veranderen. Dus een nieuwe iCloud account aanmaken is de enigste optie. En dat is best te doen hoor.

Bijdrager
    Shmoo

Je kan sinds een aantal jaar toch enkel AppleID’s aanmaken door zelf een reeds bestaand mailadres mee te nemen?

Je krijgt geen adressen meer van Apple (zoals @icloud, @me en @mac)  Mogelijk wanneer je al een account hebt dat je iets met een alias kunt doen maar nieuwe adressen geven ze niet meer uit.  //naar mijn weten!

Moderator
    Night

Dat staat haaks op mijn ervaring. Hoewel je inderdaad een ‘eigen’ mailadres als basis moet hebben, wordt je account bij mijn weten automatisch voorzien van een iCloud mailadres op basis van je naam. Sterker nog; dit wordt automatisch toegevoegd aan je reeds bestaande mail accounts. Nu hen ik mijn iCloud adres al een paar jaar en het kan inderdaad zo zijn dat Apple hier inmiddels mee is gestopt.

Bijdrager
    jv65

De optie om een @icloud.com adres aan te maken (en als primair Apple ID in te stellen) krijg je alleen wanneer je voor het eerst een iDevice aanschaft en configureert. Achteraf kan het alleen door ‘m terug te zetten naar fabrieksinstellingen en ‘m daarna als nieuw apparaat in te stellen.

Bijdrager
    willemk

Klopt helemaal wat jv65 zegt, heb gisteren een aantal iPads ingesteld voor de cursussen die ik geef voor ouderen.

Let wel op je kunt slechts 3 maal een icloud account aanmaken op hetzelfde iOS apparaat.

E-mail adressen die je ontvangt van Apple, (@icloud), kunnen niet veranderd worden, e-mail adressen van andere providers wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb het even geprobeerd, dmv het aanmaken van een nieuwe iCloud account, maar je krijgt idd niet meer zomaar een @icloud mail adres bijgeleverd. Wat @jv65 zegt zou wel eens kunnen kloppen: je krijgt alleen een @icloud adres ‘aangeboden’ als je een primaire iCloud account configureert. Kan dat nu niet testen.

Die restrictie van ‘3 maal een icloud account aanmaken op hetzelfde iOS apparaat’ komt mij niet bekend voor. Volgens mij ben ik hier nog nooit tegen aan gelopen, en ik heb toch heel wat iCloud accounts aangemaakt.

Bijdrager
    willemk

Heb de laatste 4 jaar voor cursussen ongeveer 250 iPads ingesteld, die door cursisten gehuurd kunnen worden voor € 30,00.
    Na afloop van de cursus kunnen zij de iPad, waarmee zij de cursus volgden overnemen met aftrek van de huurprijs. Het gebeurt af en toe dat men de iPad niet overneemt en dat die iPad naar iemand gaat bij een volgende cursus, deze iPad wordt dan opnieuw voor de desbetreffende cursist ingesteld.

Ongeveer 3 jaar geleden liep ik tegen het probleem aan dat ik bij de 4e keer om een ander Apple ID in te stellen met …..@icloud.com de mededeling op het scherm kreeg “het maximum iCloud accounts  is bereikt” of iets van die strekking. Dus op naar Apple Leidseplein, daar vertelde een manager dat hier niets aan te doen was omdat dit werd voorgeschreven door Amerika. Advies was gebruik als Apple ID b.v. een gmail adres, dat kun je later aanpassen. Ik doe het nu als volgt, ik heb intussen een aantal neutrale Apple ID’s verzameld die ik dan na de eerste keer instellen gebruik.

Bij het mailen, is dat natuurlijk een beetje slordig, maar er zijn zo ontzettend veel rare e-mailadressen in omloop dat dat m.i. geen onoverkomelijk bezwaar moet zijn, hoe vaak moet je niet een e-mailadres verzinnen wat nog niet in gebruik is, als ik maar de naam van de cursist aan het e-mailadres koppel.

Heb gisteren zonder enig probleem een aantal iPads ingesteld, sterker nog Apple biedt het aan om een iCloud Apple ID te nemen, waarbij je dan vanzelf dit als e-mailadres krijgt, wel met de waarschuwing dat dit niet meer veranderd meer kan worden.

Ga in de loop van de week er nog een aantal instellen, mocht dit op problemen stuiten laat ik het hier wel weten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.