9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Furia

Nieuw EPS bestand openen in oud programma?

Is er ook een mogelijkheid om een EPS bestand uit CS2 via een omweg te openen in CS? CS zelf wil hem niet openen en zegt dat hij dus opnieuw moet worden opgeslagen in CS2, maar aangezien ik die niet bij de hand heb, vroeg ik me af of het ook via een omweg kon.

Bijdrager
    fozzy

Je kan proberen met voorvertoning, en dan opslaan als pdf..

Bijdrager
    Furia

Hij moet eigenlijk EPS blijven, want ik moet er een kleine wijziging in maken, dat is net het lastige :?

Bijdrager
    fozzy

als je hem dan openen kan in CS kan je hem toch weer opslaan als eps??

je vroeg nl. om een mogelijkheid om te openen in CS…..

Bijdrager
    Furia
    ”fozzy”

als je hem dan openen kan in CS kan je hem toch weer opslaan als eps??

je vroeg nl. om een mogelijkheid om te openen in CS…..

Dan begrijp ik je denk verkeerd (of was ik niet helemaal duidelijk :sealed: ): als ik hem in voorvertoning open en opsla als PDF, dan gaan de lagen verloren, waardoor ik hem later wel in CS kan openen, maar niet aan kan passen.

Ik heb hem ook nog als JPG en kan wel gaan photoshoppen, maar het zou natuurlijk het mooist zijn als ik het direct in illustrator kon regelen.

Bijdrager
    Furia

Mmmm, volgens mij kan het gewoon niet. Ik heb even de handleiding nagekeken en daar wordt ook alleen maar gesproken over ‘naar beneden’ opslaan, dus vanuit het nieuwe programma. Dan maar even Photoshoppen:D

Bijdrager
    fozzy

ik wil hem wel voor je omzetten even..
    Zie pm.

Bijdrager
    Barrix

Wat ook een truuk is om het eps bestand op Acrobat pro (als je die hebt) te gooien en er een pdf van maken.
    Die pdf dan weer op illustrator gooien en voilá… Bij mij wil dat wel eens lukken. Je kan dan wel een soort error-bericht krijgen als je de pdf in illu opent maar als je dan “ok” klikt ziet het er in 9 van de 10 gevallen helemaal goed uit.

Bijdrager
    adsum

Soms lukt het ook als je een nieuw document opent en dan Archief> Plaatsen… of eventueel Importeren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.