16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    R_kaal

Nieuw geheugen Mac Pro

Hoi allen,

ik heb vandaag mijn vers bestelde geheugen voor de mac pro (early 2008) binnen gekregen en ben dit dus nu aan het installeren. Alleen ik krijg ze niet aan de praat.

Ik heb al wat gezocht en ze moeten in paren in de riser gestoken worden. Standaard heb ik 2×512 in riser A en doe dus nu 2×2048 in riser B alleen word dit geheugen niet herkend. Als ik het geheugen van 512 eruit haal en alleen de 2048 erin heb wordt er ook maar 1 kaart herkend door de mac.

Heb al wel meerdere setups geprobeerd beide in riser A en in B beide paren opdelen tussen de 2 risers dus A 512 + 2048 en B 512 + 2048.

Iemand bekend met dit probleem of met de oplossing ervan?:x

Gr

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ben je er zeker van dat alle geheugenmodules juist zijn?
    PC6400 DDR2 ECC 800MHz 240 Pin FB-DIMMs

Bijdrager
    Keshaw

Al is geprobeerd om alles in riser A te prikken (2×512 2×2048) en dan B leeg te laten.

Bijdrager
    R_kaal

In dit model moesten de andere. Namelijk deze

DIMMs must be installed in equal-sized pairs and fit these specifications:
    Â 667 MHz, FB-DIMMS
    Â 72-bit wide, 240-pin modules
    Â 36 devices maximum per DIMM
    Â Error-correcting code (ECC)

Heb nu ook geprobeerd om alles in riser A te doen, maar ook dit helpt niet. Heb nu de 2×2048 in A en B en bij systeemprofiel zegt hij dat beide leeg zijn. Bij C en D zegt hij 2×512.

Bijdrager
    sven-

In een early 2008 Mac Pro (jij zegt dat je die hebt) gaan RAM modules met een frequentie van 800 MHz, geen 667 MHz.

Bijdrager
    R_kaal

Dan heb ik denk ik een foutje gemaakt in de startpost, hij is wel in 2008 gekocht maar het is het oudere model. Het geheugen wat er al in zat is namelijk ook 667 MHz.

En ik snap dan ook niet waarom hij als het standaard geheugen erin zit wel 1×2048 MB ziet zitten. Terwijl er wel 2×2048 MB in zit.

Bijdrager
    iDuck

667MHz kan er ook in. Mag eigenlijk geen problemen opleveren.

http://www.barefeats.com/harper5.html

In een early 2008 Mac Pro (jij zegt dat je die hebt) gaan RAM modules met een frequentie van 800 MHz, geen 667 MHz.

Bijdrager
    iDuck

Aan de binnenzijde van de zijkant staat hoe je het geheugen moet configureren. Mocht het geheugen niet herkend worden dan terug ermee.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Mengen van geheugenmodules met verschillende frequenties zou ik niet doen.

Bijdrager
    R_kaal

Heb die configuratie inderdaad als eerste geprobeerd, het enigste wat er dan word herkend zijn de standaard modules die erin zitten. Maar zodra ik die eruit haal ziet hij van de andere wel eentje zitten. Wat er bij mij op wijst dat het wel werkt, alleen dan niet het paartje ervan.

Bijdrager
    sven-
    ”Mac

Mengen van geheugenmodules met verschillende frequenties zou ik niet doen.

Waar staat dat hij dat gaat doen?

Bijdrager
    iDuck

Als ik het zo lees dan heb je 1 kapotte module van 2GB.

Bijdrager
    R_kaal

Heb beide modules er ook apart in gehad en de computer herkende beide zonder problemen. Het is alleen de combinatie tussen de verschillende modules. Het is iniedergeval wanneer de 2×512 erin gaat dat hij geen van de 2048 ziet zitten. Heb ik 2×2048 erin zitten herkent hij er 1 het is dan altijd de eerste in de riser het maakt dan niet uit welke er als op de eerste plek zit.

De onderstaande afbeelding had ik ook al gevonden. Heb het ook al op deze manier in de risers gedaan. Dit ook zonder succes.

Bijdrager
    sven-

Misschien heb je nog wat aan onderstaande afbeelding:

Bijdrager
    iDuck

Klinkt als een incompatible paar of stiekem toch verkeerd type geheugen. Zeker weten ecc buffered?

Zal niet tot in lengte van dagen experimenteren ermee, het moet gewoon in 1 keer werken. Veel fout kan je niet doen met installeren nmlk. (mits de juiste volgorde gebruikt uiteraard)

Beide modules terugbrengen en een nieuw paar vragen is mijn advies.

Bijdrager
    R_kaal

Ik ga maandag inderdaad even contact opnemen met macstuff. (overigens snelle afhandeling van mijn bestelling, niets dan lof) Geheugen van de PowerBook werkte wel prima. Kreeg van hun zelfs nog de vraag welke PowerBook ik had zodat ze het juiste geheugen zouden opsturen.

Ik neem aan dat ze ook naar de specs van m’n mac pro hebben gekeken. Zal dus wel ergens een foutje in 1 van de modules zitten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.