4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Cars

Nieuw geheugen geeft een stroboscoop!

Zaterdag j.l. heb ik 1 GB geheugen gekocht. Uurtje geleden (dus vandaag) in gezet (alles voorzichtig gedaan: statische elektriciteit, handleiding, ervaringen etc.), maar het gaf een filkkerend (aan/uit) lamp. Ik heb een Intel Mac. Ik zou van 1GB naar 2Gb gaan. Dat gebeurde niet, alleen hoorde ik de ventilatoren opstorten en toen begon meteen de lamp te flikkeren. Vervolgens het nieuwe geheugen eruit gehaald en opnieuw opgestart. Alles ging gelukkig goed. Mijn Mac leefde weer!!! :love:

Dat geheugen gaat dus terug…En ik denk dat ik het maar laat doen, want weer een halve paniekaanval krijgen, verdraag ik niet meer :P

Maar nu mijn vraag: is het mogelijk dat hierdoor mijn Mac beschadigd is geraakt? En hoe kom ik daar achter?

Dank u allen zeer!

Nu weet ik pas hoe erg ik van mijn Mac houd!! :love:

Bijdrager
    mac lover

dat kan alleen maar als het geheugen beschadigd is… als dat niet zo is kan er weinig mis gaan als je alles netjes weer in elkaar zet

Bijdrager
    Cars

Maar ik heb hem niet uit elkaar gehaald ofzo. Gewoon dat klepje aan de onderkant los geschroefd en geheugen erin gestoken!

Maar ik begrijp dus dat er verder niks beschadigd is geraakt?

Bijdrager
    Len

Dat weet je maar nooit… Computers zijn soms zeer gevoelig, maar lijken soms juist weer niet kapot te krijgen.
    Probeer in ieder geval (een van) de goede geheugenchip(s) eens in datzelfde slot. Je hebt tenslotte nog garantie.

Weet je zeker dat je de chip echt helemaal goed hebt aangedrukt?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.